Yamaha fz 750 1985
1.697 visninger
|
Oprettet:
Yamaha fz 750
Årgang:
1985
Motor:
R4 749cc m. 5 ventiler pr. cylinder, DOHC, compresion 11.2:1
Hestekræfter
106.00 Hk (77.4 kW)) ved 10500 om
Fælge
.... af de runde slags
Dæk
..... er lavet af gummi, bliver slidt hurtigt og er alt for dyre.
Topfart
ca 245
Tuning
intet. Men jeg kan så fylde dette tomrum ud, med at fortælle hvad jeg har lavet på den her i vinteren. Nyt bagdæk, nyt kædekit, har skiftet olie + filter, forgaffel olie, bremse og koblings væske, luft filter, har smurt div. kabler og skiftet kølervæske. Ja også har jeg malet den og er ved at være færdig med at sætte mærker på. Det er det fede ved at have sådan en gammel cykel, man kan sgu selv prøve sig frem uden at det koster spisen af en jetjager, også får man lidt erfaring med i købet helt gratis.
Styling
fremflytter sæt, malede bremsekaliper, anden lydpot (eagle mach 7, kanon lyd) Har idag (3/3-08) lagt 4 billeder ind, efter jeg har haft malet den her i vinters.
Ekstraudstyr
ur, og så mig nå jeg er ude at køre.
Bemærkninger
jeg faldt over denne her gamle, total smadret yamaha fz 750 som en flink fyr fra fyn solgte mig for 6500. Dagen efter jeg havde erhvervet mig min "nye" maskine gik jeg igang med at skille den af, for ligesom at finde ud af hvad der var foran og bagpå og hvorfor den virkede som den nu gjorde. Men men men jeg fandt jo hurtigt ud af at det ikke var det store problem, til gengæld var det jo ikke sådan lige til bare at gå igang med at skille og samle en total smadret mc uden div papir og attester osv. Så noget af det første jeg gjorde var at få fat i en genopbygningsattest, og derfra så ned til told og skat, motorkontoret og til sidst ned og have den synet for så til sidst at betale ny afgift (slap sgu med kun at skulle af med 5900 :-) så jeg kunne få min dejlige nye nr plade på.
Det er godt nok nemmere at skrive end det er at gøre i virkeligheden, for jeg har nok brugt 1/3 af min ungdom på at stå i kø og bruge tid på at forklare mig hos diverse mennesker bag skrankerne om hvad det er jeg havde gang i. Specialt skal nævnes motorkontoret i Slagelse, som i den periode jeg benyttede mig af dem, havde danmarks længste ventetid på ALT. Men jeg fik plade på min mc, og jeg fik købt mig de skjolde som i ser på billederne og fik sat dem på med lidt spartel og nogle hjemmelavede beslag osv og jeg har kørt på min dejlige FZèr i 2 sæsoner nu uden de store problemer, og det er den bedste maskine i hele verden for mig.
Det er godt nok nemmere at skrive end det er at gøre i virkeligheden, for jeg har nok brugt 1/3 af min ungdom på at stå i kø og bruge tid på at forklare mig hos diverse mennesker bag skrankerne om hvad det er jeg havde gang i. Specialt skal nævnes motorkontoret i Slagelse, som i den periode jeg benyttede mig af dem, havde danmarks længste ventetid på ALT. Men jeg fik plade på min mc, og jeg fik købt mig de skjolde som i ser på billederne og fik sat dem på med lidt spartel og nogle hjemmelavede beslag osv og jeg har kørt på min dejlige FZèr i 2 sæsoner nu uden de store problemer, og det er den bedste maskine i hele verden for mig.

Yamaha fz 750
dec 2020
Følger: 2
I'm very interessted, because this is a unique bike and I know it, because my dad owned it years ago. This painting and the disgues is uniquly. Very sad that u paint it new. I hope you can write back soon.
Best regards
Andre Tillmann
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
Kan se du har rodet en del med din. Ved du om man kan få en centerstøttefod til sådan en . Det er lidt mere praktisk ved oliechek og kædestramning mm ????
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 357
Det er noget jeg selv har gjort
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 357
Fed mc du har fået dig der