397 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Sætter ud i tomgang Sætter ud i tomgang
Min maskine kører ellers perfekt, men har fået for uvane at sætte ud i tomgang, når den er blevet driftsvarm. Jeg bliver nødt til at sætte tomgangen til ca 2000 omdr/min for at holde den i gang, ellers virker den til at "sluge en klump" og gå i stå. Motoren har været skilt ad tidligere på året og har også fået ny udstødning. Jeg har givet karburatorerne et skvæt rensemiddel og renset tændrørene. Nogen bud på, hvad der er galt og hvad jeg kan gøre? Mit eget bud er, at den får en for fed blanding, men er der noget, jeg selv kan gøre ved det, for eksempel at stille karburatorerne?
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Hvis det er opstået for nylig, så prøv det simple først - karburatorsprit - det er sæson for sådan noget fra nu og frem pga store temperaturforskelle mellem nat og dag samt høj luftfugtighed!
Ellers tror jeg nok, du kommer til at skille dine karburatoere ad, sikre at vacuumstempler virkelig har deres bevægelighed og at alle dyser ogkanaler virkelig er rene. Du ka med fordel skylle alle de små kanaler igennem med diselstart, der er æter under tryk.
Gå ud i fri luft med dette og hold emnerne med en tag. Det bliver kold som bare fanden.
Ud over æterens "sjove" effekter på dine centralnervefunktioner, er der endnu en grund til at stå udendørs. Hvis du tror benzin er brandfarlig, så er æter nogen ting mere underholdende:-)
Du behøver ikke være nervøs, bare du er i fri luft og ikke stå med en tændt smøg i nærheden.
Når du samler igen, så skal du muligvis synkronisere.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 358
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
det kan være noget så simpelt som snavs i din tomgangs dyse.
Start med at rense karburatore.. derefter kan du gå i gang med at skifte tændrør osv, hvis ikke det løste dit problem
aug 2005
Helt enig, bortset fra, at jeg lige ville forsøge med en halv liter sprit i benz først.
Der er garanteret e større samling seje bussemænd i de karburatorer. Og de skal ud, inden man giver sig til at justere og optimere ret meget andet. Ellers kan ma bare lave al optimering to eller flere gange
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
Jeg ville få renset det manuelt, så man bagefter er sikker på om der egentlig var skidt dernede, og om man har elemineret det hele..
og karburatorere går ikke ud af sync, eller justering, ved at skille dem ad og rense dem, og samle dem igen.
bare min egen indgangsvinkel.
Knud:
(iøvrigt den impulse jeg købte startede fint da jeg jeg kom hjem og fik sørget for at benzin tilførslen var iorden. vacum slange til benzinhane ikke hvor den skulle. - skal bare have renset karbs på den, så den kommer til at gå som en mis
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 358
aug 2005
Den gik jo også ganske fint, da jeg havde legetmed den nogle minutter:-)
Karburatorsprit betragter jeg egentlig ikke som kemikalier. Masser af det knas, der kommer på denne årstid skyldes simpelthen kondensvand, og rigtig meget løses såmed en sjat sprit i benzinen
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 118
Sætter ud i tomgang