{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki TL1000R 1998

7.949 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Brian * Roskilde *
Mand | 55 år | Oprettet: 29. sep 2008


Suzuki TL1000R

Årgang:
1998
Motor:
V2 på 996 cm3
Hestekræfter
135 hk ved 9500 o/m
106 Nm ved 7500 o/m

Rullet til 118 hk, hos SigmaMC Marts 2009 (den måler måske lidt optimistisk !?)
Rullet til 116 hk, hos DOT Engineering af selveste mr.dyno April 2009

Nu er der selvfølgelig heller ikke to bænke der måler ens, men det er en hel anden cykel jeg har fået tilbage fra mr.dyno....den trækker meget hårdere (+ 6 hk, + 7 Nm) og kører samtidigt blødt og fint ved alm/by kørsel - og så har den fået den ondeste V2 lyd

Men se selv graf-billederne :
BLÅ = som den så ud, efter den havde været hos Sigma
RØD = som den kom til at se ud, efter mr.dyno havde tryllet
Fælge
For : 3.50" fælg - hvide
Bag: 6.00" fælg - hvide
Dæk
For : 120/70-ZR-17 Michelin Power Pure (tidligere kørt på Pilot Power 2CT)
Bag: 190/50 ZR-17 Michelin Power Pure (tidligere kørt på Pilot Power 2CT)
Topfart
+270 km/t

Tuning
Det er vel nærmere optimering frem for tuning !?

Komplet BOS udstødning
Galfer wave skiver + klodser + arm. slanger
Tændings advancer TRE
AFAM kædekit 16/42 med blå kæde (standard 17/39)
Speedohealer (nødvendigt da speedometeret viste 18% forkert - med det nye kædekit)
Rear ride hight - hævet 5 cm - for at gøre styringen hurtigere
K&N filter
Åben luftfilter kasse
Powercommander USB III - med db custom mapping
Pair-valve system slået fra
1/5 Throttle turn
Hyperpro affjedring - komplet for/bag
Styling
Undertail (en model fra Extreme graphic moto design)
Rizoma blink
Bi-xenon
Rimstrips
Pazzo greb
Lightech real carbon spejle
Fabbri kåbe glas
Styrender real carbon
Quick lock tankdæksel
Ekstraudstyr
GPS : Garmin Zumo 660 med Cardo Scala Rider Q2 - så nu kan jeg køre til verdens ende, og alligevel finde hjem igen :o)
Jeg bruger gratis programmet TYRE til at lave sving-ture på google maps - kan varmt anbefales

Personlig udstyr :

HJELM : Arai Chaser "Blue Force" + Arai RX-7 "Edwards Valencia"
JAKKER : Arlen Ness jakke (læder) + Rukka jakke (tekstil)
BUKSER : Draggin´ Jeans
HANDSKER : Alpinestars SP-2 / Frank Thomas Sportshandske
DRAGT : Alpinestars læderdragt - GP-Plus
STØVLER : Alpinstars S-MX 5
RYGBESKYTTER : Alpinestars Bionic
Bemærkninger
Jeg er tilbage på en SUZUKI TL1000R efter 9 år uden mc, solgte den sidste, da jeg fik en søn i ´98 har tidligere kørt SUZUKI RF600R, KAWASAKI ZX-9R, SUZUKI GSX-600R, KAWASAKI ZXR 750

Valgte TL1000R´en da jeg aldrig har kørt V2 tidligere og gerne ville prøve noget nyt - den har nogen ganske fornuftige data (135HK, 2.7 sek, 270KM/T) til en fornuftig pris - og så har den et fedt design der stadig holder 10 år efter den kom på gaden...

...alligevel bliver der udskiftet en del stylings ting efterhånden :o)

2008:

TL1000R´eren havde gået 17.800 km da jeg købte den 07/2008 - jeg brugte resten af sæsonen på at sætte mit eget præg på den ved at udskifte forskellige dele - skulle lige vende mig til at køre igen - kunne godt mærke at jeg var blevet lidt rusten - sæsonen blev brugt til stylling + tilvænning - fik kørt 2.700 km


2009:

Brugte sæsonen på optimering af køre-egenskaberne for maskine og chauffør - - samtidig fik jeg kørt en masse fede sving-ture med mine NYE mc venner og veninder - tak for hyggeligt selskab på de snoede landeveje - det blev til 7.000 km

TL1000R : fik et sæt Pilot Power 2CT, hævet bagenden 5 cm for en hurtigere styring, og tilsidst kørt ind med en Powercommander for at give et bedre flow (samlet set var det en stor forbedring) lige inden sæsonen sluttede fik jeg monteret en 1/5 throttle turn = max gas ud af svingene ;o)

CHAUFFØREN : smed 10 kg, fik købt læderdragt + støvler, har været afsted på FDM´s 2-dags sving-kursus ( Niveau A ) på sjællands-ringen....ja faktisk både i Maj og August måned (det var noget der virkelig flyttede mine egen sving-egenskaber) og så har de 7.000 km selvfølgelig osse banket det sidste rust af ;o)


2010:

TL1000R : har henover vinteren fået en anden undertail på, og fået stomgrip på tanken (så jeg ikke glider af i svingene) ellers startede jeg sæsonen på et sæt friske Michelin Power Pure og med en nyt AFAM kædekit 16/42 (standard 17/39)

CHAUFFØREN : udover en masse svingture i frisk tempo (og i godt selskab) var jeg i maj måned på FDM sving-kursus ( Niveau B ) som kun køres på Jyllands-ringen


2011:

Startede sæsonen med komplet Hyperpro affjedring for+bag...det føles som en helt anden - og bedre - motorcykel

Og så har jeg købt mig en ny læderdragt - denne gang skulle det være en hel-dragt, men stadig en Alpinestars ;) det er sammen str men den sidder meget bedre på mig, og den er mere behagelig når man sidder på cyklen
Kommentér på:
Suzuki TL1000R
Annonce