Kawasaki GPZ 900 R 1989
3.275 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Kommentarer
Kawasaki GPZ 900 R
Årgang:
1989
Motor:
1052cc
Hestekræfter
??
Fælge
17"
Dæk
12/70 for 170/60 bag
Topfart
??
Tuning
Cylinderforinger, stempler og karburatorer fra ZRX1100, krumtap fra GPZ1000 Rx lettet 4,5 kg og poleret, kobling fra ZX10, overstørelse koblings slavecylinder fra Work Racing i Japan,vand køler fra ZZR1100
Styling
Hjul fra GPZ1100S, forgaffel og bremseskiver fra ZRX1100,forgaffel bro fra 1100 Zephyr, bremsecalibre og hovedcylinder fra ZX9R, bagdæmper fra ZZR1100, bagsvinger fra Metmachex og lidt andre små ting
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Poul Erik fra Unik Mc lak i Silkeborg har malet den.
Lige her til sidst mange tak til alle dem der har stemt/ bedømt min mc, det er sku næste alt for godt
Lige her til sidst mange tak til alle dem der har stemt/ bedømt min mc, det er sku næste alt for godt
Kawasaki GPZ 900 R
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
ang balanceaksler. du kan roligt pille dine balanceaksel ud det kan næsten ikke mærkes. på min zzr 1100 er de fjernet og den køre fint.
min gamle zx 10(se fotoalbum) med turbo var der også sat zzr1100 stempler i så ja det kan fint lade sig gøre.
mvh flemming
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 133
Nej det er Carsten fra midtfyns mc der har portet den. Han er lidt af en guru med kawasaki motorer. Han har selv kørt road race i mange år og selv tunet dem og de har selv et team idag der vist kører rimelig ok. Knatshjulene er også fræst så de ændrer knasttiderne for et super moment. Du kan se mine kurver på min profil. Mener du at foringerne fra en zrx 1100 kan passe i en rx1000 blok og derved fræse ud i motorblokken for foringerne? Ved du om cylindre og stempler fra zrx 1100 er de samme som zzr 1100? Ved ikke om de 55ccm er værd at knokle så meget for...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1
Hej
Nej foringerne passer ikke, så der skal fræses ud i cylinderblokken og drejes af udvendigt på foringerne, men efter at jeg lavede det har jeg fundt ud af at der er gods nok i foringerne fra en RX1000 så det er meget lettere at bare bore sådan en blok ud.
Jeg har stadigt balanceakslen tror at den vil vibrere for meget uden den.
Det med momentet er svært at sige for det hele blev lavet på samme tid, det eneste er at den går lidt råt i tomgang.
Har du selv portet din top?
Hilsen Kaj
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 133
Hej Kaj
Passer foringerne fra en zrx ned i en gpz 900 blok? Jeg mener de er for store, så der skal vel fræses lidt eller?
Har du fjernet balanceakslen også? Det har vel spist godt af momentet ved at lette krumtappen 4,5kg? Kører selv med rx100 motor med portet top og 40mm mikuni smoothbore, men der kan jo laves meget endnu..
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
Ser jo ud som ny.....