Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M

Tilbage til Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M

Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Modelbillede af hvad det endelige resultat nogenlunde vil komme til at ligne. billede 1
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Modelbillede af hvad det endelige resultat nogenlunde vil komme til at ligne. billede 2
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Lidt kedeligt, men starter med hjulene. Dette er før jeg selv gik igang. Forrige ejer har fjernet det meste af malingen, med hvad der ligner en stålbørste. Det er maleren ikke glad for, så i gang med glasblæseren. billede 3
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Nærbillede af, hvordan overfladen var inden glasblæsning. Der skal lige fjernes det sidste, inden maleren er tilfreds. billede 4
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Efter tur i glasblæseren. Det er et lidt bedre udgangspunkt end tidligere. Sidste finish tager maleren sig af. billede 5
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - De gamle bremseskiver er under mål, så nye skal der til. billede 6
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Nymalet hjul inden montering af bremseskiver. billede 7
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Så kom der julegaver! TYGA Kåbesæt mit alles billede 8
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Frontkåben billede 9
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Sæde enden. Det her er virkelig god kvalitet. Det er ikke noget tyndt glasfiber og jeg tror faktisk den ville kunne holde sig selv, hvis det var. Men der er supportramme med til batteri osv. billede 10
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Havde besluttet mig for ikke og spendere unødigt. Men efter og have kigget længe nok på de org. clip-ons, som bare er et stykke bøjet jernrør, blev presset for stort og jeg var bare nød til og købe noget ordentligt. LÆKKERT :-) billede 11
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Dæksler og øverste gaffelbro efter en tur i glaspusteren. billede 12
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Helt vild med det rå look, men vælger dog og give det en alu lak, for beskyttelsens skyld. billede 13
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Koblingsdæksel efter glasblæsning billede 14
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Den hellige bibel! Ren røverkøb hos Suzuki. Spritny og dufter stadig af frisk tryksværte, mmmmm :-) billede 15
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M billede 16
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Efter at have skilt motoren helt ad og konstateret, at hovedlejet var basket, fandt jeg ud af, at den midterste oliestuds var stoppet. Jeg gætter på, det var en af årsagerne til haveriet :) billede 17
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Dejlig nemt med så lille en motor. En hel dag i ultralyd og det værste skidt i hjørnerne er væk. billede 18
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Kan næsten ikke skilles mere ad. billede 19
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Og lige et sidste overbliksbillede af krumtapshuset. billede 20
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Jeg fik at vide, at der skulle være en speciel gearkasse monteret, men efter og have kigget lidt på selve gearne, kunne jeg konstatere, de var ganske std. Men hvad var det så, der var med den gearkasse? billede 21
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Ja, den har da været havareret. Så det var bare en "ny" gearkasse og en ordentlig gang lapning af krumtapshuset. billede 22
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Så er det tid til, at gearkassen skal tilbage i krumtaphuset igen. Det er godt nok nemt med sådan en kassette gearkasse. billede 23
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Så er den standeret. Begik dog en lille brøler, så en af pinboltene blev trukket lang og knækkede, trods korrekt moment... Så den må jeg hellere få skiftet ved lejlighed. billede 24
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Så er det kaburatorernes tur til en gang rengøring. De er beskidte, men ikke mere end, at de bare skal have en god tur i ultralyd. billede 25
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Et nærbillede af den ene kaburator. Det er ikke så slemt med skidtet, men dog stadig nok til, at det skal ha en omgang. billede 26
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Efter en tur i ultralydskarret. Vil ikke gøre mere ved dem, da man nemmest kan ødelægge noget. billede 27
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Og lige et nærbillede efter rengøring billede 28
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - "Ny" krumtap til venstre og den gamle til højre. Den gamle er helt kvadret i lejerne, så fik fat på en anden gennem galleriet. Dog var lejerne også ved at være brugt på denne, så vil lige have dem og pakdåserne skiftet. billede 29
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Rusten var begyndt og sætte sig på den gamle krumtap. Tror ikke det har kørt i længe. billede 30
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Pakdåsen på den gamle krumtap. Det er ikke til at se, men den er brændt af. billede 31
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Bedre billede af fornævnte pakdåse. Det er ikke meningen, at man skal kan se metalet. billede 32
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Så blev den gamle strippet for dele. Lejerne kunne man tage af med fingerne! Så de var vidst lidt slidt :) billede 33
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Nye lejer og pakdåse monteret. Men glemte selvfølgelig og bestille den ene pakdåse, så rotoren må lige monteres lidt senere. billede 34
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Øvre og nedre krumtapshus klar til montering af krumtap. billede 35
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Krumtap lagt i og der er nu klar til at blive lagt låg på. billede 36
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Samlet krumtaphus. Så begynder det så småt og ligne en motor igen. billede 37
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Lidt flere stumper skruet på motoren billede 38
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Og lige et billede fra den anden side. Det næste bliver koblingen, så sidedækslet kan komme på igen. billede 39
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Cylinderne før renovering. Godt brugt, tror jeg man kalder det... billede 40
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Ordentlig stykke, der er revet i cylinderen. Jeg har ikke kunne finde nogen herhjemme, som magtede opgaven med renovering. Så har sendt cylinderne til England. billede 41
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Også godt revet. Stemplerne har haft godt fat.
Jeg har ikke kunne finde nogen herhjemme, som magtede opgaven med renovering. Så har sendt cylinderne til England. billede 42
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Jeg har ikke kunne finde nogen herhjemme, som magtede opgaven med renovering. Så har sendt cylinderne til England. billede 43
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Jeg har ikke kunne finde nogen herhjemme, som magtede opgaven med renovering. Så har sendt cylinderne til England. billede 44
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Cylinderne efter en tur til renovering. De er som forvandlet, ja næsten nye.
Renoveringen er foretaget af The Tuning Works og jeg kan varmt anbefale dem, hvis man har brug for at få renoveret sine 2-taks cylindere. billede 45
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Og den anden side.
Cylindervæggen ser nu næsten ny ud. Dog er der nogle knappenåls huller, som er opstået pga svejsning. Men disse har ikke noget og sige i praksis. billede 46
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Vel hvad man vil kalde stempelkit :-)
Vælger og køre original, for så burde holdbarheden være 1. prioritet. Men nu må vi se :-) billede 47
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Stempler monteret.
Bliver mere og mere glad for sådan en RGV motor. Meget praktisk og arbejde med. billede 48
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Og så kom de "nye" cylindere også lige på.
Det eneste der mangler nu er, at få lagt låg på. Men jaah... Støttebolte for pokker. Jeg nægter og sætte afskårret gevindstænger på. billede 49
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Rengøring af stepper motor/PW aktuator.
Det hele var nogenlunde lige så beskidt, som nederste PW hjul. Så godt og komme til bunds i alt det skidt :-) billede 50
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Stel retur fra maleren, men han havde desværre dårlig nyt. Han havde opdaget en revne i nederste ophæng til bagdæmper/udstødning.
Er åbenbart en svaghed alle RGV'er (VJ21, 22 og 23) har og derfor bør man tjekke efter, hvis man er en heldig ejer af sådan en model.
Hvis den knækker, kan det være katastrofal. billede 51
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Endnu et billede af revnen. Den er meget fin og var faktisk ikke og se inden maleren fik den. billede 52
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Efter rep. Nu skal den nok holde i min tid :-) billede 53
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Endnu et billede af rep.
Og det kan ikke understreges mange gange nok. Tjek! Tjek! og tjek atter en gang for om din egen har lignende revne! billede 54
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Stel endnu engang retur fra maler, efter rep af bagdæmper ophænget. Så nu begynder alt det sjove :-) billede 55
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - En RGV skal selvfølgelig have Dunlop dæk, ligesom i de gode gamle dage. billede 56
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Motor monteret + det løse billede 57
Genopbygning af Suzuki RGV250 VJ22M - Test af kåbemontage. Det skal nok blive OK, selvom jeg hellere ville have TYGA'en :-) billede 58
Annonce