Kawasaki ZX12R Ninja 2006
5.027 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki ZX12R Ninja
Årgang:
2006
Motor:
4-stroke In-Line Four
Displacement 1,199 cm3
Bore and Stroke 83 x 55.4 mm
Compression ratio 12.2:1
Valve system DOHC, 16 valves
Fuel injection Ø 46mm 46EIS x 4 (Denso)
Ignition Digital
Starting Electric
Cooling Liquid
Lubrication Forced lubrication, wet sump
Engine oil: Rating API SE, SF or SG (or SH, SJ with JASO MA)
Viscosity SAE 10W-40
Capacity 3.6 litres
Spark plug NGK CR9EKPA
Valve timing: Inlet Open: 46° BTDC; Close: 74° ABDC; Duration: 300°
Exhaust Open: 69° BBDC; Close: 45° ATDC; Duration: 294°
Piston clearance 0.010 ~ 0.037 mm
Cylinder pressure 1,470 kPa {15 kgf/cm2} @ 300 rpm
Exhaust 4-2-1
Displacement 1,199 cm3
Bore and Stroke 83 x 55.4 mm
Compression ratio 12.2:1
Valve system DOHC, 16 valves
Fuel injection Ø 46mm 46EIS x 4 (Denso)
Ignition Digital
Starting Electric
Cooling Liquid
Lubrication Forced lubrication, wet sump
Engine oil: Rating API SE, SF or SG (or SH, SJ with JASO MA)
Viscosity SAE 10W-40
Capacity 3.6 litres
Spark plug NGK CR9EKPA
Valve timing: Inlet Open: 46° BTDC; Close: 74° ABDC; Duration: 300°
Exhaust Open: 69° BBDC; Close: 45° ATDC; Duration: 294°
Piston clearance 0.010 ~ 0.037 mm
Cylinder pressure 1,470 kPa {15 kgf/cm2} @ 300 rpm
Exhaust 4-2-1
Hestekræfter
Std.
Maximum power 131 kW {178 PS}/ 10,500 rpm
Maximum power with Ram Air 140 kW {191 PS}/ 10,500 rpm
Maximum torque 134 N·m {13.7 kgf·m}/ 7,500 rpm
Maximum power 131 kW {178 PS}/ 10,500 rpm
Maximum power with Ram Air 140 kW {191 PS}/ 10,500 rpm
Maximum torque 134 N·m {13.7 kgf·m}/ 7,500 rpm
Fælge
Lightweight cast alloy wheels reduce unsprung weight.
All new cast alloy wheels use hexagonal spokes.
F: 3.5 MT x 17
R: 6.0 MT x 17
Both front and rear axles and swingarm pivot are 25 mm in diameter and are hollow for high rigidity and low weight.
All new cast alloy wheels use hexagonal spokes.
F: 3.5 MT x 17
R: 6.0 MT x 17
Both front and rear axles and swingarm pivot are 25 mm in diameter and are hollow for high rigidity and low weight.
Dæk
Michelin Pilot Road 2CT bagpå og Metzeler sportec M3 foran.
F: 120/70 ZR17 M/C (58W) T/L
R: 190/55 ZR17 M/C (75W) T/L
F: 120/70 ZR17 M/C (58W) T/L
R: 190/55 ZR17 M/C (75W) T/L
Topfart
300
(se evt. http://www.angelfire.com/linux/ldrpg/)
(se evt. http://www.angelfire.com/linux/ldrpg/)
Tuning
Akrapovic full system. (Er i tvivl om det er et evolution eller raceline.)
Powercommander.
KN filter.
Powercommander.
KN filter.
Styling
Sort LED baglygte og mini LED blink.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
GPS holderen er totalt hjemmegjort... (fandt lidt inspiration på nettet)
I kronrøret passer (næsten) de propper der sidder i enderne af et cykelstyr. I denne prop sidder i forvejen en skrue til at spænde proppen fast.
Denne skrue er monteret omvendt og så er der monteret et kasseret greb til en køkkenlåge (kugleformet). Lidt tape for ellers var kuglen for glat.
Vupti... så har man en GPS holder... :-)
I kronrøret passer (næsten) de propper der sidder i enderne af et cykelstyr. I denne prop sidder i forvejen en skrue til at spænde proppen fast.
Denne skrue er monteret omvendt og så er der monteret et kasseret greb til en køkkenlåge (kugleformet). Lidt tape for ellers var kuglen for glat.
Vupti... så har man en GPS holder... :-)

Kawasaki ZX12R Ninja
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
okt 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 18
http://www.familytravelsource.com/wp-content/uploads/2012/11/BlueCatfish_hr.jpg
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.233
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Vil du først frem i flokken nå, - der på blokken Kawasaki skal stå :-))
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 10
Jamen malede den fordi jeg ikke syns om de orginale farver.. Så der måtte gerne ske noget nyt.
Har skam været ude og kører flere gange her i det nye år.. så det er bare op på hesten og i gang
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
fedeste kawa har lavet !!!!!
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
hej fed mc, kører selv zx12 .
jeg huggede min katalysator af med en bajonet sav lige ved flangsen. så var min ide at man altid lige kunne hæfte den på igen med tig værket.
det har jeg gjort og en åben bolt on arrow potte.
før tøvede den ved 280kmt,det gør den IKKE længere...
MEN...min udstødning er blevet varmere ved manifoldet
da jeg mangler en Powercommander.
men det kan du jo mab dig ud af.
høj til dig
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
Jonas (ToSsEn) L og Jabbekot *Oxie* H.
I har vist interesse for årgangen på min cykel og det sætter jeg naturligvis pris på
Jeg researchede en del på nettet og umiddelbart lod det til de fleste forhandlere, reservedelsbaser m.m. kun omtalte overgang frem til 2005... hmmm.
I sidste ende skrev jeg en mail til Kawa med mit stel- og motornummer og blev oplyst om at det var en 2006.
Derfor retter jeg øjeblikkeligt overgangen til 2006 og ærger mig lidt over den er blevet "to" overgange ældre over vinteren
Sådan kan man blive misledt (også af en forhandler) når man ikke er ekspert!
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 133
Sidste produktionsår er 2003
feb 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 6
bare for fed
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 154
Til din superfine über-kawa - høj til den.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
de forresten ikke med at lave den i 2005 eller deromkring?
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 946
Jeg synes sgu den er en sniger sådan en man mærker sgu slet ikke farten... og i øvrigt respekt for masser af billeder og tekst...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
drømme-kværn!!! Velkommen...
apr 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 3
Nice Kawa
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52
super lækker fede farver sender lige en høj med på vejen
feb 2008
Følger: 52 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 12
høj på vej
mvh burner