Suzuki GSX-R 750 K1 "solgt" 2001

7.514 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki GSX-R 750 K1 "solgt"

Årgang:
2001
Motor:
4-cyl. rækkemotor, vandkølet, 4-takt, på 749 ccm. Kompressionsforhold på 12,0:1, Maks. moment på 83 Nm ved 10.500 o/min, maks effekt ved 12.500 o/min. (103 KW), Elektroniks indsprøjtning med 42 mm. spjældhuse.
Standard data ifølge MC revy.
Hestekræfter
141 Hk standard svarende til 1,17 kg. pr. hk. Tør.
Max moment 83 Nm. standard på motoren.
Testet til 133 Hk på dækket i 5 gear på kolde dæk 131 hk på varme dæk. Fra standard og til nu, er der en effekt forøgelse på 12-13 Hk på dækket.
Omregning fra HK på dækket til Hk på motoren, kan ses på dette link.
http://theducklings.dk/gert1.htm Ses midt på siden.
Formlen er fundet på MC hospitalets hjemmeside.
Moment 80,11 Nm målt på dækket.
Fælge
Standard:
Front - 3,5" bred og 17" i diameter, helstøbt i aluminium.
Rear - 5,5" bred og 17 " i diameter, helstøbt i aluminium.
Dæk
Front: 120/70 ZR-17 Michelin Pilot Pure 2 CT
Rear: 180/55 ZR-17 Michelin Pilot Pure 2 CT
Der er mange kilometer i Pilot Power og rigtig god stabilitet.
Topfart
Viser 299 på speedo, men trækker stadig lidt. Har jeg hørt! Mere end rigeligt! ;-)
Speedohealer har vist 275 rene km/h.(275 rene + 12,5 % fejlvisning = +299 km/h) og den kan måske snige sig op på knapt 280 km/h, hvis den får lov arbejde længe nok. Så rammer den også begrænseren! ;-)
På rullefelt målt til 292 rene Km/h. med org. gearing og 14.000 rpm. Dert kniber det nok med på vejen.

0-100 km/h. på 2,7-2,8 sek. Opgivet standard data.
Tuning
Akrapovic komplet racing system med titan potte.
Powercommander USB III.
KN element air filter
Justering ved FV motor.
JIHAA!!! 131 Hk på varme dæk og ca. 133-135 HK på kolde dæk på en dynojet 250i bænk.

Det har VILDT meget at sige, at få justeret MC'en rigtigt. Selv på en helt standard cykler mærkes en markant forskel, uanset model, årgang og type MC. Der er meget at hente.
Sæt evt. powercommander på, hvis din cykel har indsprøtning. Det giver den fedeste gasrepons! Giv så lige de ekstra penge og få den mappet rigtigt til lige præcis din cykel. Standard map dur ikke rigtigt.
Styling
Fabbri DB sort kåbeglas.

Pile formet mini blinkere med klart glas foran og bagpå.

Motografix tankpad.

Klart baglygteglas. Passer godt til resten af cyklen.

Armeret bremseslanger fra HEL.

AFAM 520 suzuki replica Alu kæde-kit, med 2 ekstra tænder bagpå. Det styrer for vildt!

Exhaust hanger i alu fra bikeparts USA.

Gilles fremrykkersæt i titan (AS 31 GT). Gearskiftet er væsentligt forbedret!

R & G crash pads, sort.

Bubbins i alu.
Ekstraudstyr
Standard sædeskal, så cyklen kan laves om til solo cykel. Ser fedt ud!

Hyperpro affjedring for og bag. En ordentlig affjedring er pisse vigtigt og det er en fornøjelse at kører på en cykel der bare spiller. Det har virkeligt meget at sige, at affjedringen står godt! Mere end man lige regner med. TRO MIG! jeg er pænt overrasket.

Har installeret speedohealer, for at kompensere for den ekstra fejlvisning der kom pga. gearingen. Nu viser den rene km/h. Fejlvisning var 12,5 % målt med GPS. Testet ved FV motor på bænken og den passer 100 %.

GiPro/atre gear indikator, med G-pack og med omdrejningbegrænser fjerner (ikke slået til).

Wave skiver for og bag. ikke på billederne endnu!

Leo Vince DB killer til trackdays. Hvis det kan kaldes ektra udstyr ;-)
Bemærkninger
Den kører lige så godt som alle siger den gør. Styrer vildt godt i svingene og har en fantastisk motor. De eneste minus er bremserne, der skal have en fast hånd. Bremserne er dog blevet væsentligt forbedret ved at sætte armeret slanger på og skiftet bremseklodser (det bedste fra SBS) og bremsevæske motorex DOT 5.1.

I 1 gear og 2 gear vil næsen gerne op! 3 gear er derfor rigtigt sjovt, for da kan man bare skyde til den, uden forenden kommer. Den løber desuden 187 Km/h i 2 gear og 222 km/h i 3 gear, 258 i 4 gear i følge speedo. (org. gearing og uden speedohealer)
Denne model vandt desuden masterbike 2000 & 2002, hvor ALLE andre modeller fik baghjul, selv 1000 ccm'erne. HE HE

Tørvægten er standard 166 kg.:
520 AFAM kæde-kit. Minus 1 kg.
Akrapovic fuldsystem 25-SS7R4-T. Minus 5,12 kg.
(Værktøjssæt under sædet. minus 1 kg.).
Exhaust hanger + blinklys + Gilles fremrykkersæt, minus 1 kg.
Tørvægt er nu 159 kg. og kører klar ca. 188 kg.

Suzuki'en er min 4 MC, mine tidligere cykler er:
Yamaha XS 500 '76
Suzuki GSF600N Bandit '98
Kawasaki ZX-6R '01

Gert 31 år
[5700] Svendborg
Kommentér på:
Suzuki GSX-R 750 K1 "solgt"
  •   16. mar 2011 Satme iorden:)
    Ekstra høj herfra

    Har luret din hjemmeside...alt for nice:)


  •   24. feb 2010 ;o)
    Udstødningen er lavet til K6érn, det er lavet af M4 til et GSXR Raceteam i US. De solgte det fordi cyklen det sad på var gået på næsen og blev bulet. Jeg har rettet det op så nu er det næsten ikke at se mere ;o)

    Der skulle været pille ved CDIén også.
    Men det var efter Finn fint justerede den i Ignition modulet, han fik pillet de sidste HK ud, og en MEGA flot og lige kurve!!!


  •   16. jan 2008 hov
    angående dit spørgsmål med 1000 calipre på,det må du altså høre michael fra tønder om,det er ham der har smækket dem på.


  •   10. jan 2008 hey
    jo du har ganske ret,jeg har købt cyklen af Michael D (Tønder)
    bedste køb jeg længe har gjort smiley


  •   10. jan 2008 tak
    for kampen mate,og god vind når vi engang når dertil,hygge smiley


  •   9. nov 2007 Fodhvilersæt...
    Hej Gert.
    Jeg har et fabriksnyt Lucas fodhvilersæt og stålarmerede slangerliggende til en cykel som din. Hvis du skulle være interesseret i at se nærmere op det kan du jo lige give lyd fra dig.


  •   8. nov 2007 Hejsa
    Takker Gert , for de pæne ord !!!
    Jeg har godt nok også været heldig med den, der har ikke været problemmer med den andet end et kabel og et batteri, det er godt klaret nu efter 2 sassoner.
    Det er også en rigtig fed racer du har fået dig, den er bare sååå fed, måske en dag jeg får overtalt konen om at det er en muligt fødselsdags gave til mig smiley
    Hyg jer


  •   8. nov 2007 ..
    tak for tippet smiley


  •   5. nov 2007 heh..
    bare mig der ikke kan læse smiley
    hvad koster sån en k1'er egentlig? syntes ikke om røven på de modeller før, eller fronten på de nye smiley så hvis jeg engang skal have en større gixxer bliver den nok en k1 så måske et par årgange frem..


  •   4. nov 2007 nice
    maskine.. virkelig fede farver, især med sølv gsxr! men syntes da ikek at den justering har hjulpet så vildt meget? ser da ud, på kurverne, somom at den har mistet lidt?


  •   31. okt 2007 smiley
    Hej Gert. Jeg faldt lige over denne tråd i forbindelse med en anden tråd.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=48102
    Vi må håbe de får det løst


    Du skriver: "Der er STOR forskel på hvad de forskellige bænke viser.
    Fv motor, Enghave, Dot-e (powermeet bænken) og nogle meget få andre, kører alle med de samme bænke, og det bliver alle kørt ens ind. De burde vise næsten ens resultater. Der skal tages højde for mange ting på bænkene, eksempelvis for lufttryk, temp og meget mere."

    Faktisk så måle selv den samme bænk forskelligt. Hvis bare temperatur censor er placeret anderledes på den ene bænk end den anden, ja så er det nok udslag. Fx har både Mr. Dyno og FV motor en dynojet 250i bænk. Den burde give samme resultat begge steder. Det gør den bare ikke. Det er cirka 5% forskel. FX TLR, dem måler FV typisk til 126HK efter justering med potter. Mr. Dyno måler dem til cirka118hk med samme setup. Det skyldes at censorerne til bænken er placeret forskelligt. Bænkene tager jo højde for de inputs de får, men sidder temperatur censor fx i indsugningsluften til lokalet på den ene bænk, men i den anden bænk sidder censoren nede ved jorden. Ja så er der udslag, da temperaturen måles forskelligt og fordi bænken kalkulerer ud fra samme tabel...

    Så mere skal der ikke til... smiley utroligt de ikke bare kan lave en fast målestandard, der giver samme resultat uanset


  •   11. maj 2007 Savle...
    - Har lige studeret billederne af din cykel... Den ser sgu ud som om den lige er rullet ud fra fabrikken... Fed knallert:-)
    Om ca. 14 dage, skal jeg have sat duc-bagfætteren på FZ'eren. Jeg har fået lavet nogle beslag, som skal svejses på, og så kan jeg bolte 996-bagstellet direkte på. Det lyder meget simpelt, men det skal nok give et farligt bøvl:-)

    Hils konen.


  •   25. feb 2007 Kun den rigtige cykel! smiley
    Man kan jo ikke se farven når man ligger bag kåben? .., vel?

    En vel Ekstra høj herfra...


  •   18. jan 2007 .
    Hej
    Jeg har lige søgt om venskab. Så kan vi bedre aftale omkring GIXER-sitet.


  •   12. jan 2007 .
    Hej,
    Så er domænet "gixer.dk" registreret. Hvad skal vi finde ud af?


  •   5. jan 2007 -
    Ekstra høj - retur - naturligvis.
    Fra GIXER til GIXER - kan der selvfølgelig kun gives een karakter - "Ekstra Høj"
    Klart - jeg registrerer domænet nu. Din sider ser da fin ud - så hvorfor ikke. Vi skal blot have et forum og brugerprofiler ala MCG.
    Jeg skriver lige når jeg har oplysningerne på domænet.
    Ses


  •   5. jan 2007 Vedr. Kåbeglas
    Hej Gert,
    Jeg har et org. kåbeglas fra min 1000K1 - det passer på.


  •   3. jan 2007 Hej
    Jeg har købt min 750K1'er i Tyskland. Var rigitg heldig at finde et eksemplar der kun havde gået 8900 km.
    Det kan godt være at jeg sætter den til salg her til foråret sammen med en gul/sort GIXER-dragt. Jeg har jo min 1000'er.
    Jeg kun kort prøvet 750'eren og den får hammer godt. Jeg smider den i testbænk i løbet af foråret.
    Flere siger at 750'eren kører bedre en 1000'eren - det er jeg selvfølgelig nødt til at undersøge først.
    Men ja 750'eren er fed.
    Hvad med at lave en GIXER-klub i DK?


  •   2. jan 2007 Hej !!
    Jeg havde i starten en yoshimura trioval potte på, og en første generations Powercommander. Den smed ca 130 på hjul og kurven lignede din, bare med de lidt ekstra hk.
    Så fik jeg komplet Akrapovic evo2 på og en ny powercommander PCIII usb. Så smed den ca. 3 hk mere i toppen............ MEN ca 4-9hk ekstra undervejs op, "hele vejen", og kurven var nu næsten snurre lige hele vejen op og dykkede først ved 13700 rpm


  •   2. jan 2007 Hej !!
    Hej Gert
    Er dine effekt målinger lavet med standart udstødning og uden dikke darer?? (bare af nysgerighed, fik desværre aldrig målt min standart, inden jeg begyndte at pille og montere)


  •   6. dec 2006 Tilykke !!!
    Hej Gert

    Tillykke med din nye fantom MC, den er bare lækker, sikke en fed julegave at give sig selv.
    Du skulle have haft en xtra høj men jeg har ikke flere.

    HB


  •   27. nov 2006 Fortsat...
    Prøv lige engang... Jeg kom direkte fra RS 250'eren og over på GSXR'en med 150 hypper... Det var lidt af et kulturchok... he he he...


  •   27. nov 2006 Hej Gert...
    Ja, det er sørme lækkert med noget bundtræk. Man skal lige vende sig til, at når man kører 70 km/t, er man løbet tør for gear:-) Den kan også nok når man sparker til den. Mht. køreegenskaberne er den NOGET tungere en Aprilia'en, men overraskende bedre i sving end jeg egentligt troede. Din Suzuki må da også være hjernedød hurtig. 125hk på hjulet=SYGT!!! smiley Inden jeg købte det gamle spøgelse, fik jeg en tur på en GSXR1100 med 150hk på hjulet... DET VAR VILDT!!! Den var seriøst ikke lavet til de danske landeveje... Mon ikke din lider lidt af den samme "sygdom" smiley


  •   23. nov 2006 Sv. Pris på 750'er
    Hej igen.
    Ja - de danske myndigheder er tunge at danse med. Jeg har i 2006 kørt nogle MC'ere igennem "systemet" for vennerne - og ja - dem der sidder og afgør hvad man skal betale - skulle man tro blot kigger efter den dyreste tilsvarende fra DBA.DK og derefter beregner fradrag for evt. ridser og derefter beregner afgiften. Ikke fordi at ridser/buler eller direkte synlige skader giver det store fradrag - men man kan tilnærmelsesvis tro at vurderingsfolkne i SKAT er provisionslønnet. Det tager lidt tid at lære systemet at kende og koster nogle lærepenge.
    Hvis du en dag falder over en MC i udlandet - så tag kontakt med nogle herhjemme der kender systemet - så kan der være penge at spare.
    Mht. til din nye GIXER - skal du så ikke også have en GIXER-dragt, der matcher? - se den jeg har designet i min profil på 1000'eren. Dragt med støvler og handsker - ca. 6000-6500 incl. moms
    Mvh
    Thomas E.


  •   23. nov 2006 FEd GIXER
    Hej og tak for din hilsen på min side.
    Den er flot din nye GIXER, jeg har selv en Gul/Sort K0/K1 på vej hjem fra Tyskland også med lavt km-tal. Til sommer skal jeg så finde ud af om det er 1000'eren eller 750'eren jeg "kommunikerer" bedst med. 1000'eren er i hvert fald vild og styrer ekstremt godt - så det må din jo gøre mindst lige så godt. Glæd dig - den er en fornøjelse. Hvad måtte du iøvrigt slippe for den? - den har jo et lavt km tal.


  •   21. nov 2006 Mojn Gert
    Ja er smuttet til Århus.
    Skal være far, så vi ville gerne lidt tættere på familien.....
    Vi havde termin igår, men der er ikke sket noget endnu.

    Blevet til noget indenfoir mcindustrien .... næ ikke endnu smiley
    Har dog søgt lidt rundt omkring og fået et par små åbninger...
    Har oxo fået nosset min uddannelse færdig....
    Drømmer stadig om at købe Nimbus navnet og slå Kawa, Suzuki; DUcati og alle de andre kompaner ud af markedet.
    Eller oxo starter Heise og jeg et stort pornoemperium smiley
    Men jeg ender sq nok med at arbejde med et eller andet uden hjul, patter eller forbrændingsmotor smiley

    Mht Bimota er den da meget sjov, men har bare samlet støv det meste af tiden.....hende den langhårede mener penge skal gå til andet end afgift smiley
    Regner da lidt med at beholde den hvis jeg ikke kan få en ublu pris for den... Har altid drømt om sårn en, var jo toppen af poppen da jeg startede med at køre mc.....så har altid været drømmen sammen med en 916....

    Ellers rigtig fin maskine du har fået...... har en kammi der havde en... den var han sq glad for...
    Så det tror jeg oxo du blir.
    Har oxo selv kigget lidt på modellen.


  •   6. nov 2006 HEY
    Takker...
    Nice maskine... Høj her fra....


  •   2. nov 2006 Mojn Gert
    Har sq solgt RS'eren i bytte på en Yamaha FZ 750... En gammel kværn fra '90 med 63000 på samvittigheden. Fuck den lyder fed med en Micron race potte på - og skønt med noget bundtræk. Minuset er designet, men har planer om senere (et par år) at ombygge den til streetfighter eller lignende...


  •   26. okt 2006 RK
    er en udemærket kæde!!

    Ligger på samme niveau som D.I.D og Regina


  •   26. okt 2006 AFAM
    Fandt lige denne side!!

    http://www.seedorf-racingparts.de/shop/index.asp?wkid=&kat=171


  •   26. okt 2006 Hej !!
    Det må jeg hellere lige checke ud ;o)

    Husk når du går ned i kæde str. så skal du nok vælge en forstærket kæde, idet du skulle jo nødigt sætte en kæde på med mindre trækkraft end den originale.

    Men det sæt jeg har købt i tyskland til 200 euro = 1500kr var en forstærket race kæde med for-tandhjul og ALU tandhjul til bag og en forstærket kæde.


  •   25. okt 2006 Hej !!!
    Hvilket mærke og til hvilken pris??


  •   24. okt 2006 Hej Gert
    Super cykel!
    Til lykke med den...
    Har siddet bag på en magen til tur/retur London-Birgmingham fuck det er godt din kone har sin egen cykel.... det var fandme ikke sjovt..... frostvejr og regnvejr.... brrrrr og man sidder elendigt når ejeren vejer 110 kg og kører med en bagdæmper der er strammet godt op....
    Men det lunede når jeg var ved at skide i bukserne....
    Chaff'øren Adrian har kørt Manx GP (på IOM banen) et par gange og kørte med samme hastighed ind i rundkørslerne i i styrtregn som jeg ville have gjort solo i tørvejr


  •   24. okt 2006 Hej
    Tak.... Fed bike og tillykke med den


  •   24. okt 2006 Hej !!
    Har købt det nede ved Bernd (suzuki flensborg) til 200 euro incl 2 nitte låse!!

    Men jeg er ved at førsøge at finde et til min racer evt billigere, så skal jeg nok give dig et link!!


  •   24. okt 2006 Lææækker Suzuki...
    Damn en hot bike, og en super farve... Din læderdragt passer kanon til den, ikke?


  •   22. okt 2006 Hjelm.
    Hej Gert.. hjelmen er købt sådan men modellen er udgået så man skal sikkert være heldig for at finde en magen til på en hylde et sted smiley Og jo tak syns oss jeg måtte ha den da jeg så den, totalt spejl hehe..


  •   21. okt 2006 ...
    ok... slap af den er fed din suki.... damn.... det må være godt at være sygeplejer... har sgu valgt det forkerte erhverv,,, hehe...


  •   20. okt 2006 Tankpad
    Tak den er også fin den du har dig der.
    Den er købt hos den lokale mc forhandler.


  •   20. okt 2006 Ang. model
    Modellen er ikke speciel, jeg mener bare ikke, at farverne importeres til DK i 2001. Denne cykel er fra Italien og derfor nok i disse farver. Lige nu er der faktisk 3-4 stk. til salg i disse farver på DBA.
    Ang. knævinkelen er den mere spids, end på min gamle ZX-6R. Kørerstillingen synes jeg også er lidt mere frem over lænet (man sidder højere på cyklen). De første ture vil det sikkert give snurrende fornemmelser i hånden og ømme skuldre, men det plejer at være et spørgsmål om tilvending/træning, så mon ikke det også er det ved denne model. smiley
    www.theducklings.dk


  •   20. okt 2006 Hej !!!
    Fin Gixx, tillykke med købet ;o)


  •   19. okt 2006 ***
    hey.... din cykel der...

    er det en ganske normal 750'er eller nogen særlig serie?


  •   19. okt 2006 Har lige købt !
    Jeg den ligger stadig på DBA m.m. Har lige købt den idag! He He


Annonce