1.170 visninger
|
Oprettet:
Omdyse efter powerfilter (Suzuki bandit 600) HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Jeg har købt 4 stk powerluftfiltre og smidt på min bandit, den går fint og trækker fint. Når den får mange omdrejninger lyder det også fint.
Det er #104 dyse der sidder i alle fire karburator standard, og der lyder den fint og trækker hele vejen op trods jeg har smidt andre luftfiltre på. men når jeg smider #108 #110 i så lyder det som om den er ved at drukne ved høje omdrejninger cirka omkring 8.000-9.000 omdrejninger.
Kan det være rigtigt man ikke skal omdyse efter ændring af luftfiltre (den får jo mere luft)? Eller har jeg bare været heldig?
God weekend
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Det kan sagtens være årsagen til at du ikke skal give den mere benzin - den får ikke flere iltmolekyler end før.
I bedste fald har du kun tabt 4-5 hk på at skifte filtre.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
apr 2019
Følger: 26 Følgere: 39 Emner: 18 Svar: 114
plus nok lidt mere skidt ind igennem motoren desværre..
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.485
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.485
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Måske lige på nær hensyntagen til dugpunktet, så er koldere = bedre, da luften er tættere og indeholder flere iltmolekyler, jo koldere den er....
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
"For stort volumen giver ikke det ønskede resultat bla bla luftoverskud"... Så hæld noget mere brændstof i motoren, så der ikke er luftoverskud, bobby...
Jeg ved godt en stor dieselmotor har helt andre driftparametre, og de to brændstoffer har helt forskellige måder at opføre sig på, og stiller forskellige krav til blandingsforhold for at forbrænde rent nok, men det er ikke en stor dieselmotor vi snakker om her.
Dugpunktet har relevans fordi små benzinmotorer, ikke bryder sig om for store vanddråber. Det slukker gnisten og punktnedkøler stemplerne i absolut værste tilfælde.
Men det er ret langt nede i temperatur og ret højt oppe i luftfugtighed, at problemet opstår.
apr 2019
Følger: 26 Følgere: 39 Emner: 18 Svar: 114
Omdyse efter powerfilter (Suzuki bandit 600) HJÆLP