{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW R 650 G/S 1992

5.479 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Anders P
Mand | 47 år | Oprettet: 3. dec 2006


BMW R 650 G/S

Årgang:
1992
Motor:
2 cylindret bokser, luftkølet, 649 ccm. 2 ventiler pr. cylinder.
Kompression 8.4:1
Bing 64/26/317-318
Hestekræfter
Originalt 27 hk, nu formentligt ca. 40 hk.
Fælge
Eger
Dæk
Bag: Metzeler Sahara
For: Bridgestone Trail Wing
Topfart
145 km/t, mindre i modvind.
Tuning
I Forsvaret var den droslet til 27 hk, nu er der kommet en anden kamaksel i, derfor regner jeg med 40 hk (oplyst af forhandler af aksel)

K&N luftfilter, stålarmeret bremseslange. Odyssey batteri (ved godt det ikke er tuning - men det var dyrt nok alligevel)
Styling
Omlakering, BMW kalder farven "Bernstein", jeg synes nu bare det ligner.... kobber.
Før var den camouflage-farvet - det var håndmalet, og meget, meget grimt.
Håndbeskytterne har jeg pillet af, kommer ikke så meget i skoven alligevel.
Motorbøjlerne lader jeg blive siddende, det er nok bedst for en rookie som mig.
Ekstraudstyr
Jeg har sat et GIVI vindspejl på, det er fint på motorvejen. Sidetasker fra Krauser. Varme i håndtag.
Bemærkninger
Min 1. men ikke sidste motorcykel.

Købt på auktion af Forsvaret, jeg kom egentlig efter en bil, men de var alt for ringe. Jeg nåede at byde på BMW'en inden jeg fik tænkt igennem at jeg ikke havde noget kørekort til mc, det har jeg så nu, og har ikke fortrudt.

Der har været lidt arbejde/udgifter med diverse skavanker + at få den til at se civil(iseret) ud, i dag fremtræder den godt brugt, men pæn nok til hverdagsbrug. Det mekaniske er nu 100 % i orden, og jeg behøver ikke at have dårlig samvittighed over at den ikke bliver vasket hver uge.

G/S står for Gelände/Strasse - at den er beregnet til både at kunne køre i terræn og på vej. Onde tunger vil nok sige den klarer begge dele lige dårligt - jeg er godt tilfreds. Det er en tung, solid cykel, men der en god balance i den, og den er nem at styre rundt i byen. På landevejen er den meget stabil, i vind er det rytteren der er ved at blæse af vejen - ikke cyklen.

Savner dog at udnytte G'et lidt mere, så hvis der er nogle på Fyn og omegn der har adgang til terræn hvor man kan køre uden at frygte et skud hagl bagi, hører jeg gerne nærmere.

Hvis der herinde er ejere af R-modeller med gode og kvalificerede forslag til forbedringer, hører jeg også gerne nærmere.

Med venlig hilsen
Anders P.
Svendborg


Kommentér på:
BMW R 650 G/S