Triumph Daytona 955I 1999
3.303 visninger
|
Oprettet:
Triumph Daytona 955I
Årgang:
1999
Motor:
3-cylindret, 4-takts 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder..
Kubik: 955 cm3
Boring/Slaglængde: 79/65 mm/mm.
Kompression: 11,2:1.
Karburator: Segam elektronisk indsprøjtning med Ø 41 mm spjældhuse.
Kubik: 955 cm3
Boring/Slaglængde: 79/65 mm/mm.
Kompression: 11,2:1.
Karburator: Segam elektronisk indsprøjtning med Ø 41 mm spjældhuse.
Hestekræfter
Ydelse: 130 hk (96,0 kw) ved 10200 o/m
Moment: 100 Nm ved 8500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 1,52 kg pr hk.
Moment: 100 Nm ved 8500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 1,52 kg pr hk.
Fælge
Originale brembo fælge.
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50\" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 6.00\" fælg.
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50\" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 6.00\" fælg.
Dæk
For : Pirelli diaplo 120/70-17
Bag : Pirelli diaplo 190/55-17
Bag : Pirelli diaplo 190/55-17
Topfart
Har faktisk aldrig haft den deroppe. Men den er opgivet til 255 km. Lyder rimelig rigtig.
Tuning
Monteret Triumph High position udstødning og PC3USB og lavet costum map til den. Kan vel egentlig ikke kaldes tuning, mere trimming.
Har gearet den en tand ned foran.
Har gearet den en tand ned foran.
Styling
Kåben er malet om i original farve. Cyklen er født sort. Malet fælgene guldfarvede. Poleret udstødningen op. Monteret ERmax undertray med rizoma nummerplade holder og Oxford Miniblink ofr og bag. MRA sort kåbeglas med guldskruer.
Ekstraudstyr
Monteret Galfer waveskiver. Hjælper overhovedet ikke, men ser blæret ud. Radialmonteret bremse master fra Daytona 675. LSL 2-slide fodhvilerkit i sort. Triumph Rearhugger. Ermax undertray. MRA Kåbeglas.
Bemærkninger
Grunden til at jeg har købt mig sådan en cykel er at i 1999 da modellen kom til at hedde 955I lavede triumph en plakat med cyklen. Kanon flot billede. Det har hængt over min seng lige siden. I sommers 2007 fik jeg mit eget værksted og billedet kom derud og hænge, men det så noget bart ud på den store væg så jeg købte cyklen og stillede nedenunder... :-)
I vinters skulle jeg lige have den skilt ad og nusses og gjort helt ren. Det tog sku lidt overhånd både med tid, penge og udstyr. Men synes selv at jeg har fået en unik cykel ud af det.
For mig står denne cykel som en ikon cykel, lidt ligesom 916'eren så er den utrolig flot og har en fuldstændig tidløst design.
I vinters skulle jeg lige have den skilt ad og nusses og gjort helt ren. Det tog sku lidt overhånd både med tid, penge og udstyr. Men synes selv at jeg har fået en unik cykel ud af det.
For mig står denne cykel som en ikon cykel, lidt ligesom 916'eren så er den utrolig flot og har en fuldstændig tidløst design.

Triumph Daytona 955I
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
den er satme flot den daytona., jeg har lidge bestilt lidt carbon lir til min triple
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 134
Ville da lige høre om du ikke vil afsløre hvad det er for fælge du har eftermonteret på din - de er da bare for cool
Hilsen Claus
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 60
høj for dem
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 219
en hoj til dig og tillykke
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 13
du får sku en ex-høj af mig !!1
tre-cylindret forever !!!
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 53
Høj herfra...
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Høj herfra
mar 2007
Følger: 70 Følgere: 60 MC-er: 14 Emner: 202 Svar: 806
Høj til den.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
HØJ
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 3
Flot Triumph. En høj er på vej. Kører selv en magen til.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
T'lykke med den..