{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GSX-R1000 k8 [Tidl. motorcykel] 2008

8.530 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki GSX-R1000 k8

Årgang:
2008
Motor:
4 cylindret række motor (4 takt & vandkøling)
16 ventiler (4 ved hver cylinder)
2 overliggende knastaksler
999 ccm3
Kompression: 12,5:1
Boring / Slaglængde: 73,4 / 59mm
Indsprøjtning (1 stk. 44mm pr. cylinder)
3 modes til styring af effekt (A, B & C) leverer fra 120hk i mode C til fuld power 185hk i mode A

6 trins gearkasse (close ratio)
Slipperkobling
Hydraulisk aktiveret kobling
Kædetræk
Gear indikator samt shiftlight (indstilles efter eget ønske)
Hestekræfter
Oplyst af importør:
Effekt: 185hk ved 12.000 omdr/min.
Moment: 116,7 Nm ved 10.000 omdr/min.

Målt hos Mr. Dyno 2008-07-17:
Effekt: 171hk ved 12.000 omdr/min.
Moment: 109 Nm ved 9.500 omdr/min.
Fælge
Alufælge for og bag
For: 3,5"
Bag: 6,0"
Dæk
Front: 120/70-ZR17 (Bridgestone Battlax BT015R)
Bag: 190/50-ZR17 (Bridgestone Battlax BT015R)
Topfart
ca: 290km/t iflg. rullefelt.
Tuning
Power Commander (PCIII)
Mapping udført af Mr. Dyno

Det har medført et fantastisk mellemområde, må indrømme jeg er noget overrasket over hvad det har betydet for en ellers stærk cykel.
Styling
2 stk. Moto gp micron exhaust
Replacement for katalysator
Rizoma nr. pladeholder
rim stripes i hvid
Sort kåbeglas (fra Suzuki)
Ekstraudstyr
Kun det som står under Styling ;-)
ja og mig selvfølgelig, ved ikke lige om jeg klær cyklen, men cyklen klær mig
Bemærkninger
Diverse info vedr. mål & vægt:
Overall højde: 1130mm
Overall længde: 2045mm
Overall bredde: 720mm (og det er uden mig ;-))
Center fælg mål: 1415mm
Efterløb: 98mm
Sædehøjde: 810mm
Frihøjde: 130mm
Egenvægt: 172kg (tør)
Tankkapacitet: 18ltr. (4,76 gallons)

Diverse info vedr. stel:
Formstøbt i aluminium
Justerbar fodhviler
Kronrørsvinkel på 66,15 grader
Elektronisk styret styrdæmper

Diverse info vedr. bremser:
For: 2 x 310mm skiver (flydende) med 4 stemplede calipre (radial monteret)
Bag: 1 x 220mm skive (fast) med 1 stemplet caliper

Diverse info vedr. Affjedring:
For: 43mm upside down gaffelben (vandring på 125mm)
Bag: Centralt placeret dæmper (vandring på 135mm)

Historik for min Suzuki gsx-r1000k8:
25/2 2008 Handel indgået hos Mini Motor i Kolding
16/3 2008 Afhentning ved åbent hus hos Mini Motor Kolding
16/3 2008 Wheel stripes monteret
19/3 2008 Sort kåbeglas monteret
08/4 2008 Rizoma nr. pl. holder monteret
10/4 2008 Katalysator replacement monteret, nu er der sgu åbent rør hele vejen, juhuu;-)
21/4 2008 1000km service udført (kørt 1350km)
Maj: Rustdannelser i tank ;-( (Sloges med Suzuki om garanti - underligt)
Cyklen hakker meget kraftigt ved høje omdr, pludselig dør den i 2sek, så kommer den med fuld power og dette er kontinuert indtil jeg slipper gassen og irreteret bare kører hjem igen. Problemet opstår som regel først efter ca. 20km kørsel, de første 20km går den upåklagelig, men der får self heller ikke så meget gas.
31/5: Målt på rullefelt - 164hk - (5 mere end R1 - '07 på samme felt samme dag inden for to timer)
7/7: Tank skiftet-nice, nu uden rust ;-)
10/7: Mr. Dyno får cyklen over får at se om han kan finde årsagen til den hakkende kørsel, som er tiltaget helt enormt, nu også ved de lavere omdr (ca. 8000).
14/7: Mr. dyno er dybt imporneret over trækket i gixxeren. Den viser 169hk med standard potter/katalysator/filter på baghjulet i Førslev ;-) (Nice nok). Den kører perfekt, men pludselig går den agurk med at "hakke".
15/7: Dommen: Defekt i benzinpumpen.
15/7: Power commander og mapping bestilt nu den alligevel er hos Mr. Dyno. Ove har lovet at jeg ikke kan "kende" cyklen igen når jeg får den tilbage (bare den nu ikke er blevet malet;-))
Den går total super godt, fed kværn, tak Ove.
24/7: 6000 km service kl 13.00 hos Mini Motor
27/7: Væltede et sving i Harzen på sommerferien, øv øv øv og herre øv

28/8: BACK ON TRACK ;-)

November 2008: Ville ikke starte, vand i sikringsboks, grr
April 2009: Begynde at sætte ud engang imellem
Maj 2009: Det blev mega slemt med sætten ud og ville nogle gange ikke starte.
Konklusion: Power Commander stået af, der var ikke blevet sat en eller anden gummi dims i den, derfor kunne der komme vand i den, for dælen hvor træls.



Kommentér på:
Suzuki GSX-R1000 k8
Annonce