Honda VTR 1000 Firestorm 2001

4.671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda VTR 1000 Firestorm

Årgang:
2001
Motor:
2 cylindret firetakts V-motor, med en hældning på 90 grader. 4 ventiler pr. cylinder og en samlet slagvolumen på 996 ccm.
Boring på 98 mm og en slaglængde på 66 mm.
Vandkølet motor med stænksmørring og kobling i oliebad.
Kompressionforhold 9,4 : 1
2 x 48mm Keihin CV karburatore
Hestekræfter
Yder 110 hk ved 9000 o/min. Og 97 Nm ved 7000 o/min.
På baghjulet er den opgivet til 103 hk ved 8700 o/min.
Fælge
For: 3,5 x 17 (standard helstøbt alufælg)
Bag: 5,5 x 17 (standard helstøbt alufælg)
Dæk
For: 120/70-17 Michelin Pilot Sport
Bag: 180/55-17 Michelin Road 2CT

Affjedring både for og bag med justerbar pre-load og rebound.
Topfart
Opgivet til 245 km/t.
0 til 100 km/t på 3,3 sek.
Ikke så vilde præstationer, men til gengæld sejtrækker den som bare fanden.
Tuning
- Devil sportspotter.
- K&N filter.
- Dynojet stage 1
Fjernet den tyske 72 Kw drosling, der sad i indsugningen.
2 tænder mere på det bagerste tandhjul. 1. gear er nu kun til køkørsel og leg, mens almindelig start sker i 2.
Styling
Elsker carbon, så jo mere jo bedre. Carbonpotter, undertray, carbon hugger med kædeskærm og diodebaglygte med blink.
Stålarmerede slanger både til for- og bagbremse, samt kobling.
Ekstraudstyr
En ægte 2001 model, og ikke en overgemt 98' eller 99'.
Dvs. større tank, startspærre, forbedret affjedring og digital instrumentering.
Bemærkninger
Jeg har først købt cyklen i juni 2007. Før det har den kørt i Tyskland omkring Hamburg. Dette er også grunden til at den p.t. står næsten standard.
UPDATE:
Aug 2007: Carbon potter er blevet monteret
Sep 2007: Hugger og undertray monteret
Feb 2008: Dynojet stage 1 og K&N filter monteret. Diodebaglygte m. blink. Stålarmerede slanger.
Kommentér på:
Honda VTR 1000 Firestorm
Annonce