{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VFR 1996

2.475 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Jens P
Mand | 60 år | Oprettet: 1. maj 2005


Honda VFR

Årgang:
1996
Motor:
4 cylindret vandkølet 4 takts V motor med ”GEAR DRIVEN CAMS”.
ventiler pr. cylinder : 4 stk..
Boring: 70 mm.
Slaglængde: 48,6 mm.
Slagvolumen: 748 ccm.
Kompressionsforhold: 11:1.
Maks. Effekt : 73,6 kW ved 10500 o/min.
Maks. moment: 73 Nm ved 8000 o/min.
Karburator : 4 stk. 34mm Keihin
Hestekræfter
100 Hk
målt til 90.53 Hk på Hjulet med den gamle remus potte…..
Med den nye BSM potte yder den 94.98 Hk på hjulet.
og 72.56 Nm@7602.8 rpm
Fælge
Aluminium indfarvet
For : 17 x 3.50”
Bag : 17 x 5.00”
Dæk
For: 120/70-ZR17 Dunlop sport radial.
Bag: 180/55-ZR17 Michelin Pilot Road
Topfart
236 km/t ca.
Tuning
Oplagt BSM potte med modificeret DB killer…..Kanon lyd..
Styling
Indfarvede fælge og spejle + underkåbe.
Armerede bremseslanger.
Superbike gaffelbro ” Rairotec” Giver en kanon kørestilling
Spiegler aluminiumsstyr styr.
Sort kåbeglas
Kombineret kædeskærm og hugger carbon
Ekstraudstyr
Sædeskal
Bemærkninger
Acceleration 0 - 100 km/t på 3,2 sek.
Forbrug 15-20 km/liter afhængig af stilling på gashåndtag.
6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
Tankkapacitet/reserve: 21/4 liter.
Egenvægt: 209 kg.
Pris i 1996 : 149975 kr.
Cyklen er min anden VFR og de er absolut ikke blevet dårligere at køre på med årene.
Den stammer fra Tyskland, og jeg var den heldige der kunne få lov at betale afgift på den her i landet…hmm
Km. Stand oktober 2007 : 42600
Dette bliver nok min sidste VFR. Da det efter min mening er den fedeste model de har laver indtil dato…
Desværre er der kommet en del byggerod med på billederne…..men cyklen skal jo også have et lunt sted at overnatte
Så et nyt værksted er på vej inden vinter….


Tidligere mc'er:
Honda CB500 - 1975
Honda VFR 750 F - 1987
Kommentér på:
Honda VFR
Annonce