{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Hjælp til knastaksel skift

2.324 visninger | Oprettet:

Hej Motorcykelgalleri!
Jeg står i lidt af en pine, og håber i kan hjælpe!
.
Jeg har overtaget et GN250 projekt, som var delvist adskildt ved overtagelsen.
Topstykket var taget af, da knastakslen ikke har det for godt, jeg har stadig en gamle.
.
Problemet er når jeg har sat den nye knastaksel i og smurt det hele og gjort det lækkert, og skal til at spænde topstykket, sætter knastakslen sig fast, så motoren ikke kan tørne (men skraldenøgle sat på fortandhjulet). Jeg spænder topstykkets 12 bolte i nummer orden som står i manualen.
.
Som det ses på de sidste to billeder, virker det som om topstykket er skævt, er det det eller gør jeg noget forkert?
.
På forhånd mange tak!



Alexander W
Mand | 33 år | Oprettet: 16. apr 2011


Kommentér på:
Hjælp til knastaksel skift
  •   7. mar 2014 Hej. Undskyld mit sene svar smiley
    Uden knasten i, passer den super, men med den nye og med den gamle, vipper den som det er vist.

    Martin C: Der nævnes intet om papir pakning i manualen, og der er billede og varenummer på Suzuki flydende pakning, og et billede af en mand der sprøjter det på.

    Carsten:
    Mange tak! Jeg tror jeg vil prøve at finde et komplet topstykke med ventildæksel, så de to ting passer sammen.


  •   13. feb 2014 Nej, der skal ikke være en pakning, den vil være for upræcis i forhold til knastakslens behov for at køre uden at larme og miste olietrykket.

  •   12. feb 2014 Hej Alexander. Kan se du nævner noget om pakning tidligere. Er du sikker på, at der ikke skal sidde én? Det vil jo lige hæve ventildækslet 0,5-1 mm. Den pasta du nævner kan være til, at smøre på pakningen. Blot en tanke. Håber du finder ud af det.

  •   10. feb 2014 Det er rigtigt at delene er forarbejdet sammen og derfor ikke altid kan byttes hver for sig, så det kan meget vel være årsagen til at det låser når du spænder.

    Så hvis den gamle knast kan køre og de måler ens, må der være noget andet der spiller ind, og det kan være at du har byttet den ene del og ikke den anden.

    Når andre samler dele fra flere forskellige motorer og får det til at køre er de enten meget heldige eller tilpasser delene til hinanden - eller det kører ad h..... til.

    Den skævhed du henviser til tror jeg mere er i støbningen af delene end i forarbejdningen, men det er netop et tegn på at der kan være relativt stor forskel i lejeskålene til knasten.

    Hvis du har begge topstykker og begge knastdæksler kan du så ikke finde de to der passer sammen og matche dem?


  •   9. feb 2014 Eller, lægge toppen på en flade du ved er 110% plan

  •   9. feb 2014 Men du kan prøve og hive knastakslen ud igen, og så lægge toppen på uden pakning, og se om det gaber nogle steder på pakfladen, og så konkludere om det er skævt

  •   9. feb 2014 Det lyder ikke usandsynligt, men skal jeg være ærlig så tror jeg det ikke.. Der er mange mc'er rundt omkring med motorer der er samlet ud af en masse gamle stumper fra andre motorer osv..

  •   9. feb 2014 Michael - Nej, jeg har endnu ikke fået det løst smiley
    Mange tak skal du have! Jeg vil prøve det i løbet af ugen! smiley
    En mand fortalte mig at det kunne være et ventildæksel til en anden motorcykel, og at man ikke bare sådan kunne skifte ventildæksel. Da de er boret på samme tid, altså mens ventildækslet er sat på, har de boret ud til knastakslen, så to ventildæksler er ikke ens. Kan det også være tilfældet ? smiley


  •   7. feb 2014 Her kan du finde al den info du skal bruge :

    http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1344471565


  •   7. feb 2014 Har du fået løst problemet...? Lige et tip som jeg tror de fleste ikke er klar over.. Dine ventilløftere er af ældre design, og du skal derfor bruge en olie med meget højere zink indhold end hvad der er i de fleste motorolier idag, som mere er beregnet til nyere motorer med rulleløftere.. Det er højst sandsynligt også grunden til den gamle knast ikke har det for godt.. Grunden til jeg ved det er fordi det er tilfældet på en suzuki savage og kan se at dit topstykke er lavet på præcis samme måde..

  •   7. feb 2014 Kan den tørne med den gamle knast?


  •   23. jan 2014 I instruktionen står der at Suzuki Paste skal påføres, hvorefter der er et billede af en tube der bliver mast ud på fladen. Så jeg går ud fra at det er flydende pakning

  •   23. jan 2014 Ja, og de er fine. Prøvede endda også uden vippearme bare for at være sikker smiley

  •   22. jan 2014 har du kikket på ventilerne?


  •   22. jan 2014 Knasterne er fuldstædig ens, jeg har målt og målt, og der er ikke engang en my i forskel på nogle af målene smiley
    Den kan sagtens tørne hvis ikke jeg spænder topstykket helt til smiley


  •   22. jan 2014 Tjek evt mærket du skal stille knasten efter på den nye ift. den gamle om knasten godt nok er ens. Ellers kan det være at ventilerne som gør motoren ikke kan tørne

  •   21. jan 2014 Det kan være ventilerne der er spændt for meget.

Annonce