{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man få en suzuki 600 f til at køre stærkere?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   26. mar 2021 Bare for at være sikker på jeg forstår, så spørger du om hvordan man får mere topfart?

    Eller er det optræk du vil have? Det kan man få ved at give den 3-4 tænder mere på bagerste tandhjul, så den får lavere gearing...

    Vil du have mere topfart på DEN MC, så skal du nok have den store pengepung frem. Tuning koster en mindre formue.

    Du ender med at skifte den ud til en anden nyere og hurtigere MC.... smiley


  • #2   26. mar 2021 Vil gerne have haft noget mere topfart, men vis det er dyrt så kan det næsten være lidt ligemeget, jeg tror bare jeg bruger den sommeren over og sælger den igen. Jeg Prøvet en yamaha r1 og så har de små modeller ikke rigtigt været det samme siden:)

  • #3   27. mar 2021 Du kan godt gå et par tænder ned på bageste kædehjul, hvis du ikke mener tophastigheden på lige over 200km/t er nok til dig.
    Der er dog ingen garanti for motoren er stærk nok til at klare den større vindmodstand, så selvom det giver en højere tophastighed, så tager det længere tid at nå den


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   27. mar 2021 #2 - Men 100 er nok til at komme af med kørekortet under de rette omstændigheder, så er det virkelig det værd?

  • #5   27. mar 2021 Den skulle vist også kører omkring 200 men den er jo gammel så det skal jeg jo nok ikke regne helt med det. Og jeg bor på bornholm så der er igen motorvej så den bliver nok bare som den er:)

  • #6   27. mar 2021 #5: Så ville jeg gå den anden vej, og give den tre ekstra tænder på bagerste kædehjul. Så får du et sjovere optræk, som passer bedre til småvejene på Bornholm.

  • #7   27. mar 2021 Jeg er helt sikker på den sagtens kan klare 130 km/t og mere har du ikke brug for på offentlig vej. smiley

  • #8   27. mar 2021 Motorcyklen er højst sandsynligt konstrueret så gearing passer med motorkræfter.
    Så mit bud er at motoren ikke kan trække cyklen højere op hvis du sætter en tungere gearing på - måske får du endda lavere tophastighed.
    Den sikre gearing er altid en lavere gearing som giver bedre optræk. Det virker altid.
    Men det koster (også) på topfarten.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   27. mar 2021 Man får ikke mere topfart uden:

    1. Man kyler den ud over en skrænt. Det er kortsigtet og uholdbart, men stadig... Muligt.

    2. Man får mere effekt ud af motoren.
    Men kurven for prisen på stumperne der bruges, kontra den effekt man får ud af den - den rammer lynhurtigt den linje som repræsenterer prisen på cyklen.
    Er man uendeligt heldig, så taber den kun 50% af den allerede minimale værdi efter effektforøgelsen... smiley


  • #10   27. mar 2021 Det vi prøver at sige er, at langt den billigste måde at køre stærkere på, er at købe en anden cykel der er født med flere HK.

  • #11   28. mar 2021 Tak ?? jeg har fattet budskabet.

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #12   31. mar 2021 Man kan som regel rimelig nemt tune motoren ved at fjerne div. overgange i ind- og udstødning - men det kræver lidt værktøj og mekanisk indsigt + god tid - og det tager laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid at genvinde den brugte tid i værktstedet ved at kunne køre lidt hurtigere på landevejen.

  • #13   31. mar 2021 Køb en hurtigere cykel, bedre og billigere i længden smiley

  • #14   31. mar 2021 Sæt en GSXR1100W motor i med Rf900 topstykke. Den passer i. Så har du 150 heste. Vil koste under 10000kr hvis du kan lave arbejdet selv

  • #16   3. apr 2021 Haha ja det sku nok en go ide. Men så vejer jeg jo kun 100kg.

Kommentér på:
Kan man få en suzuki 600 f til at køre stærkere?

Annonce