{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mine motorcykler 1971-2024

828 visninger | Oprettet:

Mine Motorcykler 1971-2024

1 MZ ES 150
2 2 x Nimbus model 1936
3 MZ ETZ 250
4 MZ ETZ 150
5 HAOJIN HJ 125
6 MC4YOU 250-4
7 SUZUKI GW 250
8 KEEWAY RKS 125
9 MC4YOU 250-4
10 Suzuki V-STROM 250/A
Herudover:

Sidevogn til Nimbus
MZ ES 150 uden plade
MuZ 251 SAXON uden plade

Lars
Mand | 70 år | Oprettet: 9. jul 2016


Kommentér på:
Mine motorcykler 1971-2024
  •   29. jan 2022 Herligt, Tim, med en fornuftig tilgang til ETZ-modellerne.

    Det er gode maskiner, der holder, og tilbyder god plads og komfort. Værdsat af alt for få.

    Hvis det vigtigste ikke er topfart og acceleration var en MZ ETZ et fantastisk køb.

    Og så var der jo faktisk også ETZ 300 modellen med 23 hk og 135 km i timen. Een cylinder og to-takts motor.

    En kender , som forfatteren Anders Bodelsen, roste maskinerne meget. Han havde vist selv en!


  •   13. jan 2022 Mener, at produktionen af den lille ETZ 125 og ETZ 150 stoppede ca 1990.
    I nullerne kom der så en hyper moderne 125 ccm 4-takter med 15 hk.
    Var ude i Virum for at se den, fantastisk flot, MZ-klubben har et eksemplar. Jeg opgav, da prisen dengang var et par og 60-tusinde kroner. Men ellers lige noget for 125 ccm klubben.
    Priserne tog livet af MuZ. Maskinerne var ellers helt fantastiske.


  •   12. jan 2022 Gav 13.400 for en ny ETZ 250 i 1986; 21 hk, 130 km/t
    Gav 10.000 for en ny ETZ 150 i 1991; 14,3 hk, 110 km/t

    MZ producerede flere år efter murens fald i 1989. De hed nu MuZ og bød også på 4-taktere helt op til 1000 ccm

    Min Saxon 251 var en MuZ fra efter murens fald, stadig 2-takter. Fik den foræret, men aldrig på plade. Viste sig defekt. Det blev så en ny Keeway i stedet.

    MZ'erne var gode maskiner. Første billede er fra 1972 i Rendsburg i Tyskland. Minsandten om ikke storebror her fravalgte biltransport til DK, da han opdagede en ledig plads på mit bagsæde.

    Den kørte kørte også til Jylland fra Sjælland om vinteren med passager. Svigtede aldrig.


  •   12. jan 2022 Jamen, ikke da nogen hel dum tanke Tim smiley

  •   12. jan 2022 Faktisk ret interssant, Lars:
    Der er jo unægteligt en del jeg er gået glip af gennem årene; hvad jeg heller ikke vidste var at MZ fremstillede MCere "i lidt nyere tid" og med et udseende som nærmede sig det Japanske smiley
    Kan du huske prisen på en sådan sag i 1988, og blev modellen så igen fremstillet fra 1991 hel tfrem til 2006?


  •   12. jan 2022 Skøn samling, en skam du ikke har dem allesammen på en gang smiley

    Jeg kan huske som 15-årig, der havde en af min fars kollegaer en MZ ETZ 150 magen til din. Jeg husker også at jeg synes motoren lød som noget der var meget størrere. Elskede simpelthen lyden af 2-takteren, når han gav den noget hammer opad bakken smiley

    Tror faktisk at jeg bliver nødt til at købe en MZ ETZ 150 en dag smiley


Annonce