{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kreidler RS Luxus. Solgt 1975

10.720 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Christian K
Mand | 38 år | Oprettet: 13. jan 2007


Kreidler RS Luxus. Solgt

Årgang:
1975
Motor:
5 gearet, Super Breitwand, 50cc. Direkte skifte.

Der er monteret 12hk Van Veen Cross cylinder på maskinen. Desværre er den standard 18mm bing karburator for lille, så jeg er på udkig efter noget 22-24mm Bing.
Hestekræfter
Tjah, med den lille karburator vil jeg skyde på den har omkring 8-10hk.
Fælge
Std 17" Egefælge. Trænger til renovation. :)
Dæk
Std, ikke det store at sige om dem.
Topfart
Tjah, den lille maskine løber omkring 120km/t på toppen, målt efter GPS.
Tuning
Som sagt er der monteret en Van Veen Cross cylinder, 12hk. Den er født med tysk opsætning, 6,25hk og 85km/t.
Styling
Intet, når den skal renoveres bliver den så tæt på original, som muligt, dog med et personligt touch.
Ekstraudstyr
Tjah, et værksted fyldt med stumper.
Bemærkninger
En sjælden RS-Luxus med tændingsnøgle i sidekassen.

Hører under kategorien LILLE MC. Tysk importeret, og kan kun indregistreres som MC. Skal renoveres fra bunden af om et par år, og skal derefter bruges som søndags-maskine, hehe.

En fræk lille sag der mod al forventning bare vil frem-ad.

Og lad nu venligst være med at afvise den grundet størrelsen. Det er, og bliver en tysk mc. Jer der kender lidt til Kreidler vil give mig ret. :)
Kommentér på:
Kreidler RS Luxus. Solgt
  •   16. feb 2008 høj
    Høj herfra. ser da rigtig godt ud


  •   26. nov 2007 .
    Jeg havde et kit som Torben havde lavet til kreidler 5 gears engang. det var en standard cylinder, som havde fået (en del) ekstra skylle kanaler og udstødnings porte. der hørte en udstødning til som torben havde lavet, og en 28 mm bing karbutator.
    det snurrede også lystigt mere end 15.000 rpm, og leverede ifølge torben ca. 15-16 HK, vel og mærke stadig 50 kubik!!!!


  •   26. nov 2007 ...
    Hehe, jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt på, hvad du svarer til folks kommentarer smiley

    Den Torben Hansen, som Robert A hentyder til, er ikke mit fædrende ophav. Det er en tidligere seriøs totaktstuner, der har lavet et par speedwaykits eller to - jeg har en af hans cylindre liggende, og en af mine kammerater har for mange år siden kørt 50cc speedway med nogle af TH's sager.
    Han kan hive snoninger ud af de små motorer - det er helt sikkert! Jeg mener i øvrigt, det var ham, der byggede udstødningen til Steen Løkkes 12HK Van Veen-kopi, hvis du altså har læst den historie? smiley 18.000rpm på toppen må vist være rigeligt, lol!


  •   14. okt 2007 hmm
    Er du sikkerpå at det cylinder/udstødning er van veen?

    Det ligner en del et sæt jeg havde, som var lavet af Torben Hansen, der i tidernes morgen havde TH tuning, og senere Uno Motor, begge i Holbæk.

    Hvis du skal have gode råd, om tuning af dyret, er jeg sikker på at det er ham du skal have fat i :o)

    Han arbejder hos JØ Service i Svebølle idag


  •   13. okt 2007 Hej
    Du får en ekstra høj herfra for din Motorcykel smiley


  •   13. okt 2007 Jeg takker. smiley
    Jeg har osse uploadet en kopi af typegodkendelsen til de, der hårhændet tror det er en knallert, hehe. smiley

    Og grunden til der ingen plade er på er, at den desværre ikke kan gå igennem syn som den står nu. Der er en del renoveringsarbejde på stel og elnet inden det lader sig gøre. smiley


  •   13. okt 2007 10 velkomst herfra
    har set en tidligere der også kørte som mc .


Annonce