{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Søger en smed København/Sjælland
  • #1   13. jan Prøv at høre Ingana; de sleb så udmærket konus på min MZ 250 ETS-koblingskurv for lige snart 50 år siden, så mon ikke også din krumtap i dag smiley

https://ingana.dk/

• #2   13. jan Det er ikke en smedeopgave. Gevindene er fingevind så det er ikke bare noget man kører en bakke over for at rejse rynkerne op igen.
    Ingana ville være et godt sted at forespørge, så er der også en chance for svinghjulet bliver hængende fremadrettet.

• Eddie Romanow H
    Eddie Romanow H Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #3   13. jan Hvis det ikke er en smedeopgave hvem skulle så kunne bedre. De ved da alt om gevind.

• #4   13. jan #3 maskinarbejder...

• #5   13. jan En alm. smed ved ikke en skid om gevind, og har ikke værktøjet til at lave fingevind.
    Trådstarter skal have fat i en maskinarbejder.

• Torben A
    Torben A Tilmeldt:
    mar 2014

#6   13. jan Til Lars O.
    Jeg er da smed og ved en masse om reparation af gevind, så nu ved du at nogle smede ved noget om gevind.
    Det er heller ikke alle maskinarbejdere, der ved noget reparation af gevind, men sagtens kan lave dem som nye.

• #7   13. jan #6 Ja, men ikke fordi du er uddannet smed, muligvis pga. joberfaring. Jeg er uddannet maskinmester, og ved en masse om tømmerarbejde. Det betyder ikke du skal lede efter en maskinmester i telefonbogen hvis du skal have lagt nyt tag på...

• Torben A
    Torben A Tilmeldt:
    mar 2014

#8   13. jan For lige at komme med en slut bemærkning, så lære en maskinarbejder/industritekniker ikke mere om gevindrep i deres uddannelse end smede gør. De lære bla. at fremstille gevind.
    Ha en god aften

• Eddie Romanow H
    Eddie Romanow H Tilmeldt:
    apr 2010

#9   13. jan En rigtig maskinarbejder ved alt om gevind og jeg er enig i at det er en maskinarbejder der skal til. ????

• #10   14. jan jeg smed og aner intet om gevind, andet end det der er trykt bag på min stållineal ;))))
    alt andet er for spånaber ;))))

• #11   3 timer siden Altså, jeg er elektronikmekaniker, og jeg kender til gevind på avanceret brugerniveau. Jeg ved det er rynker i en spiral, og hvis man roterer det ene emne i forhold til det andet, så ændres deres position relativt. Bare sådan at vi lige har min erfaring med gevind på plads smiley kan vi få andre faggruppers erfaringsgrad dokumenteret for fremtidig reference?

Kommentér på:
Søger en smed København/Sjælland

x