Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT* [Tidl. motorcykel] 1998
3.916 visninger
|
Oprettet:
Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT*
Årgang:
1998
Motor:
1-cylindret vandkølet 4-taktsmotor med overliggende knastaksel og 5 ventiler. Boring: 100,0 mm. Slaglængde: 84,0 mm. Slagvolumen: 659 ccm. Kompressionsforhold: 9,2:1. 2 stk. 26 mm karburatorer.
Hestekræfter
48 HK. Neddroslet til 34 HK.
Fælge
Brembo alufælge.
Dæk
For: Michelin Pilot power 110/70/17
Bag: Michelin Pilot Road 160/60/17
Bag: Michelin Pilot Road 160/60/17
Topfart
Opgivet til 185 km/t Har selv kørt 180 km/t målt med cykelkomputer
Tuning
tværtimod - Droslet ned
Styling
Nye blink
Nye spejle
Hjemmelavet udstødning
Nye spejle
Hjemmelavet udstødning
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Deltabox aluminiums-ramme.
Paioli upside-down forgaffel.
Banan-formet aluminiums-bagsvinger med centralt placeret Boge-støddæmper.
320 mm flydende ophængt skive med 2-stemplet Brembo caliper.
Paioli upside-down forgaffel.
Banan-formet aluminiums-bagsvinger med centralt placeret Boge-støddæmper.
320 mm flydende ophængt skive med 2-stemplet Brembo caliper.

Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT*
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Men de hedder "Dzus Fastener"
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MCYCLE&pcode=BRAUDK1CLIP
Eller
http://www.oppracing.com/products.php?id=58
En hel anden mulighed:
http://www.replicastuk.com/best_detail.asp?prod_id=8275
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Hej Kim!
Den står i Sorø lige pt, så det kan være svært at ta' nye billeder
Bortset fra det har jeg ingen problemer haft med det. Har kun kørt en gang i regnvejr og der var ingen problemer med at blive våd op ad ryggen eller lignende. Den sidder også fint på og vibrerer næsten ikke. Synes faktisk det kom til at se ret fedt ud, selvom et bredere bagdæk nok ville have pyntet. Men det går jo ud over køreegenskerne, så deeet...
Det værste var nok at komme over barrieren og skære i sit kæreste eje
Skal se om jeg kan nå/huske at komme med billeder af bagenden en dag, men jeg har nok den travleste sommer i mit liv forude, med eksamner/afslutning af studiet, salg af min andelsforening og køb af ny bolig, søge job/jobstart og en ferietur til italien, så jeg vil ikke love noget. Men jeg skal prøve at nå det!
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
tak for en høj giver også en
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=625
Bedre billeder af bagenden kommer når jeg får tid...
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Desværre er der eksamner og bacheloropgave på vej + at den står 40 km fra hvor jeg bor, så det bliver ikke til så meget som jeg gerne ville ;-( Meeen den skal nok blive færdig, ingen problemer der! Jeg har netop bestilt 4 stk. Rizoma blinklys til den som også kommer på
Jeg har planer om at ligge udstødningen under cyklen, lige som på Buell, men det koster lidt at få speciallavet udstødning, forrør mv, så det må vente til næste år, hvor jeg forhåbentlig ikke er på SU længere. Tror også det ville få bagenden til at se lidt lettere ud + at man så kan se den flotte bagsvinger
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Er kun glad for at kunne hjælpe andre SZR ejere!
PS Har lige skåret hele bagskærmen af SZR'en, dvs med blinklys, nummerpladelys og det hele. Kunne ikke holde ud at se på den klodsede "kommando-bro" længere. Hehe, problemet er så bare at jeg (og mine 10 tommelfingre) bliver nød til at lave beslag og holder selv, da der ikke findes nogen færdigløsninger til SZR'en, så det skal nok blive skægt! Men så er det jo godt at jeg har hele vinteren til det...
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Hmmm... ved ikke lige hvordan du løser det med baglygten, men det er nok en meget god ide at få den målt igennem, har hørt om andre (dog ikke på SZR, men mon ikke det er det samme?), der har løst problemet ved at skifte pæren ud med en diodepære i stedet.
Mht xenon, købte jeg sådan et sæt her: http://www.wideview.dk/news.php ,som ifølge folks erfaringer og test skulle være det bedste der findes til prisen. Jeg gav 2.000 kr for et sæt til to pærer (2 x bokse + 2 x pærer), men da man kun skal bruge halvdelen, solgte jeg den anden halvdel på markedet til 1000kr, så jeg kun kom til at gi' 1000kr selv for at få det på. Jeg valgte som de andre med SZR kun at sætte det på nærlyset, da der efterfølgende ikke er brug for det lange lys mere...
Det er rimeligt nemt at montere og kommer med stik på, som bare skal klikkes sammen med de eksisterende stik fra forlygten. Boksen kan være lidt svær at placere, da der ikke er meget plads til den. Jeg valgte at ligge min oven på lygten, med nogle afstansklodser og noget dobbeltklæbende tape, så den ikke lå og raslede rundt. PS pas på at ledningerne ikke kommer i klemme, når du drejer styret.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
SZR er min første mc (Fantastisk start! ;-), så jeg har ikke den store mester ud i affjedringens kunst, men jeg vil nu allligevel mene at der er stor forskel på køreegenskaberne alt efter hvordan man har indstillet affjedringen.
Jeg har indtil videre fået leget en del med affjedringen foran og endda med et rigtigt godt resultat synes jeg selv. Affjedringen bagtil står imo rimeligt ok i forhold til min vægt og kørestil, så den har jeg ladet være med at pille ved endnu, men det er kun fordi jeg er doven, jeg er ikke i tvivl om at der er mere at hente der, så det kommer nok
PS når du indstiller affjedringen foran, så er midterpositionen der, hvor du kan køre den 13 klik til hver side (dvs at der er 27 mulige indstillinger i alt, slet ikke ringe!). På højre side indstilles returdæmpning, på venstre side indstiller du hårdheden, så vidt jeg husker. Der er ikke så meget at være nervøs for, det er bare at prøve sig frem til man synes det er godt og når man så synes det, så prøver man at sætte den tilbage til udganspunktet igen, for at kontrollere om det virkeligt blev bedre eller ej, osv osv!
Har heldigvis absolut ingen problemer haft med at pæreren i baglygten sprænger. Indtil videre har den der sidder i holdt ca. 7.000km + hvad den nu har nået før jeg købte SZR'en. Springer din da hele tiden, eller er det noget du har hørt fra andre?
Kan i øvrigt anbefale dig at få sat Xenon-lys på, da det originale lys, som du nok har opdaget, ikke er det kraftigste i verden... Der er efterhånden flere SZR-kørere herindefra, der har haft god succes med det, så du kan bare spørge, hvis der er noget du vil vide
Puuha der fik du sat mig igang med at skrive, jeg kan jo næsten ikke holde op igen...
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Vi bliver jo flere og flere i SZR-familien
Fed bike, i en så vidt jeg kan se rigtig fed farve, den skal du nok blive glad for!
(Giver Jesper ret, kan kun anbefale at leg lidt med indstillingerne på forgaflen - der er imo rigtigt meget at hente påkøreegenskaberne, ved at lege lidt)
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 311
Velkommen til MCG, godt at se endnu en SZR !
(Konens: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8808)
Få strammet/indstillet affjedringen, specielt forgaflen .. det er en super sving ædre og den er maks sjov på sogneveje o.l. Konens har fået 2 skiver og calipere fra en Ducati 916, kombineret med ordentlig indstilling af affjedringen så bremser den bare super nu ! og det ser jo godt ud !