{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW K1300S 2010

481 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

BMW K1300S

Årgang:
2010
Motor:
Typisk BMW 4-inline, 2 overliggende knaster og fuel injektion.
Hestekræfter
175 Hp @ 9250 Rpm
140 Nm @ 8250 Rpm

Kraft forløbet er ret lineær, og den kan trækker fra ca 30 Km/T i 6. gear.
Denne cykel er langt fra den mest powerfuld, jeg har ejet. Men til gadebrug har den mere end nok.

Det er lidt imponerende at der stort set, ingen vibrationer er fra motorren.

Lyden.. Den står ikke tilbage for nogle af de Japanske. Helt typisk Flat Plane crank, 4 cylindret motor.

Brændstof forbrug: 18-22 Km/L
Fælge
Affjedringen er et helt kapitel for sig selv.

Der er ikke en "normal" forgaffel, men derimod "Duolever suspension".
Ved første øjekast, minder det lidt om de gamle "Springer" gafler.
Det er lidt speciel, da styre geometrien ændre sig, i modsat retning af hvad en normal gaffel gør. Det vil sige når den bliver komprimeret, flytter gaflen sig frem, og derved får man mere efterløb. Det er med til at stabiliserer, cyklen under nedbremsning.
En sideeffekt er at forenden, stor set ikke dykker..

Det er et ret genialt system til gadebrug og rigtig behaglig at køre med.

Dæk
Metzler 120 / 70 / 17 og 190 / 55 / 17
Topfart
BMW siger 285 Km/H, det skal nok passe, har ikke prøvet.

Tophastighed er ikke så vigtig efter min mening. Det der derimod har ret stor betydning, er mellem accelerationer:
60-100 km/h 2.0 sek (5. gear)
80-120 km/h 2.1 sek (5. gear)
60-100 km/h 2.4 sek (6. gear)
80-120 km/h 2.8 sek (6. gear)

1. Gear max speed 120 Km/h
2. Gear max speed 154 Km/h
3. Gear max speed 189 Km/h
4. Gear max speed 223 Km/h
5. Gear max speed 253 Km/h
6. Gear max speed 284 Km/h

Gearkassen er ikke ligefrem noget der, skal bruges ret meget.
På motorvej, er der kun brug for 6. gear.
På landevej, er der stor set kun brug for 4. 5. og 6.
4. er kun gemmen byer, og de fleste rundkørsler er 5. eller 6.
Tuning
100% standart i morteren, jeg har ikke haft åbnet ECU'en endnu.
Men har min tvivl til der er noget, der er vær at ændre i den. Med det nuværende setup.
Styling
Kun lidt carbon dimser..
Ekstraudstyr
Den har alle de standart ting, som BMW mener er nødvendig.

Elektrisk affjedring, med 3 mode.
Ret fed system der kan aktiveres "on the fly", det er bare et tryk på en knap med venstre tommelfinger.
i den virkelige verden, trykker man bare på knappen. Når der er sving forude, og når man køre på motorvejen. Vælger man "Sofa" mode..
Derudover har den elektrisk fjederforspænd, så køre man solo eller med med passerser. Er det igen, bare et tryk på affjedrings knappen..
Det er noget der bør være, på alle gade cykler.

Varme i håndtagene.
Automatisk blinklys off
Osv...

Det eneste der mangler er Quick-Shift som oprindelig var et tilkøb.
Jeg har ikke helt bestemt mig, om jeg vil have en.
Bemærkninger
Nu samlinger jeg nok BMW'en for meget med min GSX1400, som jeg efterhånden har kørt 30.000 Km på.

Men på nogen områder er jeg lidt skuffet over BMW'en.
Det er tros alt en 1300 ccm, så jeg havde nok forvente bund og mellem område. Ville være tæt på hvad 1400'eren har.
1400'eren er en lastbilmotor i forholde til BMW'en

Nu skal det ikke misforstås, BMW har lige så meget power i bunden som en GSXR1300 eller en CBR1100 og det er disse motorcykler den skal samlingens med. Og IKKE 1400'eren !!!

Ud over den ikke køre som en GSX 1400, så er det en fantastisk maskine for hvad den er bygge for.. MOTORVEJ og Sport-turing.
Jeg havde overvejer både GSX1300 og CBR1100, men finde mig mere tilpas på den her.
Kommentér på:
BMW K1300S
x