Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT - motor - tuning
1.780 visninger
|
Oprettet:
Konvertering af gammel z900/z1000 motor til en Kawasaki GPZ1100UT.
Lavet knastkædestrammer om til den nyere model som på UT modellen, det er mere enkelt og mere støjsvag end på de gamle, da de har flere medløber tandhjul og gummihjul, mere der kan blive slidt.
På UT er der jo kun strammerskinne og 2 styreskinner.
Og når det er lavet om, kan man bruge krumtappen fra UT lige over, kører jo med en kæde som i de moderne cykler, oven i hatten får man en krumtap som er lettere og har større hovelejer end der er i z900/z1000A modellen, ,ligeledes er det den som har de kraftigste plejlstænger og har 18 mm krydspind.
Knastakslerne fra UT kan jo så også bruges lige over, for nu passer det hele jo til kæden, de gamle kører med rullekæde.
Har ligeledes overført hele gearkassen fra UT, det kræver et andet udgangsleje, da akslen ved forest tandhjul er tykkere, den har en anden gearing og større gearhjul, så der skal laves om på skiftetromle og skiftegafler, som er det eneste der er genbrugt fra den gamle gearkasse.
En gammel z1000A cylinder kan max bores op til 1200 cc.
Med en 1100UT cylinder kan man bore op til 1262 cc.
Den motorblok jeg her bygger om er fra en gammel z1000 Z1R fra 1978, som jo er første årgang af denne model.
Det er på nuværende tidspunkt, nok den eneste i Danmark som er lavet op på denne måde.
SOLGT
Lavet knastkædestrammer om til den nyere model som på UT modellen, det er mere enkelt og mere støjsvag end på de gamle, da de har flere medløber tandhjul og gummihjul, mere der kan blive slidt.
På UT er der jo kun strammerskinne og 2 styreskinner.
Og når det er lavet om, kan man bruge krumtappen fra UT lige over, kører jo med en kæde som i de moderne cykler, oven i hatten får man en krumtap som er lettere og har større hovelejer end der er i z900/z1000A modellen, ,ligeledes er det den som har de kraftigste plejlstænger og har 18 mm krydspind.
Knastakslerne fra UT kan jo så også bruges lige over, for nu passer det hele jo til kæden, de gamle kører med rullekæde.
Har ligeledes overført hele gearkassen fra UT, det kræver et andet udgangsleje, da akslen ved forest tandhjul er tykkere, den har en anden gearing og større gearhjul, så der skal laves om på skiftetromle og skiftegafler, som er det eneste der er genbrugt fra den gamle gearkasse.
En gammel z1000A cylinder kan max bores op til 1200 cc.
Med en 1100UT cylinder kan man bore op til 1262 cc.
Den motorblok jeg her bygger om er fra en gammel z1000 Z1R fra 1978, som jo er første årgang af denne model.
Det er på nuværende tidspunkt, nok den eneste i Danmark som er lavet op på denne måde.
SOLGT

Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT - motor - tuning
sep 2012
Følger: 145 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 82
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 46 Emner: 22 Svar: 96
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 159 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.668
Får du nogensinde, nogle af alle de motorer, du bygger, rullet ind og justeret så det kan sammen lignes med de originale motorere som du bygger dem af?