{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Kris K
Kris K
Emner: 1 Svar: 2

Kymco Agility 4-takt svær at starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har sådan en Kymco Agility 4 takter som er begyndt at være svær at starte. Specielt bare hvis den har stået stille et par døgn.

Når den endelig kommer igang går den godt og kører fint. Problemet er primært når den har stået stille et par døgn, hvis jeg kører ned og handler og skal ud og starte den igen når jeg har handlet starter den fint. Batteriet er også fuldt opladet.

Den har gået 11000km og har altid fået lavet service med det der nu står der skal laves i servicebogen.

Jeg har tjekket følgende:
Utætte slanger.
Brændstof er okay ned til karburatoren.
Jeg tænker umiddelbart at karburatoren er ok da den går og kører fint når den er igang?

Jeg har tænkt lidt på om det kunne være noget med den elektriske/automatiske choker, jeg ved dog ikke helt hvordan denne fungerer.

Nogle ideer til hvad jeg bør prøve?

Hilsen Kris smiley

Kommentarer på:  Kymco Agility 4-takt svær at starte
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 97
    #1   13. sep Du skriver at alle service er lavet, men har de justereret ventiler på den? Det kan være af ret vigtigt på sådan en kineser, da nogle oplever at ventilerne kravler op i ventilsædet og derfor bliver for stramme. Jeg kører selv VGA Formula 125

• Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    jun 2017

#2   13. sep Ja, ventiler er blevet justeret.

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 97
    #3   13. sep Ok. Så er mit sidste råd at kører på e5 benzin, for at undgå vand i tank og svømmerhus

• #4   14. sep På de der Kymco skal man være noget obs på om indsugningsmanifolden nu også ER tæt.

Har efterhånden prøvet startbesvær med dem en 3-4 gange, altid efter de har kørt et halvt års tid totalt fejlfrit. Så skal man ud af det blå have lidt bøvl med det ????

Løsningen har været af med karburator, gnuffe lidt på indsugningmanifolden (af gummi) med lidt silikonespray så den virker lidt blød igen og samle igen. Det samme med indsugningen hvor den går på karburatoren.
    Så er det HELT tæt igen og skidtet starter som det skal. Det er som om det ikke vedbliver med at være helt tæt måned efter måned, selvom det ser rigtigt ud. En enkelt gang skulle der en ny manifold til, da den gamle var for "træt".

Det med ventiler osv er rigtigt nok også meget vigtigt, men det har du jo styr på kan jeg læse, og ang. E5 benzin. Ser du en ny 4 takter ved en forhandler har jeg set et klistermærke på dækslet, hvor der står "use only E5"

Og til sidst: Du skriver den kører fint når den er i gang, og det passer også med det jeg selv har beskrevet/prøvet
    Men der er også den mulighed at tomgangs-systemet i karburatoren er ganske almindeligt stoppet til

• Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    jun 2017

#5   15. sep Okay super, mange tak for svar.

Så har jeg lidt at prøve/gå videre med. Så må jeg se om det hjælper smiley

Kommentér på:
Kymco Agility 4-takt svær at starte

x