{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati Supersport 1000DS 2005

5.969 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Søren A
Mand | 55 år | Oprettet: 28. feb 2007


Ducati Supersport 1000DS

Årgang:
2005
Motor:
996 ccm 2 cylinder med 4 ventiler (ikke pr cylinder).
Luftkølet, Benzindrevet og som noget særligt; 2 tændrør pr. cylinder.
Hestekræfter
ca 88 HK jvf. Ducati Sorø.
Fælge
Brembo med Marchesini klistermærker (lånte fjer)
Dæk
De originale Michelin power som skal høvles ned hurtigst muligt!
Topfart
Det finder vi ud af.
Det afhænger vist af aerodynamik og mod!
Tuning
Termignoni kulfiber potter giver ca 3HK (jvf Ducati Sorø).
Styling
Termignoni potter i "sort guld"
Spejle med blinklys og udsigt.
Ekstraudstyr
Glad jubelgris på ryggen!
Bemærkninger
Jeg tog kørekort til MC i en moden alder (35 år i 2005). Så startede jeg lidt forsigtigt med en dejlig Honda Hornet 600 og har kørt ca 2 sæsoner og 20.000 km på den. Da jeg kører mest landevej, motorvej og gerne vil på langture, var jeg jo nødt til at få en kværn med kåbe og fornuftig benzinøkonomi. Samtidig har jeg fra starten af min MC oplevelse altid drømt om MC-ernes Ferrari; Ducati! Jeg har prøvet andre V2-ere HD 883 på færøerne, Virago 750 til MC undervisning, men oplevelsen med en Ducati multistrada var bare for meget til parforholdet måtte udfordres! Desværre kniber det med at nå jorden fra den offroader. Så prøvede jeg en ST-3'er, men helt så meget færge var jeg endnu ikke [over]moden til. Jeg tror supersporteren her er det rigtige valg, og det håber jeg på at 2007 sæsonen vil vise.

Så kom foråret. Efter et par kolde opvarmningsdage var det endelig vejr til at trille en lille tur. Maskinen kører som en drøm. Min ven Hans er den eneste i byen, der endnu har turde lukke helt op for luftspjældet til møllen. Det lød OK. Også på lang afstand!
Kommentér på:
Ducati Supersport 1000DS
Annonce