KMZ K-750M [Tidl. motorcykel] 1965
971 visninger
|
Oprettet:
KMZ K-750M
Årgang:
1965
Motor:
To-cylindret, luftkølet boxermotor på 750 (746) kubik - meget kubisk med slaglængde og diameter på 78 x 78 mm med kadantræk til baghulet.
Motorcyklen har både fodgear og håndgear (via gearstang ved højre fod)
Motorcyklen har både fodgear og håndgear (via gearstang ved højre fod)
Hestekræfter
Det siges at den har 26 hk ved 4.900 omdr./min.
Fælge
Fire styks 19" stålfælge i sovjetisk kvalitet; ikke helt lige, men ikke så skæve som de oftest er. De originale er blevet skiftet til nogle andre autentiske som er blevet renoverede og malede og fået nye eger.
De originale fælge er nu egentligt ikke så slemme at de ikke kan gøres pæne, men sandblæserkabinen på værkstedet var bare ikke helt frisk...
De originale fælge er nu egentligt ikke så slemme at de ikke kan gøres pæne, men sandblæserkabinen på værkstedet var bare ikke helt frisk...
Dæk
3.75 x 19". De originale sovjetiske og russiske er skiftet ud med nye dæk fra Mitas.
Topfart
Det siges at den går 90 km/t...
Tuning
Elektronisk tændingsanlæg
Styling
Dækken til reservehjul med KMZ-logo på
Polstrede sider til den originale sidevogn
Tæppe til sidevognen
Dnepr bagskærm
Polstrede sider til den originale sidevogn
Tæppe til sidevognen
Dnepr bagskærm
Ekstraudstyr
Vindskærme til benene
Værktøjssæt - inkl. en russisk dæktryksmåler
Førstehjælps-/medicinboks
Dokumentholder
Reservedelskatalog og kopier af reservedelskatalog, manual og værkstedshåndbog
- og så en læderkåbe - skal bare have fundet vindskærmen så den kan blive monteret.
Værktøjssæt - inkl. en russisk dæktryksmåler
Førstehjælps-/medicinboks
Dokumentholder
Reservedelskatalog og kopier af reservedelskatalog, manual og værkstedshåndbog
- og så en læderkåbe - skal bare have fundet vindskærmen så den kan blive monteret.
Bemærkninger
Gammel ukrainsk arbejdshest, senest kørt i Lida i Hviderusland.
Den tidligere ejer ville gerne have et rat look så malingen blev fjernet og cyklen efterladt noget tid. Denne plan var jeg dog ikke enig i da jeg overtog den, så jeg gik i gang med at sandblæse tanken og den choppede bagskærm så de kunne blive malet. Dertil fandt jeg en forskærm som fik samme tur - og senerehen fik jeg faktisk en bagskærm fra den lidt nyere Dnepr som jeg skal have tilpasset inden den også skal sandblæses og males.
De fleste dele har jeg fået fra mine kontakter i Rusland, men der er også kommet nogle tyske dele på, herunder sikringsholder til forlygten da den var umulig at støve op andre steder! Den originale sidevognslygte manglede også, og sådan en kunne min ven Sasha i Volgograd heldigvis trylle frem og efter sandblæsning og maling blev den helt fin!
Den tidligere ejer ville gerne have et rat look så malingen blev fjernet og cyklen efterladt noget tid. Denne plan var jeg dog ikke enig i da jeg overtog den, så jeg gik i gang med at sandblæse tanken og den choppede bagskærm så de kunne blive malet. Dertil fandt jeg en forskærm som fik samme tur - og senerehen fik jeg faktisk en bagskærm fra den lidt nyere Dnepr som jeg skal have tilpasset inden den også skal sandblæses og males.
De fleste dele har jeg fået fra mine kontakter i Rusland, men der er også kommet nogle tyske dele på, herunder sikringsholder til forlygten da den var umulig at støve op andre steder! Den originale sidevognslygte manglede også, og sådan en kunne min ven Sasha i Volgograd heldigvis trylle frem og efter sandblæsning og maling blev den helt fin!
KMZ K-750M
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 174 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 795
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.956
jan 2008
Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 40
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 793
okt 2008
Følger: 356 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 216
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Svar: 45
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
dec 2004
Følger: 63 Følgere: 139 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 27