{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki TL1000S 'Pumped' SOLGT 1998

102.065 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki TL1000S 'Pumped' SOLGT

Årgang:
1998
Motor:

Ny 01 motor med Custom byggede knaster for mere bund og mellemområde.










:)
tjek http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?p=863856#post863856
for bænktests m.m
Hestekræfter
På hjulet mellem 115HK og 130HK afhængig af hvilken bænk der måler den

Sidste måling jeg har fået lavet er på Mr. Dynos bænk
Følgende cykler kørt ind med forskellige setups smider på den bænk cirka

Suzuki SV1000 cirka 105HK
Suzuki TL1000R cirka 115HK
Apriilia FALCO cirka 110HK
Aprilia Mille R cirka 115Hk
Honda VTR1000 SP1 cirka 115HK
Honda VTR firestom cirka 105HK
Ducati 996 cirka 115HK
Aprilia Mille Amann (tunet for over 30.000kr) 124HK


På Dynos bænk smider denne her 115HK ved 8000rpm
100Nm ved 7000rpm

80Nm ved 2500rpm Den holder topeffekten helt op til 10500rpm, hvilket giver mulighed for at holde samme effekt under alle gearskift


Sammenlignet med en TLR, der er lavet på samme bænk og mappet med pc3, pipercross og udstødningssystem, smider min TL 8-10HK mere i hele området, bortset fra at TLR lige har 1-5Hk mere på toppen end denne her

Sammenlignet med min Mille amann (der også er lavet af Dyno), smider den her mere moment og HK op til 9000rpm, men 8hk mindre på toppen.

Ergo har min tuning givet pote
Fælge
Letvægtsfælge fra PVM
5 spoke FORGED ALU
Vejer 5.0 kg foran inkl skiver og 6.6 kg bagtil inkl skiver
Kan love det mærkes! Acceleration og styrevillighed er helt fænomenal sammenlignet med en standard TL fælge
Kan anbefales! Føles som 20HK mere på hjulet
Dæk
Michelin Pilot Power
Topfart
En standard TL´er går omkring rigtige 250km/t. Den her vel lidt mere. Cyklen er gearet 3 tænder ned bagtil for bedre acceleration

Men hvad skal man bruge topfart til?
Det er jo en V2´er
Tuning
Har selv lavet:
- Moddet luftfilter kasse med tragte til indsprøjtning og låg
lavet om til filter, samt udvidet snorkel

- Fuld akrapovic udstødningsanlæg

- Powercommander 3 USB med map til hver cyllinder justeret
ved MR. DYNO himself!

- Custom knaster med løft på 1mm mere for og 0.8mm mere
bag

- Diverse småting

Dette giver til sammen en væsentligt bedre bund og mellemområde og en mindre forøgelse på toppen.
Styling
Ombygget vinteren 05-06 brugt cirka 300timer


- PVM letvægtfælge 5Y egers

- Komplet Akrapovic anlæg 2-2 med titaniums
potter

- Powercommander 3USB + map til hver enkel cyllinder

- Komplet forgaffel fra en GSX1000R k4 Guld
eloxeret med radial bremser, og sorte
inderben og sorte armerede
slanger

- Braking Wave letvægtsskiver

- Radial bremsemaster fra en GSX1000R k4

- Öhlins bag-dæmper

- Lindemann Engineering bagfjeder tilpasset min vægt

- FG Gubellini carbon styrdæmper med 24
justeringer

- Forstærket bagsvinger

- Stage 3 knaster

- Sorte letvægts aluskruer overalt hvor der må
skiftes

- Spritnyt DID 525erv race guld eloxeret kæde, med
letvægts tandhjul

- 2 stemplet bagkaliber/master fra GSX1000R k4
i guld med nye klodser

- Rizoma greb

- Pazzo fuld justerbare greb i kort udgave

- Fabbri kåbeglas

- Creative precision fodhvilere

- UK lygte med H4 pærer

- LED baglygte

- 5x klarlak

- ALU letvægtsskruer i sort hvor der kan skiftes

- LOS Crash Bobbins Protection

- Carbon forskærm

- Carbon heelpads

- Carbon styrender

- Cateye blinklys

- ZX9r spejle

- nye michelin pilot power dæk


Og en del mere jeg sikkert har glemt i farten

Vægtbesparelse cirka i alt: i området af 20kg
5kg fælge/skiver (roterende masse :D )
6kg akrapovic
2kg Öhlins bagdæmper
3kg diverse carbon + fjernede dele
2kg radial gaffel
1kg letvægts tandhjul, kæde og skift fra 530´er kæde til 525

Dvs tørvægt på langt under standarden :D
Omkring 170kg tørvægt

En V2 motor med så meget power, så lav tørvægt og så lette hjul skal man ikke kimse af! :) kræver selvdisciplin
Ekstraudstyr
Læs under styling
Under 170kg tørvægt
Bemærkninger
Der er ikke så meget at sige.
V2 OWNS!

mere om projektet her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4834.0
http://www.tlzone.net/forums/tl1000s-tl1000r-forum/79285-dynoruns-round-up-20-runs.html


TL´eren skiller sig markant ud

Køreegenskaber må ej sammenlignes med en standard TL´er. Hverken S eller R modellen

Smider 80Nm når koblingen slippes og 105HKved 7000rpm.


Godt at vide for TL1000 ejere!:
Glem KN-filter og andre potter! det giver stort set INTET før i åbner luftfilterkassen! Dette gælder både på TLS og TLR. Men vil du have løftet kurven og mærke det onde træk, så skal luftfilterkassen åbnes. Lav airbox mod og lav låg om til et filter! det hæver kurven markant
Tager nogle timer, men giver osse mellem 5 og 12 HK i HELE området. Samme med momentkurven

læs mere om det her og se mine tests der understøtter det
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66294&highlight=dynoruns

Det kræver dog et remap med en powercommander!!! Ellers udnyttes det ej og motor går faktisk dårligere end standard


Tuningsliste:
http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?t=5015&highlight=tfi

Dertil laver man lige sin egen g-pack (kun hvis man har 98+ TL modeller), koster 20kr Bare at sætte en modstand på en ledning. Det giver ikke noget på kurven rigitg, men det kan høres på cyklen og mærkes, da den tager gassen lettere især i de lave omdrejninger i de første 3 gear. Dette pga det nu får et rigt igt blandingsforhold! Har man fået lavet et custom map, skal man IKKE smide en G-pack på! Dette ændrer blandingsforholdet
Det kan også give problemer i nogle tilfælde, især med komplet udstødningssystemer, eller med powercommander! så spørg lige inden du går igang!
SKAL IKKE LAVES PÅ 97´er modeller med CDInummer 2F00! Så gør det mere skade en gavn! Skriv evt hvis du er i tvivl

Derudovre så FJERN det der hedder "Pair (air supply) system hose routing" og luk de huller efter dig! Dette SKAL ligeledes fjernes hvis man vil have en korrekt CO måling (fx når man justerer på bænk).
Dette system SKAL være frakoblet ved indkørsel med pc2/pc3/TEKA/YOSHI

POWERCOMMANDER!!! DET ER ET MUST! men, sørg for at få den rigtige til at justere den! Fx. MR. Dyno www.dot-e.dk / mr.dyno@dot-e.dk

Som tommelfingeregel giver en powercommander en bedre gasrespons, mere smidig motor, og overskud i HELE området!
På V2 motorer er et advanced map med en PC3 USB et must. Dette da blandingsforholdet mellem de enkelte cyllindre har en ret stor forskel. Derfor skal der lavet et map til hver enkel cylinder for det bedste resultat

Sider med diverse mods til TL1000R
http://www.markkoch.net/streetBikes_tlr03.asp
http://www.markkoch.net/streetBikes_tlr01.asp
http://www.chucksirois.com/tl1000/

Korrekt opsætning af affjedring her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226

linkssamling, teknik med mere:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=26610

Hvordan man skifter gear og får mest power ud af det:
http://www.ducati.dk/teknik/gearkasse.html



Spørg endelig hvis der er noget du vil vide! Har rodet i ALT på den TL´er




Kommentér på:
Suzuki TL1000S 'Pumped' SOLGT