{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Honda CBR 600 F 1989 "Rasler" fra motoren/træk akslen/lejrene. {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har lige kørt min nye brugte Honda hjem fra nord sjr til Lolland.
(Det er min første mc, så har ingen erfaring) smiley

Efter Ca. 100 km ville jeg lige fylde benzin på ved tappernøje, og bemærkede at den "raslede" nede fra, tror jeg træk-akslen, tandhjulet på motoren.
smiley
Der var ingen raslen, da jeg startede fra nord sjr.

Jeg kørte den videre hjem, og ender vel med at få en mc mekaniker til at kigge på den. (Nogen anbefalinger omkring Sakskøbing?)

Havde det været en gammen puck, ville jeg påstå det var et lejre der var røget. smiley

Er der nogen der har erfaring med det?
Kan det være den berømte "træk-kæde"?

Mvh.
Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 600 F 1989 "Rasler" fra motoren/træk akslen/lejrene.
  • #1   7. dec 2019 Rasler den når den holder stille? Ændrer det sig når du trækker koblingen? Kommer det fra bunden af motoren eller toppen?
    Det er enten knastkæden, koblingen eller også er det karburatorerne der er ude af synkronisering så den rusker i gearkassen.


  • #2   7. dec 2019 Den Rasler kun når jeg kører fremad, det kommer sådan: krunk,krunk,krunk.
    Det lyder som om det er kæde, lejre eller noget?

    Det lyder som om det kommer fra kæde tandhjul, træk-aksel.


  • #3   7. dec 2019 Det er dælme ikke nemt at diagnosticere ud fra krunk krunk.
    Men du har nok fat i det rigtige når du nævner kæde, kædehjul eller leje.
    Hvis du er rigtig heldig er det blot manglende smøring af kæden, så prøv at give den et ordentligt skud olie og lyt om det hjælper. Ellers må du have gang i adskillelse så du kan komme ind til forreste kædehjul og undersøge tilstanden.
    Er det hverken kæde eller kædehjulet ( husk at skifte både kæden og begge kædehjul samtidig hvis det er her fejlen ligger) må du undersøge om det er lejet ved forreste kædehjul. Og nu begynder det vist at koste penge medmindre du selv kan skifte det. Men er du i tvivl om hvordan du skal kontrollere noget af det jeg nævner, så få en MC mekaniker til at kigge på det. Det bør ikke tage mere end en time for ham at konstatere fejlen.
    Har du handlet privat eller hos en forhandler? Hvis det er hos en forhandler har du reklamationsret, men så vil forhandleren nok selv have lov at udbedre fejlen selv.


  • #4   7. dec 2019 Kig godt på kæde og hjul først, hvis tænderne på tandhjul ligesom hælder til den ene side, så skal kæde og hjul skiftes asap, prøv også at løfte kæden af bagtsndhjulet midt på hjulet, hvis du kan lette den fra tandhjulet, så skal kædekittet skiftes

  • #5   8. dec 2019 Hvis det er når du køre frem af kan det være stive kædeled.

  • #6   8. dec 2019 “Den berømte trækkæde”?
    Det er ikke et issue på den model, tror du blander det sammen med knastkæden.

    Sæt mc’en op på centralbenet, og tjek kæde og lejer igennem. Kæde der løber skæv, slap kæde, stive led mv er det du skal kigge efter.


  • #7   8. dec 2019 Kør en tur på cyklen. Ca. 30 km/t. Træk koblingen og slip gassen. Er lyden der stadig, så er det lejer i baghjul eller kæde/tandhjul.
    Forsvinder lyden, så er det motoren. Temmelig sikker knastkæden.


  • #8   8. dec 2019 Hvis det er knastkæden så skulle lyder være værst ved kold motor og så gradvis bliver mindre når motoren bliver varmet op.

  • #9   8. dec 2019 @ #3 smiley

    Men ellers: Knastkædestrammer.


    profilbillede
  • #10   8. dec 2019 Hahahahahahhahaha...
    It's Funny because it's true


Kommentér på:
Honda CBR 600 F 1989 "Rasler" fra motoren/træk akslen/lejrene.

Annonce