{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

KMZ K-750M 1965

166 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

KMZ K-750M

Årgang:
1965
Motor:
To-cylindret, luftkølet boxermotor på 750 (746) kubik - meget kubisk med slaglængde og diameter på 78 x 78 mm med kadantræk til baghulet.

Motorcyklen har både fodgear og håndgear (via gearstang ved højre fod)
Hestekræfter
Det siges at den har 26 hk ved 4.900 omdr./min.
Fælge
Fire styks 19" stålfælge i sovjetisk kvalitet; ikke helt lige, men ikke så skæve som de oftest er. De originale er blevet skiftet til nogle andre autentiske som er blevet renoverede og malede og fået nye eger.

De originale fælge er nu egentligt ikke så slemme at de ikke kan gøres pæne, men sandblæserkabinen på værkstedet var bare ikke helt frisk...
Dæk
3.75 x 19". De originale sovjetiske og russiske er skiftet ud med nye dæk fra Mitas.
Topfart
Det siges at den går 90 km/t...
Tuning
Elektronisk tændingsanlæg
Styling
Dækken til reservehjul med KMZ-logo på
Polstrede sider til den originale sidevogn
Tæppe til sidevognen
Dnepr bagskærm
Ekstraudstyr
Vindskærme til benene
Værktøjssæt - inkl. en russisk dæktryksmåler
Førstehjælps-/medicinboks
Dokumentholder
Reservedelskatalog og kopier af reservedelskatalog, manual og værkstedshåndbog

- og så en læderkåbe - skal bare have fundet vindskærmen så den kan blive monteret.
Bemærkninger
Gammel ukrainsk arbejdshest, senest kørt i Lida i Hviderusland.

Den tidligere ejer ville gerne have et rat look så malingen blev fjernet og cyklen efterladt noget tid. Denne plan var jeg dog ikke enig i da jeg overtog den, så jeg gik i gang med at sandblæse tanken og den choppede bagskærm så de kunne blive malet. Dertil fandt jeg en forskærm som fik samme tur - og senerehen fik jeg faktisk en bagskærm fra den lidt nyere Dnepr som jeg skal have tilpasset inden den også skal sandblæses og males.

De fleste dele har jeg fået fra mine kontakter i Rusland, men der er også kommet nogle tyske dele på, herunder sikringsholder til forlygten da den var umulig at støve op andre steder! Den originale sidevognslygte manglede også, og sådan en kunne min ven Sasha i Volgograd heldigvis trylle frem og efter sandblæsning og maling blev den helt fin!
Kommentér på:
KMZ K-750M
x