BMW K100RS (Nordsjælland) 1986
8.096 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Kommentarer
BMW K100RS (Nordsjælland)
Årgang:
1986
Motor:
987 CCM.
4 CYLINDRE I RÆKKE,VANDRET LIGGENDE PÅ TVÆRS.
KOMPRESION 1:10,2
BORING/SLAGLÆNGDE. 67x70MM.
4 CYLINDRE I RÆKKE,VANDRET LIGGENDE PÅ TVÆRS.
KOMPRESION 1:10,2
BORING/SLAGLÆNGDE. 67x70MM.
Hestekræfter
90 HK ved 8000 omdr.
Moment 86 Nm ved 6000 omdr.
Moment 86 Nm ved 6000 omdr.
Fælge
2.5x18 MT H 2
2.75x17 MT H 2
2.75x17 MT H 2
Dæk
Topfart
Opgivet til 220 KMt. Det passer meget godt... :)
Tuning
Lettere udstødnings system, lettet ca 8 kg.
Styling
K1100RS kåbe
Ekstraudstyr
Originale BMW tasker.
Bemærkninger
Sensommeren 2004: Jeg har lige fået danske plader på. Den har stået stille siden 1987, så den trænger til en kærlig hånd...
I løbet af vinteren skal den total renoveres.
08-04-2005. Ja så gik den vinter men der skete ikke meget med bimmeren. Jeg håber på at det går bedre næste vinter, nu skal den kommende sommer bare nydes... :)
Den er godtnok stor og tung efter moderne standarder, men jeg syntes den kører godt og på de små snoede veje kan den da også godt komme frem... :)
Tideligere mc'er
Suzuki Gs550
Suzuki LS650 Savage
Kawazaki GPZ500S
BSA A10
I løbet af vinteren skal den total renoveres.
08-04-2005. Ja så gik den vinter men der skete ikke meget med bimmeren. Jeg håber på at det går bedre næste vinter, nu skal den kommende sommer bare nydes... :)
Den er godtnok stor og tung efter moderne standarder, men jeg syntes den kører godt og på de små snoede veje kan den da også godt komme frem... :)
Tideligere mc'er
Suzuki Gs550
Suzuki LS650 Savage
Kawazaki GPZ500S
BSA A10
BMW K100RS (Nordsjælland)
feb 2016
Følger: 1
Mvh
Michael Sanvig
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1
Tak for hjælpen ..
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Jeg har været afsted 4 gange i år, og skal en gang mere. Det har været, og er alle dobbelt dage. Det syntes jeg man får mest ud af. Så det er 12.000 kr. på banedage i år. Jeg regner med at kunne nøjes med 4000 på dæk i år. Jeg har ikke rigtig brugt noget på reservedele mc'en var et par timer på værksted p.g.a. løsforbindelse på ledningsnettet. Jeg har så selv valgt at smide en IXIL slip-on på til 2000 i år. Så er der alle små tingene så som broen, benzin og mad når man er afsted.
Min Racer holder i en garage nær Roskilde så der er ikke så langt til Knutstorp hvor alle mine trackdays er foregået. Den bliver fragtet der op bag i en kassevogn.
At jeg så lige har købt en R6'er er jo min egen skyld
16.000 + det løse kommer jeg så til at bruge i år, men har så også kørt 10 dage. Det lyder måske ikke af så meget, men sådan en dag, er ret krævende og to i træk er rigtigt hårdt, især når det begynder at gå bare lidt stærkt. Sidst kunne jeg dårligt gå 2 dage efter ;P
Bare spørg!
Mvh. Rune
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
Tak for de fine ord glad for du kan lide den.Dejlig cykel du selv har jeg kører tildagligt K 1200 RS fra 98` i farverne mandarin og fjordgrå en farve kombination jeg ikke har set andre med i Danmark,Men når der skal "knald" i pottrene bliver det den gamle Triton.God sommer til dig og Bimmeren.
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
Tak for velkomsten. Jeg er nu også meget glad for den. Jeg har lige fået sat nogle flere billeder på, selvom den trænger til at blive pudset!!
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1
Takker for velkomsten... er nu selv mest til hurtige japsercykler... men BMW er en klassiker... (mal den hvid og sæt blå blink på.. hehe...)
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
hej ang. dæksler til højre og venstre side samt foran på motor.
du kan som jeg afmontere dem og få nogle ombyttere som er glasblæst og malet sort med ordentlig maling .
prøv at ringe til xpedit i ølgod.
prøv www.xpedit.dk de har alle stumper derovre.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Hej du har en flot maskine.
selv synes jeg dog at en k 100 rs skal have lov til at vise sin flotte motorfrem.
K 1100 rs er også smuk men man kan ik se motoren ,men deter smag og behag.
vi ses derude.måske kunne alle os k100 drenge mødes med vores nydelige maskiner og køre en tur.
selv ligger mit hjerte hos BMW rækkemotor som jeg mener er en slider over alle sammen med Honda Goldwing som er sidste bike inden rullestolen.