{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Fuldt udstødningssystem. Indkøring? {{forumTopicSubject}}

Har vist skrevet lidt om det herinde engang tidligere.

Det drejer sig om en CB650R 2020, der skal have en sprød lyd. Har i den forbindelse kigget på den her:

https://www.mivv.com/en/exhaust/h-072-l6p-honda-cb-650-r-2019-2/

Sagen er den, at jeg allerhelst bare ville have en slip-on, fordi jeg kun går op i lyden. Jeg er dermed sagt rimelig ligeglad med, om jeg så får en ekstra hest eller to med i købet. Men af en ukendt grund kan jeg ikke finde nogen slip-ons til salg. Formoder at den originale udstødning er ét stykke?

Men i hvert fald... jeg kan forstå at en indkøring er kraftigt anbefalet, hvis man vil udnytte et fuldt system bedst. Men eftersom det eneste jeg går efter er en bedre lyd, behøver jeg så virkelig ofre penge på en indkøring? Det eneste der har betydning er, at motorcyklen ikke kører dårligere af at få udstødningen smidt på.

Kommentarer på:  Fuldt udstødningssystem. Indkøring?
  • #1   5. jan Ja, altid indkøring. Selv med Slip on udstødning og nyt modtryk, vil du få problemer/ ændringer i ydeevne og anderledes fyldningsgrad.

Når du skiftet til fuldt system, så er der mange parametre der ændres og det kan din nuværende lambda sonde ikke regulerer sig ud af hvis du flytter den over. Den kan justerer sig indenfor det variation der er på din OEM udstødning og kulde/ varme.

Dropper du lambda sonden, så låser du cyklen på et map der 100% sikkert IKKE virker optimalt for motoren.

Det er det svar du får mest ud af, når du fører det ud i livet. Power commander og map af motoren. Det koster penge, men det er alle pengene værd.

Flash er jeg blevet fortalt ikke er optimalt, men en anden løsning der oftes bruges fra fabrikken af på standart setups.

Kører du cyklen ind, så er det præcis din maskine med dine tolerancer der indstilles til perfektion, af Dyno manden.

Jeg har selv gjort det samme. Hobby koster penge smiley

• #2   5. jan Billig løsning: Køb nogen gode ørepropper. Så er du fri for at høre på den kedelige lyd du har i dag. smiley

Kommentér på:
Fuldt udstødningssystem. Indkøring?

x