{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Kobling tikker {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en ældre Honda ntv 650. Motoren går sundt og intet er galt, udover når jeg trykker koblings grebet ind i frigear så kommer der tikke lyde!? Men forsvinder så snart jeg slipper igen. Er det tegn på ødelagt kobling eller andet??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling tikker
  • #1   6. jul 2020 Måske løse skruer ved koblingsplader , skruer der holder koblingspladerne sammen

  • #2   7. jul 2020 Skal det forstås så’rn, at det kun tikker når du trækker i koblingen..? Kan det blot være kobling/fjeder mekanismen nede hvor kablet ender, der skal have en dråbe olie/klat fedt, alternativt tid til at skifte koblingskablet.. smiley
    (Har den hydraulisk kobling, er det måske kun fjeder mekanismen der evt. bør have en dråbe olie) smiley


  • #3   7. jul 2020 Jeps, det tikker kun når jeg trækker koblingen, og forsvinder så snart jeg slipper igen, og det forsvinder også når jeg sætter den i gear og holder koblingen inde, ??

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #6   8. jul 2020 Det kunne godt være det leje, der presser koblingen ind, der er slidt op.

    B


  • #7   8. jul 2020 Hvis det kun er med trukket kobling i frigear vil jeg mene det er friktionspladerne der slår imod koblingsskålen og/eller hinanden, sikkert pga let slid.

    Hvis larmen forsvinder når du sætter i gear er det i alt fald ikke udrykker lejet

    Men ok, som Ducatista er jeg nok ikke den rette til at skrive om koblingsstøj smiley


Kommentér på:
Kobling tikker

Annonce