{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Så har jeg fået sidevogn igen

193 visninger | Oprettet:

Yamaha XS 1100, EZS sidevogn

Årgang
1979

Motor
4-cylindret luftkølet 4-takts motor, DOHC.
Boring: 71,5 mm. Slaglængde: 68,8 mm. Slagvolumen: 1101 ccm.
Kompressionsforhold: 9,2:1.
4 stk. 34 mm mikuni karburatorer.
Som det fremgår af fotoalbummet har jeg haft maskinen åbnet for at se hvordan standen var på den, herudover fik jeg arbejdet mig frem til nogle løsninger på børnesygdomme maskinen er kendt for, bla. en O-ringsrille rundt om kædegangen i cylinderblokken således denne ikke flækker, samt en sikkerhedspal der gør at endebolten på den ene gearaksel ikke kan komme i kontakt med bagsiden af koblingshuset hvis den går løst.
Derudover lavede jeg komplet udstødningssystem i rustfast stål med collectorbox nederst foran motoren, denne medvirker til at dele flowet fra alle 4 cylindre i stedet for det oprindelige 4-2-1-2 system der desuden var tæret overalt og forsøgt samlet med konservesdåser, udstødningspasta og spændebånd.
De nye potter er et levn fra en en Honda CBX750.


Hestekræfter
Maks. effekt: 95 hk / 70,8 kW ved 8000 o/min. Maks. drejningsmoment: 90,2 Nm ved 6500 o/min.

Fælge
I forbindelse med sidevognen har man valgt at montere ETZ svingerforgaffel samt tilhørende hjul således der kan monteres bildæk, i og med de er mindre geares ekvipagen cirka 10% lavere end ved almindelig hjulmontering.

Dæk
Motorcyklen; Michelin 135/80-15
Sidevognen; 135/80-12

Ønsker en mere kendt hjulstørrelse til sidevognen så det er nemmere at finde gode dæk samt en lavere profil så vognen ikke er så høj i forhold til motorcyklen.

Topfart
Uden sidevogn skulle den være god for 220,


Tuning
K&N luftfilter monteret af tidligere ejer, men det rykker nok ikke noget vild i effektregnskabet :D

Styling
Cyklen er bygget op som touringcykel med sidevogn, derfor er der ikke den store styling, funktionalitet er vigtigere her.

Ekstraudstyr
EZS 1½mands sidevogn, bagagerum på størrelse med hvad der er i en minibil, enorm benplads og lækkert sæde, bygget med seler, radio, USB samt 12V udtag, stor vindskærm samt kaleche. Hele vognen er polstret med sort nålefilt. Ydermere er der monteret indstigningslys samt forberedt til automatisk lys i bagagerum.
Bagagerack på sidevogn til for eksempel telt eller sovepose - Lavet af tidligere ejer.
Batteriet der oprindeligt har siddet på motorcyklen var skiftet ud med et 45Ah bilbatteri monteret i bagagerummet, for at udnytte pladsen bedre er det monteret under sædet i sidevognen.
Cyklen er født med oliekøler, og der er tilføjet tvungen køling med blæsere, disse er styret af en temperatur controller monteret under sidevognssædet.
varmehåndtag på forberedte til USB-udtag samt strøm til montering af GPS.
Alle pærer undtaget instrumentbelysning samt forpære er skiftet til LED.
Ekstra kraftige kabler er monteret fra batteri for at undgå stort spændingsfald ved opstart mv.

Bemærkninger
Cyklen har været under gennemgribende renovering både mekanisk og rent kosmetiskm tilfredsstillelse!

morten
Online
Mand | 53 år | Oprettet: 25. feb 2007


Kommentér på:
Så har jeg fået sidevogn igen


  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

x