{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer

914 visninger | Oprettet:

Her er det Svens Funny Bike som har ødelagt en krumtap, den er vist købt i USA og den er svejset i alle samlingerne, det var så åbenbart ikke nok i længden, da den har sprunget en svejsning i midten ved knastkæden og rykket sig ca 3 mm ud af akslen, men den har så også 600 hk så det er virkelig en kraftig maskine.

Vil du have ryk . . . skal du bruge tryk.

Krumtappen er fra en Kawasaki z1000mk2 og kører med originale hovedlejer.
Der er brugt plejlstænger fra en Suzuki 1100 Katana, da de har 3 ruller mere i plejllejet, men de er så kun 4 mm tykke.

Det er simpelthen utroligt hvad man kan presse ud af sådan en gammel Kawasaki z1000 de er jo over 40 år gamle.

Må i gang med at fræse alle svejsninger op med en metaldrimmel og adskille krumtap stykke for stykke, det er ikke verdens sjoveste arbejde.

Må derefter have boret huller til stålstifter, og jeg siger jer, at den er hård at bore i, et almindeligt bor kan ikke bruges, der skal simpelthen indkøbes special bor som er beregnet til at bore i meget hårdt metal.

Stifter skal derefter presses ned i hullerne og derefter svejser man hen over dem, det gør den MEGET stærkere og det hjælper jo også der er blevet en grøft der hvor den gamle svejsning var, det gør også svejsningen stærkere.

Hans Henrik (Hjørring)
Mand | 71 år | Oprettet: 11. nov 2008


Kommentér på:
Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer
Annonce