{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW K1200GT 2006

5.270 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Birger T
| 71 år | Oprettet: 1. jan 2008


BMW K1200GT

Årgang:
2006
Motor:
Motor
Type Vandkølet 4-cylindret firetaktsrækkemotor, dobbelte knastaksler, fire ventiler pr. cylinder
Slagvolumen 79 mm x 59 mm
Kapacitet 1,157 cc
Kompressionsforhold 13.0 : 1
Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning / digital motorstyring med bankesensor (BMS-K)
Emissionskontrol 3-vejskatalysator med lukket kredsløb, emissionsstandard EU3




Hestekræfter
Nominel ydelse 112 kW (152 hp) at 9.500 rpm
Maks. drejningsmoment 130 Nm ved 7.750 omdr./min.
Fælge
Hjul Støbt aluminium
Fælg, for 3.50 x 17"
Fælg, bag 5.50 x 17
Dæk
Dæk, for 120/70 ZR 17
Dæk, bag 180/55 ZR 17
Topfart
Ydelse og forbrug
Tophastighed Over 200 km/h
Forbrug ved 90 km/t: 20.8 km/liter
Forbrug ved 120 km/t: 17.2 km/liter
Tuning
Styling
Mål og vægt
Længde 2,318 mm
Bredde (inkl. spejle) 965 mm (inkl. sidetasker: 990 mm)
Højde (ekskl. spejle) 1,438 mm
Siddehøjde uden kører 820 / 840mm (lavt sæde: 800/820 mm)
Indvendig benkurve uden kører 1.800 / 1.840 mm (lavt sæde: 1.760/1.800 mm)
Vægt uden kører, køreklar, fuldt optanket 1) 282 kg
Tørvægt 2) 249 kg
Tilladt totalvægt 520 kg
Lastvægt (med standardudstyr) 238 kg
Tankvolumen 24 l
Reservetank Ca.. 4,0 l
Ekstraudstyr
Varlmepakke til hænder og r..
Stor topbox
Bemærkninger
Bimmeren er den 3. af mærket. Tidligere har jeg haft boxere - henholdsvis R1100Rt og R1150RT, så det var et stort spring pludselig at skulle over på en 4-cylindret sag.
Den sidste R1150RT havde jeg kun 2 år og var egentlig super glad for den. Eneste problem var, at jeg manglede lidt moment lige omkring de 80 km. Hertil skal siges, at min kone ofte er med bag på, ligesom vi kører på ferie med stor oppakning på den. Når jeg kørte alene, var det ikke noget problem.
Jeg prøvede så denne en sommer hos Xpedit i Ølgod og var totalt solgt fra start. Sikken et træk der er.
Vi var så i Cornwall og Wales i sommer med fuld oppakning, og det var en ren fornøjelse at køre derud af de små og meget snoede veje. Ikke noget med hele tiden at skulle skifte gear - næh 6. gear trak fint og skulle der lidt power på, var det bare i 5. gear.
En super dejlig maskine og jeg glæder mig allerede til sommer, hvor vi skal igennem Alperne ned sydpå.
Kommentér på:
BMW K1200GT
Annonce