{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GS 500E 1994

152 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

per R
Mand | 55 år | Oprettet: 29. jan 2018


Suzuki GS 500E

Årgang:
1994
Motor:
Kilde : Wikipedia

Type: 4 takts luftkølet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler, DOHC.
Cylinder: 2 stk.
Ventiler: 4 stk. i alt. 2 stk. pr. cylinder.
Boring: 74,0 mm.
Slaglængde: 56,6 mm.
Kubik: 487 cm³.
Kompressionsforhold: 9,0:1.
Karburator: 1989 – 2000 2 stk. Mikuni BST33 spjæld-type, fladt spjæld. 2001 – 2009 2 stk. Mikuni BRS34.
Luftfilter: Ikke vævet fabriks element.
Starter system: El start.
Smøre system: Vådsump.
Tænding: CDI, vedligeholdelsesfri batteri.
Maks anbefalede o/min.: 10.000 o/min.
Motorens røde felt: 11.000 o/min.
Primær udvekslingsforhold: 0,368 (Motor 28T / Kobling 76T).
Effekt: 1989 – 1996 52 hk (38,235 kW) ved 9200 o/min. 2001 47,7 hk (35,074 kW) ved 9200 o/min. 1997 – 2009 47 hk (34,559 kW) ved 9200 o/min.
Moment: 1989 – 1996 41,2 Nm ved 7800 o/min. 2001 40,2 Nm ved 7,500 o/min. 1997 – 2009 40,0 Nm ved 7400 o/min.
Brændstof: Oktan 95 blyfri.
Litereffekt: 1989 – 1996 106,776 hk/l. 2001 97,947 hk/l. 1997 – 2009 96,509 hk/l.
Brændstoføkonomi: 3,818 – 5,495 liter pr. 100 km ved 80 – 90 km/t (18,200 – 26,227 km/l).
Hestekræfter
47 - 52 hk.
Det afhænger vist af droslingen - jeg har ingen idé hvor mange hk den nøjagtigt har . Det har heller ingen betydning for mig, for den har de kræfter jeg har brug for i hverdagen.

Wikipedia :
Effekt: 1989 – 1996 52 hk (38,235 kW) ved 9200 o/min. 2001 47,7 hk (35,074 kW) ved 9200 o/min. 1997 – 2009 47 hk (34,559 kW) ved 9200 o/min
Fælge
Foran: Fælg ø 3,00" x 17" støbt dæk 1989 – 2000 110/80. 2001 – 2009 110/70 54H, slangeløs.
Bagpå: Fælg ø 3,50" x 17" støbt dæk 1989 – 2000 130/80. 2001 – 2009 130/70 62H, slangeløs
Dæk
Blev skiftet i 2019 til Michelin både for og bag.
Topfart
Topfart: 165 km/t.
Tuning
Nix...
Styling
Næh...den står helt original. Jeg ved det - meget umoderne :-)
Ekstraudstyr
En flot halvskrammet topboks
Bemærkninger
Utrolig pålidelig maskine, der bare kører og kører uden at brokke sig.
Den har aldrig givet en forkert lyd fra sig, selvom teknikken er fra dengang med karburatorer som standard.
2018 : Baghjulsleje skiftet - bremseskive og klodser foran skiftet
2019: Har fået nye dæk, kædekit, pakdåser ved forgaflen ( tja.. så måtte det ene inder-ben skiftes før den sluttede helt tæt omkring gaffelbenet )
2019: Frisk olie, oliefilter, luftfilter, tændrør - og så var den glad igen :-)
Kommentér på:
Suzuki GS 500E
x