{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer

1.915 visninger | Oprettet:

Har her fået leveret sager fra en af de store drenge.

Krumtappen er inde til inspektion, skal udmåles for at se om tolerancerne er som de skal være, den skal efterfølgende adskilles og renses, samles igen så den overholder alle mål og efterfølgende stiftes og TIG svejses.

Det er et kæmpe arbejde at slibe alle disse svejsninger op igen, efterfølgende skal den hen i presseren og presses fra hinanden, så ud at slibe igen osv.

Der er jo mange kræfter på spil i Drag Racing og denne Kawasaki
z 1000 mk2 har 300 hk, så det skal virkelig være noget som kan holde til noget.

Sådan en krumtap lever et meget hårdt liv.

En Kawasaki z900 have jo kun 82 hk da den rullede af båndet i 1972.

Der er jo en grund til at man stadig bruger over 40 år gamle Kawasaki til netop denne sport.

Der er ingen moderne cykler som har så stærk en krumtap, den køre jo på rullelejer og de behøver ingen tryk smøring, der skal bare cirkulere olie omkring lejerne hele tiden, og sådan en krumtap holder til mange starter på striben, når først den er blevet stiftet og TIG svejset.

Denne krumtap er så lavet op med Falicon plejlstænger som er lavet i et materiale som er MEGET stærkere en originale.

Plejllejerne er så stadig dem som sådan en mk2 er født med, så det siger lidt om kvaliteten og holdbarheden.

Billeder vil komme løbende som projektet skrider frem.

Så er jeg kommet i mål med Claus krumtap, så kan han godt begynde at gøre klar til at lave motor, så den er færdig til Mostens RaceDay.

Hans Henrik (Hjørring)
Mand | 71 år | Oprettet: 11. nov 2008


Kommentér på:
Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer
Annonce