{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

revnet mc stel svejset

5.596 visninger | Oprettet:

et mc stel, der var revnet måtte svejses, der er blevet talt med skat og ´mc forhandler, et stel betragtes som en slid del og må godt svejses.
det skal efterfølgene rengøres og males igen

allan a
Mand | 49 år | Oprettet: 10. jan 2004


Kommentér på:
revnet mc stel svejset
  •   8. jan 2014 b

  •   7. jan 2014 Ser godt ud !! Når den er blevet blæst og fået en gang pulverlak, så vil hverken synsmand eller ny ejer. Nogensinde opdage at stellet er blevet repareret...

    Flot og korrekt udført arbejde smiley


  •   3. jan 2014 allan - jeg stoler skam også på din svejsning smiley

    Det er ikke blevet bedre, - bare tag Kawasaki zzr1400 - samme problem smiley


  •   3. jan 2014 det er så meget låst af resten af stellet at jeg vil mene det ikke slår sig nogen steder, motoren bliver boltet fast på nogle faste pungter og dem skal man ramme igen vis de er helt ude af tur er det jo ikke godt men ja min afaring siger mig det ikke har givet sig

  •   3. jan 2014 Lige få at slå det fast så har du 2100000% mere forstand på at svejse end mig...
    Men det ser dælme godt ud det du får lavet og borer hul for at standse revnen osv

    Men er der ikke risiko for at skidtet slår sig eller det kun ved stål?


  •   2. jan 2014 Godt lavet !

  •   2. jan 2014 Hmm!

    Det er et ældre model Kawazaki-stel med fast bagramme "F-model" dvs. årg. 95-96.
    Hvis det har holdt fra 1996 og frem til nu med begyndende revnedannelse, og det så er svejset nu, så skal det nok gå.

    Der kan jo bruges en 5% mangan tilsætningstråd, så bevarer man sejheden i svejsningen og det ser tillige ud som revnen er slebet/skåret godt i bund, det skal nok gå.

    Mvh.

    Allan N.


  •   2. jan 2014 Jeg giver blot udtryk for at jeg ikke vil svejse sådan en revne, da stellet jo er en betragtelig del af den bærende konstruktion. En anden ting er jo den dag den måske skal sælges videre. Så vil jo nok være smart at køber bliver gjort opmærksom på det.

  •   2. jan 2014 Der vil jeg helt sikkert Allan a ret, (jeg er uddannet smed), fabrikssvejsningere giver ensartethed, men er nødvendigvis ikke altid udført korrekt, rigtig udførte håndsvejninger, som denne ovenfor her, er til enhver tid at foretrække,,,,,, anyway, jeg er aldså mere og mere sikker på, at hvis Synsmanden opdager den, så bliver den ikke synet, selvom svejsningen er 110% med pil opad, held og lykke, Vh

  •   2. jan 2014
    Jamen så er du bare tyben der har pengene til at skifte stel, for det tror jeg ikke den unge mand her havde. Og igen havde nok lyst til at slibe 50procent af alle forbrikken svejsningerne ned og lave dem om, nogle havde endda ikke engang ramt begge emner der skulle svejses sammen, det er sku dårlig sikkerhed


  •   2. jan 2014 Kom ikke og sig fabrikker svejser bedre, gsxr1000 har da haft problemer med revner ved kronrøret, så ville jeg da først være nervøs for mit liv..

  •   2. jan 2014 Selvom svejsningerne er beregnet er det langt fra sikkert de er korrekt udført Tommi, sådan er det med rigtig mange ting. Hvis du nu var dækmontør ville du så også leve i evig frygt for en dækskade?

  •   2. jan 2014 De originale svejsninger er tegnet, designet og beregnet. Det er din ikke. Vil dy tage ansvaret for vedkommende der måske mister livet ved et uheld hvis stellet revet idin svejsning?

  •   1. jan 2014 der er mange andre steder sådan et stel er svejset, så hvorfor stoler du ikke på denne her svejsning.
    50 procent af de svejsninger der kommer fra forbrikken,, ville jeg sku ikke stole på
    det er godt nok ringe svejset, skal siges steller er en årg 97-98 så håber de er blevet bedre med årene på de nye stel


  •   1. jan 2014 held og lykke med det.
    Jeg turde ikke køre på den, med sådan en svejsning.


  •   1. jan 2014 Det ser bare flot ud smiley

  •   1. jan 2014 Bare sådan i orden smiley er bare bange for det vil revne ved siden af svejsningen smiley

  •   1. jan 2014 Rigtig flot arbejde, og en god løsning. Hvorfor revner de stel?

  •   1. jan 2014 Det er uden tvivl godt arbejde der sikker nok holder ligeså godt som det org. stel.
    Men hverken SKAT eller en MC forhandler er kompetent til at svare på om det er tilladt at svejse på er stel.
    Jo SKAT kan svare på om det har afgiftsmæssige konsekvenser hvis man gør det. Det har det ikke da det er en reparation og ikke en udskiftning.
    Hvis du spørger Trafikstyrelsen om du må svejse et stel til MC. Får du af vide at det må du gøre efter fabrikantens anvisning, hvis de tillader svejsning af stellet.
    Dvs. at du skal have en erklæring fra fabrikanten eller hans repræsentant i DK (importøren), på hvad, hvor og hvordan reparationen skal udføres.
    Men hvad er det man siger "det man ikke ved, har man ikke ondt af."
    Når man vil svejse er da godt at det bliver gjort ordentlig !


  •   31. dec 2013 Jeg var faktisk af den overbevisning, at man ikke må svejse i en bærende del, som et stel jo er, hmm, det kan være det kun gælder biler så ?? Anyway, godt arbejde, lige efter bogen, er selv smed

  •   31. dec 2013 Jep, nyt stel plus ny afgift, har selv haft dialogen med skat. Startede med at købe en nyt stel, men kunne ikke få lov til at skifte det uden at skulle betale ny fuld afgift. Så jeg skal også have svejst mit gamle stel smiley

  •   30. dec 2013 takker emil h
    er selv smed, glemte at tage nogle billeder inden jeg sleb svjsningerne ned desvære.
    det have nok kostet ca 15 tusinde kr fir et nyt stel, plus alt bøvl med nye numre i under opsyn af skat eller synsmand, så det her håber vi holder.
    det er en yngre fyrs første mc, og han viste ikke hvad han skulle stille op så min makker har hjulpet ham med alt andet, jeg har bare været behjælplig med svejse arbejdet.
    er bare glad for at kunne hjælpe en ud af hans problemere,


  •   30. dec 2013 Jeg har egentligt den holdning, at det er "meget godt" at de fleste tror, man ikke må svejse i et MC-stel.
    - Netop af den grund, at mange vil lave en helvedes til fusk med en CO2-svejer hjemme i garagen.

    Men i et tilfælde som dette, hvor man kan se, at håndværket er 110% iorden, synes jeg sgu det er fedt, at holde et dansk indregistreret stel på vejen. (Eller bare stel på banen?)

    Uanset hvad, så thumbs up, for flot arbejde!


  •   30. dec 2013 Har egentlig også gået og tænkt på om man må svejse rust i et stål stel smiley

Annonce