Hjælp til knastaksel skift
2.324 visninger
|
Oprettet:
Hej Motorcykelgalleri!
Jeg står i lidt af en pine, og håber i kan hjælpe!
.
Jeg har overtaget et GN250 projekt, som var delvist adskildt ved overtagelsen.
Topstykket var taget af, da knastakslen ikke har det for godt, jeg har stadig en gamle.
.
Problemet er når jeg har sat den nye knastaksel i og smurt det hele og gjort det lækkert, og skal til at spænde topstykket, sætter knastakslen sig fast, så motoren ikke kan tørne (men skraldenøgle sat på fortandhjulet). Jeg spænder topstykkets 12 bolte i nummer orden som står i manualen.
.
Som det ses på de sidste to billeder, virker det som om topstykket er skævt, er det det eller gør jeg noget forkert?
.
På forhånd mange tak!
Jeg står i lidt af en pine, og håber i kan hjælpe!
.
Jeg har overtaget et GN250 projekt, som var delvist adskildt ved overtagelsen.
Topstykket var taget af, da knastakslen ikke har det for godt, jeg har stadig en gamle.
.
Problemet er når jeg har sat den nye knastaksel i og smurt det hele og gjort det lækkert, og skal til at spænde topstykket, sætter knastakslen sig fast, så motoren ikke kan tørne (men skraldenøgle sat på fortandhjulet). Jeg spænder topstykkets 12 bolte i nummer orden som står i manualen.
.
Som det ses på de sidste to billeder, virker det som om topstykket er skævt, er det det eller gør jeg noget forkert?
.
På forhånd mange tak!

Hjælp til knastaksel skift
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
Uden knasten i, passer den super, men med den nye og med den gamle, vipper den som det er vist.
Martin C: Der nævnes intet om papir pakning i manualen, og der er billede og varenummer på Suzuki flydende pakning, og et billede af en mand der sprøjter det på.
Carsten:
Mange tak! Jeg tror jeg vil prøve at finde et komplet topstykke med ventildæksel, så de to ting passer sammen.
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 27
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 22
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 27
Så hvis den gamle knast kan køre og de måler ens, må der være noget andet der spiller ind, og det kan være at du har byttet den ene del og ikke den anden.
Når andre samler dele fra flere forskellige motorer og får det til at køre er de enten meget heldige eller tilpasser delene til hinanden - eller det kører ad h..... til.
Den skævhed du henviser til tror jeg mere er i støbningen af delene end i forarbejdningen, men det er netop et tegn på at der kan være relativt stor forskel i lejeskålene til knasten.
Hvis du har begge topstykker og begge knastdæksler kan du så ikke finde de to der passer sammen og matche dem?
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
Mange tak skal du have! Jeg vil prøve det i løbet af ugen!
En mand fortalte mig at det kunne være et ventildæksel til en anden motorcykel, og at man ikke bare sådan kunne skifte ventildæksel. Da de er boret på samme tid, altså mens ventildækslet er sat på, har de boret ud til knastakslen, så to ventildæksler er ikke ens. Kan det også være tilfældet ?
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1344471565
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 27
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 133
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 109
Den kan sagtens tørne hvis ikke jeg spænder topstykket helt til
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 36
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 133