{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda XBR 500 1986

2.192 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Poul B
Mand | 42 år | Oprettet: 30. apr 2021


Honda XBR 500

Årgang:
1986
Motor:
498cc. Motoren der er taget fra XL-programmet har særskilt olietank med armeret stålslanger, der cirkulerer olie ned i motoren. Motoren har en fantastisk lyd. Den kører godt ved alle omdrejninger, ikke som de fleste andre, der skal op over 4500 omdr. Den har 2 udgangshuller, da motoren har 4 ventiler. Udstødning med samling i samme side, kan også fås. Under tanken kan man se de typiske cirkulære Honda ventil-propper, som de har set ud siden de første 2-hjulede maskiner og som der er 4 stk. af på denne.
Hestekræfter
44 hk
Fælge
18"
Dæk
Topfart
172,8 km/t efter spec.
Tuning
Styling
Begge styr er monteret længere nede, end standard. Forskærmen er ikke standard. Instrument-"kopper" er krom og fra en anden Honda model. Bøjlen bag passagersædet er afmonteret. Maskinen er i familie med Honda GB 500, som er den "engelske" udgave, der dog mest er baseret i styling. Jeg skal dog have fingrene i sådan en, en dag.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Ikke den hurtigste maskine, men jeg kører heller aldrig på motorvej og følger trafikkens hastighed. Den gode Honda-kvalitet. Gashåndtag har dobbeltkabler, som trækker i hver sin retning, som gør det nemt, at dreje. Lav sædehøjde. Sædet går hele vejen ud bag under den sorte klappe, der kan afmonteres. Dele er nemme, at få fingre i over eBay/eBay Kleinanzeigen, da tyskerne har købt mange af dem i sin tid. Herhjemme er de sjældne, da man ikke mente, at en Dansker ville købe en "thumper" til 50 kilo penge og derfor ikke var med på den officielle liste. Den har en lang rækkevidde p.g.a. forbrug og størrelsen på tanken.
Kommentér på:
Honda XBR 500
Annonce