{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Lara F
Lara F
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 15

Køb af MC med et venligt menneske {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en mc jeg meget gerne vil købe, men er lidt i tvivl om kvalitet. Især fordi sælger påstår at det er normalt for den model at "vride lidt i forgaflen".

Jeg vil helst ikke fortælle for meget om sælger, cykel og placering. I stedet håber jeg på at I kender nogen/eller måske selv har lyst til at tage med mig for at se om maskinen er nogenlunde i orden. Jeg ved godt at man ikke kan se alt, men måske kan jeg undgå nogle scenarier.

Så spørgsmålet er i virkeligheden: er der en mc-kyndig der vil modtage en kaffe og måske lidt håndøre for at tage med mig ud og se på MC her på Fyn? Det behøver ikke tage lang tid og jeg kan godt hente og bringe.

Jeg har desværre ingen mc-kyndige i familien. Jeg er den eneste der foretrækker to hjul.

Kommentarer på:  Køb af MC med et venligt menneske
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 256 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.835
    #1   16. sep Motorcykel mærke og model er man nødt til at høre mere om, som minimum.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#2   16. sep Hejsa Sajmon, hvis jeg gør det, kan alle finde ud af hvilken mc det er. Det vil jeg ikke byde sælgeren. Jeg har allerede fået nogle søde henvendelser i indbakken. Skal jeg slette opslaget her/er det uden for normen?

• #3   16. sep Hvordan har du konstateret at den vrider? Og hvor meget er det. Jeg ville ikke købe en mc der vrider i forgaflen, det må give en slasket kørsel. Du kan oplyse hvor mange cc. den har og hvilket land den kommer fra.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#4   16. sep #2 - Hvorfor er det et problem at vi andre ved hvilken MC det her handler om?

Kan du ikke prøve at forklare os det?

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#5   16. sep Det er en 650'er fra Danmark vil jeg tro. Kan ikke se herkomsten i annoncen. Jeg har prøvekørt den kort, men da jeg opdagede skævheden i forgaflen lod jeg det være og bad sælger om at forklare. Han har så senere henvendt sig på mail og sagt at det er normalt for modellen.

Jeg vil ikke oplyse det af to årsager. Det drejer sig om et sælger jeg muligvis kommer til at have mere at gøre med og fordi jeg ikke vil skabe aktivitet på annoncen hvis jeg ender med at ville købe maskinen. Giver det mening?
    Som sagt kan jeg slette opslaget igen hvis det er et problem

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#6   16. sep Det giver ingen mening for mig, at man ikke må vide hvilken MC det handler om - slet ikke hvis du spørger til om det med forgaflen har en naturlig forklaring...

Men hvordan skulle man kunne svare på det uden at vide hvilken MC det er? smiley
    Uden at fortælle det, kan du ikke engang rende ind i en person der evt kunne have ekspertise med det... smiley

For visse 70'er og 80'er modeller, er der ret meget vægt i cyklen til en tynd forgaffel, så der kan den virke blød at køre på. Den skal dog ikke sidde skævt bare fordi man kører på den.

Er det en Hyosung 650'er, så LØB og kig dig aldrig nogensinde tilbage. Det er fucking koreansk affald - ikke fordi det er koreansk, men fordi det er affald som tilfældigvis kommer der fra. Om så man fik lortet gratis, var svaret det samme.

Er det en SV650, så er han fuld af løgn. Men de findes på ethvert gadehjørne, så der kan du bare handle en anden, hvis den enten bliver solgt eller det er en bunke lort.

Der findes sikkert ældre 650'ere, men det er de to jeg lige kommer i tanker om.

Overvej hvor meget du spilder folks tid med dit "jeg søger hjælp, men vil ikke fortælle til hvad" emne her...

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#7   16. sep Jeg ønsker bestemt ikke at spilde folks tid! Men tak for lidt mere indsigt i forgafleri smiley
    Jeg kan som sagt tage opslaget af igen, hvis det er ude af normen her.
    Der er allerede søde mennesker i min indbakke der vil tage med. Muligvis kan jeg fortælle mere senere.
    Spørgsmålet handlede mere om nogen der ville tage med, end problemet med forgaflerne hvis du læser opslaget igen. Håber det giver mening. Jeg kigger tilbage senere.

• #8   16. sep Hvis det er en LS650, så er der ingen der har mulighed for at pege sig ind på den præcise annonce du har kig på, da der findes en del af dem til salg.

• #9   16. sep Er det en Savage, er det overhovedet ikke "normalt" at vride lidt i forgaflen, selv om jeg har lidt svært ved at forstå hvad det betyder! Find en anden, der er masser af dem, du får et fint eksemplar for max. 15.000 smiley

• #10   16. sep Hvis du kan mærke det ved kørsel ville jeg ikke købe den. Heller ikke selvom sælgeren er flink smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#11   16. sep Det giver stadig ikke mening hvorfor du ikke vil sige hvilken MC det er.

Det har jeg skrevet før.

• #12   16. sep suk, fornuften siger at det er en LS650, især da dit første opslag var netop omkring denne maskine. Nej, den skal ikke være skæv i forgaflen. Find en anden maskine.

og hun er fra fyn, så er der 1 stk ril salg online i odense, det er nok den

• #13   16. sep Hvis det er en cykel uden forskærm (af en eller anden grund) kan det godt gøre nogen cykler mere ustabile i gaflen.
    Men ellers vil jeg som udgangspunkt sige som mange af de andre at det ikke lyder normalt for mig - men man kan jo altid blive klogere.

Og god ide at tage en med ud at kigge på den. Men ellers er der jo ikke så langt til Jylland for at hente et måske bedre eksemplar.

God fornøjelse med det hele.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#14   16. sep God aften smiley Jamen det tog jo ikke lang tid før en bruger gættede hvilken maskine det drejede sig om og så valgte at skrive det. Nu har jeg kørt den igen og fået kyndig vejledning. Det drejede sig netop om Suzuki LS Savage 650 hos MP
    https://www.dba.dk/suzuki-ls-650-ccm-652-hk/id-117213224/

Forgaflen fejlede intet. Så udtalelsen fra sælgeren var faktisk heller ikke helt på plads med at det var normalt for typen. Det høje styr og skivebremsen gav fornemmelsen af skævhed når man trykkede ned i styret.

Fin cykel med enkelte mangler, men jeg skal tænke mig om. Mere eller mindre tak for input. Jeg fik hvad jeg søgte - god hjælp. Det var præcist det mit spørgsmål handlede om. God aften til jer alle!

• #15   16. sep Kan, som side note, sige jeg udelukkende har gode erfaringer med MP.
    handlede med dem for en håndfuld år tilbage.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#16   16. sep Deres mekaniker er super skøn

• #17   16. sep Forstår slet ikke at en sådan situation kan opstå hos en forhandler af MP's omdømme – uanset på hvis side misforståelsen opstår!?!

Cykler med forgafler, der vrider, findes der mange af, især tilbage i tiden. Spørg fx en ejer af en V-Max, der er notorisk kendt for den svaghed smiley

• #18   16. sep Nu er det vel ikke mekanikeren du vil købe, eller?? smiley smiley smiley

• #19   16. sep Hold da kæft... jeg havde overset det var en kvinde der bad om hjælp. Æv Æv Æv

Du burde få dig et bedre profilbillede så vi halvgamle mænd ikke overser den slags vigtige detaljer smiley

Held og lykke med cyklen, den ser fin ud på annoncen

• #20   17. sep @ Per

profilbillede
  • #21   i går kl. 09:09 Jeg ville kraftige overveje en med fladt styr.
    Min Savage havde standard styret, og det var elendigt at køre med.
    Satte et fladt styr på, og det hjalp utroligt meget på kørestilling, ondt i arme og ryg osv.

Men der skal arbejdes lidt for at få fladt styr på, - nye bremseslanger, koblingskabel, så det ender med at kost et par tusinde.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#22   i går kl. 10:02 Mupersule, tak for konstruktiv rådgivning. Dejligt at få indblik i din erfaring og det vil jeg i høj grad tage med i overvejelsen. Savagen som jeg ser på, har meget højt styr - eller det medfølgende originale styr. Cyklen har også dårligt fordæk og huller i udstødningen, men ellers fin. Så alt i alt er der trods alt noget der skal fikses/betales til plus mere i forsikring og mulighed for at enstamperen får en kortere livstid (har jeg lige fået at vide).
    Måske skulle jeg bare gå tilbage til en billig lille virago som jeg har set på hvor intet større skal laves. Bare ren transport. Hmmm... tænke tænke.

• #23   i går kl. 10:03 #21 Den der linkes til, har noget højere styr end det originale, så mon ikke div. slanger, kabler og ledninger kan bruges?? Og hvis det originale ikke kan bruges på et "fladt "styr, så må det satmne være bredt smiley smiley
    Og den kørestil/stilling der er perfekt for dig, kan være det rene helvede for andre smiley

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#24   i går kl. 10:05 Tom - det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har et problem med at hvile på mine håndled. Så måske er det høje styr slet ikke så slemt til mig. Det er dæleme svært at vurdere på en kort prøvetur

• #25   i går kl. 10:06 #22 "Livstid"??? Du mener vel levetid?? smiley Det er noget vrøvl du lige har fået at vide, hvis du ikke kører den tør for olie eller anden mishandling (og det gælder alle cykler) kan du bogstaveligt ikke slide den op!!

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#26   i går kl. 10:08 smiley Nåhja.. levetid. Jamen er glad for at høre det er noget vrøvl. Det er selvfølgelig ikke alt i indbakken jeg skal tro på.

Kommentér på:
Køb af MC med et venligt menneske

x