{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

BMW K100 Udstødning rusten. Er det meget eller tror i der kan gøres noget? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kigge efter en motorcykel til transport til og fra arbejde, i sommermånederne. 55km hver vej.
Kigger efter en BMW K100 RS el LT.
Jeg har fundet en som ellers tiltaler mig, men den er lidt rusten ved bagpotten. Og jeg har læst at en ny udstødning er dyr til sådan en model. Jeg vedhæfter lige et billede hvor i kan se samlingen til bagpotten. Hvad tror i? Ser det bare ofte sådan ud og holder alligevel i flere år. Kan man gøre noget ved sådan en udstødning. Eller vil i gætte på at den skal skiftes ret hurtigt?
Mvh. Kim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW K100 Udstødning rusten. Er det meget eller tror i der kan gøres noget?
  • #1   5. jan 2020 Sådan ser de ud, ikke noget at være nervøs over smiley
    Men tjek at alle slanger omkring indsugning er uden revner, og så ville jeg bede om at få bagtøjet skruet af og tjekke strålerne på kardan og spidshjulsaksel.


  • #2   5. jan 2020 Tak for det Klaus.
    Det vil jeg tage med. Er der noget man skal skifte når nu bagtøjet er skruet af? Det kunne jo være det var billigere at få noget skiftet inden køb. Måske- arbejdsløn smiley


  • #4   5. jan 2020 En polsk forkromning :')

  • #5   6. jan 2020 #2 Der er jo kun de normale sliddele, som bremser, ellers ikke så meget at komme efter smiley

  • #6   6. jan 2020 Så længe at den ikke suger falsk luft, så er det lige meget.. Jeg ved af erfaring af BMW service ved Jan i Rødovre, har nogle brugte stykker liggende, hvis det endelig er.

    Ellers så kan jeg klart anbefale Remus innovation fuldsystem.. man kan få dem på ebay for omkring 5-6000 kr og så får den en lidt mere Porsche lyd, lidt effekt, og et stort vægttab smiley


  • #7   6. jan 2020 Har lige været ude og prøve. Den kørte godt og lød godt. Eneste spørgsmål jeg står med er om den skal lyde lidt hårdt i tomgang i frigear. Når den bliver koblet i gear lyder den meget bedre. Tænker ventiler? Eller er det normal for disse maskiner smiley

  • #8   7. jan 2020 Den lyd du kan høre er fra højest sandsynlig fra forkæden. Det betyder ikke noget, men hvis den bliver for træls at høre på, så skift kæde og følger så spinder den som ny igen.
    Lige et tip, hvis den har stået længe på side støtteben, så kan de godt finde på at ryge lidt i starten, men dette betyder heller ikke noget. Så skal den stå længe så brug centerbenet.
    Du får en brølestærk mc der kan alt, ikke mindst holde smiley


  • #9   7. jan 2020 Tak for svar Ole L. Den har stået på side støtte benet i flere måneder. Så den røg noget. Men det var væk efter turen. Jeg spelulerede godt nok over det, så rigtig god info.
    Den forklæde? Er det til at skifte? Hvis det skulle være næste vinters projekt:)


  • #10   7. jan 2020 Kender flere som har kørt over 200.000 km på deres uden at have skiftet forkæde.. Ham som har rekorden i DK, (så vidt jeg ved) har ramt 650.000km på en K1.. Og han skiftede kæden, da den larmede lidt.. og kæden var ligeså pæn som den nye han havde købt.. så han fortrød det smiley

    De eneste svagheder/ulemper er:
    -olie/vandpumpe, hvis den bliver utæt, så drypper den ned under motoren, og skal udskiftes eller renoveres
    -smøring af stråler på kardan (cirka hver 100.000 km) og en pakdåse inde mod gearkassen som kan blive lidt træt

    Hvis du gerne vil forkæle den, så giv den et K&N highflow luftfilter (cirka 500kr) og 4 huls EV14 Bosch indsprøjtnings dyser(cirka 1000kr for et sæt).. Så bruger den måske en lille smule mere benzin, men du kan mærke klar forskel og får endnu mere køreglæde
    Ellers så kan de køre for evigt, hvis man passer lidt på den


  • #11   7. jan 2020 Det med at forkæden rasler, det kan skyldes at den trænger til at få synkroniseret gasspjæld, det hjalp på min smiley Kardanstråler bør smøres oftere end 100k km, gerne hver gang du har baghjulet af, f,eks ved dækskift. Det tager ikke mange minutter lige at rive bagtøjet af når hjulet er væk. En ny kardan koster 3.500 fra Tyskland, det ved jeg fordi den forrige ejer af min K100 ikke havde smurt strålerne (km-stand 91.000) smiley
    Bedre motorgang: skift dyser som en nævner tidligere smiley
    8 ventilet bør der tjekkes ventilafstand på, ikke så nødvendigt på 16 ventilede motorer.


  • #12   8. jan 2020 Det lyder altså bare som en maskine for mig. Det håber jeg også fordi nu er den købt. Tak for alle de fine svar. Er i interesseret i at forsætte med at give mig tips. Så er i meget velkomne enten på PB eller her på tråden. Jeg Får den hjem på lørdag. Så jeg får lagt nogle billeder på i de kommende uger smiley + Jeg vil komme med mange flere spørgsmål smiley

  • #13   8. jan 2020 jeg er medlem af den danske k100/k1100 facebook gruppe som jeg kan se at du også er medlem af.. du kan bare spørge derinde hvis det er smiley

Kommentér på:
BMW K100 Udstødning rusten. Er det meget eller tror i der kan gøres noget?

Annonce