MZ TS 250/1 SOLGT [Tidl. motorcykel] 1982
4.994 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
MZ TS 250/1 SOLGT
Årgang:
1982
Motor:
243 ccm.
1 cylindret
2 takt.
Boring/slaglængde. 69/65 mm
kompressionsforhold 1:10
kickstarter.
Gummi ophæng.
5 gear.
kobling på krumtap, direkte overførsel via skråtskårne tandhjul.
kædetræk i lukket kasse.
gearing. 20/47
30mm bvf karburator.
1 cylindret
2 takt.
Boring/slaglængde. 69/65 mm
kompressionsforhold 1:10
kickstarter.
Gummi ophæng.
5 gear.
kobling på krumtap, direkte overførsel via skråtskårne tandhjul.
kædetræk i lukket kasse.
gearing. 20/47
30mm bvf karburator.
Hestekræfter
19 Hk
14 Kw
26 Nm
ved 5500 rpm.
14 Kw
26 Nm
ved 5500 rpm.
Fælge
for:
18"
bag:
16"
egerfælge i alu tror jeg.
bremser:
for og bag. 160 x 30 mm tromle
18"
bag:
16"
egerfælge i alu tror jeg.
bremser:
for og bag. 160 x 30 mm tromle
Dæk
for:
2.75 - 18
bag:
3.50 - 16
2.75 - 18
bag:
3.50 - 16
Topfart
125 km/t på en god dag.
0-100 km/t 8-9 sek. vil jeg tro.
0-100 km/t 8-9 sek. vil jeg tro.
Tuning
hva det? nej ikke tunet selvom man kan få ekspansionspotter.
Styling
nej ikke endnu.
Ekstraudstyr
ikke andet end de medfølgende sidetasker og bagagebæret som er afmonteret.
Bemærkninger
tank 16 Lt.
kører på olieblanding 3%
vægt 130 kg.
akselafstand 135,5 cm
total længde 205 cm.
6 volt jævnstrøm, 60 watt.
Min plan er at den sættes i stand. udstødningen er noget rådden som det ses på billederne og tanken er hjemmemalet af tidligere ejer.
overvejer måske at lavet noget gammel ducati replica ved den. eller bare restaurere den til original stand.
den har gået lige knap 6000 km. hvis man ellers kan stole på tidligere ejer og speedo tælleren.
29/4-08
Så er spjætteren sku færdig med renovering. mangler blot en ny udstødning og kædegummi.
alt er hjemmelavet.
Alle dele er slebet ned til det bare metal, grundet, lakeret og benz fast klarlak i mange lag. renoveret forgaffel og hjemmelavet sæde.
Nu er maskinen SOLGT
kører på olieblanding 3%
vægt 130 kg.
akselafstand 135,5 cm
total længde 205 cm.
6 volt jævnstrøm, 60 watt.
Min plan er at den sættes i stand. udstødningen er noget rådden som det ses på billederne og tanken er hjemmemalet af tidligere ejer.
overvejer måske at lavet noget gammel ducati replica ved den. eller bare restaurere den til original stand.
den har gået lige knap 6000 km. hvis man ellers kan stole på tidligere ejer og speedo tælleren.
29/4-08
Så er spjætteren sku færdig med renovering. mangler blot en ny udstødning og kædegummi.
alt er hjemmelavet.
Alle dele er slebet ned til det bare metal, grundet, lakeret og benz fast klarlak i mange lag. renoveret forgaffel og hjemmelavet sæde.
Nu er maskinen SOLGT
MZ TS 250/1 SOLGT
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.491
- fed Spjætter. Der er jo nærmest noget Cafe-racer over den ...
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
klæder den sgu fint med den røde lakering,det pyntede.
Dejligt at se at der stadig er folk der gider at renovere en MZ.
Mere stabil og driftsikker cykel ,fåes ikke til de penge.
MVH KIM.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Den er rigtig fin, tror den bliver flot når du får gjort lidt ved udstødningen og det..
Gode billeder!
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.089
for velkomsten. Der er nu ikke noget bedre end og køre sommeren i møde på en ny maskine.
God sommer til dig herfra det østjydske.
Smed
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Prøv lige at tjekke Rune`s TSèr ud,det er samme model som din. Han har bygget sin lidt om,og med et fint resultat.
Hvis du søger på MZ,står den lige under din.
KIM.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Fin "spjætter". Det bliver noget af en omvæltning fra en Suzuki. Men tro mig, du risikerer at blive bidt af sådan en MZèr. Taler af erfaring,startede med at køre MZ af økonomiske årsager,men blev vild med den. Nu kunne jeg ikke leve med mindre end 1 MZ i samlingen.
Så held og lykke med den,og god sommer.
MVH KIM.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 344
Det lyder da som et spændende projekt . held og lykke med det.
En høj for det.
Mvh
Lennart K