{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Gentleman ride - prostata kræft indsamling {{forumTopicSubject}}

Indsamling til kampen mod Prostata kræft

Jeg prøver lige herinde også, da alle kneb gælder i den gode sags tjeneste smiley

Distinguished Gentlemans Ride, også kaldt DGR i forkortelse, foregår det d.30 September verden rundt hvor mænd og kvinder kører rundt i jakkesæt på gamle motorcykler for at sætte fokus på mænds helbred, nu hvor der er så meget fokus på kvinders brystkræft.

Jeg skal selv køre rundt i Københavns gader, hele dagen sammen med 200+ andre mænd og kvinder på vores gamle motorcykler i pænt kulørt jakkesæt, for at skaffe fokus på den gode sag.
Sidste år var vi over 92.000 motorcykel indsamlere på verdensplan fordelt over 92 lande.

Alle pengene vi får samlet ind går 100% til prostatakræft forsknings programmer.
Kampagnen er lavet i sammenarbejde med Movember Foundation, som er den største indsamler til kampen mod prostatakræft programmer.
De lægger alle donationer op officielt på nettet, samt hvilke institutter og firmaer får hvad.

Hvis jeg må have lov at spørge om I kunne være interesseret i at komme med en donation til min indsamling, eller måske nogle af jeres bekendte, da alle beløb gør en forskel, om det er 2 euro eller 10.000 smiley Og jeg kører gerne med reklame, hvis det skulle være igennem en virksomhed.

Donationen forgår via dette link: https://www.gentlemansride.com/rider/BaronPeulecke

Hvor navn, adresse og email skal udfyldes, da som en lille bonus jo er velgørenhed og kan trækkes fra i skat. smiley

Alternativt kan der også blive overført til mig på Mobilepay: 51887590
Så vil jeg efterfølgende indsætte pengene på linket og sende jer en kvittering.

De Bedste Hilsner
Morten Peulecke

Kommentarer på:  Gentleman ride - prostata kræft indsamling
  • #1   12. sep 2018 Al ære og respekt for det arbejde, der gøres for at samle penge ind til det gode formål.
    Hatten af for det. Uden tvivl.

Men om jeg fatter, hvorfor det skal være forbeholdt et så lille udsnit af motorcyklisterne at kunne deltage?
    Og så vil jeg lade være med at kommentere på tøj- og MC-stil, da det formentligt bare drejer dialogen unødigt.

Og så alligevel nej. For bare navnet på begivenheden og så tøjet og så typen af MC, for hvem det er forbeholdt at deltage, skriger, efter min mening, til himlen af snobberi.

"Og af den grund - er jeg ude."

Men jeg håber da, at der er form for overordnet selvironi i hele arrangementet, som jeg bare ikke kan se?

• #2   12. sep 2018 Søren, jeg ved ikke hvor snoppet det at eje en gammel motorcykel? smiley Der er jo hverken mærke racisme eller krav om at du skal have en monokel af rubin, blot at det er en gammel motorcykel, med patina for at skabe noget sjov opmærksomhed og noget festligt jakkesæt for en god sag, der stort set påvirker alle brugere på dette galleri, på den ene eller anden måde..

Det er jo heller ikke snobberi at folk gror overskæg i november over for dem med med ringe skægvækst smiley

• #3   12. sep 2018 Skulle selv deltage, men min maskine når ikke at blive færdig alligevel.....æv.
    Det er et fedt arrangement, kan anbefales og ja, selvironien kører og det er klæd ud dag smiley

• #4   12. sep 2018 Ærgerligt René.. The more the merrier smiley Du kan altid finde muldvarpen frem og støtte økonomisk smiley lokke lokke

• Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 118
    #5   12. sep 2018 #0

Definer "gammel motorcykel",tak!

• #6   12. sep 2018 DV prøv at google DGR og se selv hvilken stil vi taler om.

• #7   12. sep 2018 Jeg var der på en Transalp fra 90´ sidste år - det gik fint.

• Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 118
    #9   12. sep 2018 ok,det kan jeg se,men det er så en skam at jeg så ikke kan deltge på en motard,det kunne være fedt at køre lidt rundt i et jakkesæt og støtte et godt formål,men som #1 er inde på, ligefrem at begrænse omfanget med en bestemt mc type?

de fleste har et jakkesæt,men langt fra alle en "gammel mc" ...

• #10   12. sep 2018 D V
    Du kan altid støtte økonomisk smiley

• #11   12. sep 2018 Det med mc stil, alder og påklædning, er vel for at det hele på en måde skal passe med konceptet og gå op i en højere enhed.
    Så hvis flere føler sig udelukket og lidt fornærmede, syns jeg at de skulle tænke på den overordnede sag.
    At der som TheMan skriver, er tilsat humor og selvironi gør, at man ikke kan beskrive det som et snobbet eller elitært arrangement. Man er jo heller ikke HELT udelukket, da trådstarter indsamler donationer fra hvilken som helst cykel-fan. Og man ka osse være tilskuer....
    Men nu vil jeg gå på wc og forsøge at tisse en tår de næste 20 minutter....

• #12   12. sep 2018 #1: Svaret er ganske enkelt.
    Hvis det gøres til et event, hvor alle motorcykelister uanset motorcykel og påklædning deltager, så vil det af omverdenen blot blive anset som en forsamling af motorcykelister, der mødes omkring motorcyklen. Dvs, så bliver det anset som en flok fartgale bøller.
    Ved at der vælges det outfit og MC som er valgt, så bliver det eventen der i centrum, og ikke kørslen på MC.

• #13   12. sep 2018 Godt formuleret Jesper.
    Som sagt, det er et velgørenheds event, og ikke en bakke lukning smiley

• #14   12. sep 2018 #13: Nemlig. Og uanset de gode intentioner. Hvis en stor flok MC-ister samles med alle mulige MC'er, så vil der med garanti være en der skaber sig tosset i flokken. Og det ødelægger sagens formål.

• #15   12. sep 2018 Det er sk*de sejt!
    Lad være med at gå 100 procent op i hvor gamel cyklen er, man kan heller ikke være ung og "Distinguished" men man kan klæde sig ud og være med.
    Vi kommer og kigger på fra fortovet.

• #16   13. sep 2018 Jesper: Enig med #13. Godt formuleret.

Kommentér på:
Gentleman ride - prostata kræft indsamling