Suzuki TL1000R 1998
7.949 visninger
|
Oprettet:
Suzuki TL1000R
Årgang:
1998
Motor:
V2 på 996 cm3
Hestekræfter
135 hk ved 9500 o/m
106 Nm ved 7500 o/m
Rullet til 118 hk, hos SigmaMC Marts 2009 (den måler måske lidt optimistisk !?)
Rullet til 116 hk, hos DOT Engineering af selveste mr.dyno April 2009
Nu er der selvfølgelig heller ikke to bænke der måler ens, men det er en hel anden cykel jeg har fået tilbage fra mr.dyno....den trækker meget hårdere (+ 6 hk, + 7 Nm) og kører samtidigt blødt og fint ved alm/by kørsel - og så har den fået den ondeste V2 lyd
Men se selv graf-billederne :
BLÅ = som den så ud, efter den havde været hos Sigma
RØD = som den kom til at se ud, efter mr.dyno havde tryllet
106 Nm ved 7500 o/m
Rullet til 118 hk, hos SigmaMC Marts 2009 (den måler måske lidt optimistisk !?)
Rullet til 116 hk, hos DOT Engineering af selveste mr.dyno April 2009
Nu er der selvfølgelig heller ikke to bænke der måler ens, men det er en hel anden cykel jeg har fået tilbage fra mr.dyno....den trækker meget hårdere (+ 6 hk, + 7 Nm) og kører samtidigt blødt og fint ved alm/by kørsel - og så har den fået den ondeste V2 lyd
Men se selv graf-billederne :
BLÅ = som den så ud, efter den havde været hos Sigma
RØD = som den kom til at se ud, efter mr.dyno havde tryllet
Fælge
For : 3.50" fælg - hvide
Bag: 6.00" fælg - hvide
Bag: 6.00" fælg - hvide
Dæk
For : 120/70-ZR-17 Michelin Power Pure (tidligere kørt på Pilot Power 2CT)
Bag: 190/50 ZR-17 Michelin Power Pure (tidligere kørt på Pilot Power 2CT)
Bag: 190/50 ZR-17 Michelin Power Pure (tidligere kørt på Pilot Power 2CT)
Topfart
+270 km/t
Tuning
Det er vel nærmere optimering frem for tuning !?
Komplet BOS udstødning
Galfer wave skiver + klodser + arm. slanger
Tændings advancer TRE
AFAM kædekit 16/42 med blå kæde (standard 17/39)
Speedohealer (nødvendigt da speedometeret viste 18% forkert - med det nye kædekit)
Rear ride hight - hævet 5 cm - for at gøre styringen hurtigere
K&N filter
Åben luftfilter kasse
Powercommander USB III - med db custom mapping
Pair-valve system slået fra
1/5 Throttle turn
Hyperpro affjedring - komplet for/bag
Komplet BOS udstødning
Galfer wave skiver + klodser + arm. slanger
Tændings advancer TRE
AFAM kædekit 16/42 med blå kæde (standard 17/39)
Speedohealer (nødvendigt da speedometeret viste 18% forkert - med det nye kædekit)
Rear ride hight - hævet 5 cm - for at gøre styringen hurtigere
K&N filter
Åben luftfilter kasse
Powercommander USB III - med db custom mapping
Pair-valve system slået fra
1/5 Throttle turn
Hyperpro affjedring - komplet for/bag
Styling
Undertail (en model fra Extreme graphic moto design)
Rizoma blink
Bi-xenon
Rimstrips
Pazzo greb
Lightech real carbon spejle
Fabbri kåbe glas
Styrender real carbon
Quick lock tankdæksel
Rizoma blink
Bi-xenon
Rimstrips
Pazzo greb
Lightech real carbon spejle
Fabbri kåbe glas
Styrender real carbon
Quick lock tankdæksel
Ekstraudstyr
GPS : Garmin Zumo 660 med Cardo Scala Rider Q2 - så nu kan jeg køre til verdens ende, og alligevel finde hjem igen :o)
Jeg bruger gratis programmet TYRE til at lave sving-ture på google maps - kan varmt anbefales
Personlig udstyr :
HJELM : Arai Chaser "Blue Force" + Arai RX-7 "Edwards Valencia"
JAKKER : Arlen Ness jakke (læder) + Rukka jakke (tekstil)
BUKSER : Draggin´ Jeans
HANDSKER : Alpinestars SP-2 / Frank Thomas Sportshandske
DRAGT : Alpinestars læderdragt - GP-Plus
STØVLER : Alpinstars S-MX 5
RYGBESKYTTER : Alpinestars Bionic
Jeg bruger gratis programmet TYRE til at lave sving-ture på google maps - kan varmt anbefales
Personlig udstyr :
HJELM : Arai Chaser "Blue Force" + Arai RX-7 "Edwards Valencia"
JAKKER : Arlen Ness jakke (læder) + Rukka jakke (tekstil)
BUKSER : Draggin´ Jeans
HANDSKER : Alpinestars SP-2 / Frank Thomas Sportshandske
DRAGT : Alpinestars læderdragt - GP-Plus
STØVLER : Alpinstars S-MX 5
RYGBESKYTTER : Alpinestars Bionic
Bemærkninger
Jeg er tilbage på en SUZUKI TL1000R efter 9 år uden mc, solgte den sidste, da jeg fik en søn i ´98 har tidligere kørt SUZUKI RF600R, KAWASAKI ZX-9R, SUZUKI GSX-600R, KAWASAKI ZXR 750
Valgte TL1000R´en da jeg aldrig har kørt V2 tidligere og gerne ville prøve noget nyt - den har nogen ganske fornuftige data (135HK, 2.7 sek, 270KM/T) til en fornuftig pris - og så har den et fedt design der stadig holder 10 år efter den kom på gaden...
...alligevel bliver der udskiftet en del stylings ting efterhånden :o)
2008:
TL1000R´eren havde gået 17.800 km da jeg købte den 07/2008 - jeg brugte resten af sæsonen på at sætte mit eget præg på den ved at udskifte forskellige dele - skulle lige vende mig til at køre igen - kunne godt mærke at jeg var blevet lidt rusten - sæsonen blev brugt til stylling + tilvænning - fik kørt 2.700 km
2009:
Brugte sæsonen på optimering af køre-egenskaberne for maskine og chauffør - - samtidig fik jeg kørt en masse fede sving-ture med mine NYE mc venner og veninder - tak for hyggeligt selskab på de snoede landeveje - det blev til 7.000 km
TL1000R : fik et sæt Pilot Power 2CT, hævet bagenden 5 cm for en hurtigere styring, og tilsidst kørt ind med en Powercommander for at give et bedre flow (samlet set var det en stor forbedring) lige inden sæsonen sluttede fik jeg monteret en 1/5 throttle turn = max gas ud af svingene ;o)
CHAUFFØREN : smed 10 kg, fik købt læderdragt + støvler, har været afsted på FDM´s 2-dags sving-kursus ( Niveau A ) på sjællands-ringen....ja faktisk både i Maj og August måned (det var noget der virkelig flyttede mine egen sving-egenskaber) og så har de 7.000 km selvfølgelig osse banket det sidste rust af ;o)
2010:
TL1000R : har henover vinteren fået en anden undertail på, og fået stomgrip på tanken (så jeg ikke glider af i svingene) ellers startede jeg sæsonen på et sæt friske Michelin Power Pure og med en nyt AFAM kædekit 16/42 (standard 17/39)
CHAUFFØREN : udover en masse svingture i frisk tempo (og i godt selskab) var jeg i maj måned på FDM sving-kursus ( Niveau B ) som kun køres på Jyllands-ringen
2011:
Startede sæsonen med komplet Hyperpro affjedring for+bag...det føles som en helt anden - og bedre - motorcykel
Og så har jeg købt mig en ny læderdragt - denne gang skulle det være en hel-dragt, men stadig en Alpinestars ;) det er sammen str men den sidder meget bedre på mig, og den er mere behagelig når man sidder på cyklen
Valgte TL1000R´en da jeg aldrig har kørt V2 tidligere og gerne ville prøve noget nyt - den har nogen ganske fornuftige data (135HK, 2.7 sek, 270KM/T) til en fornuftig pris - og så har den et fedt design der stadig holder 10 år efter den kom på gaden...
...alligevel bliver der udskiftet en del stylings ting efterhånden :o)
2008:
TL1000R´eren havde gået 17.800 km da jeg købte den 07/2008 - jeg brugte resten af sæsonen på at sætte mit eget præg på den ved at udskifte forskellige dele - skulle lige vende mig til at køre igen - kunne godt mærke at jeg var blevet lidt rusten - sæsonen blev brugt til stylling + tilvænning - fik kørt 2.700 km
2009:
Brugte sæsonen på optimering af køre-egenskaberne for maskine og chauffør - - samtidig fik jeg kørt en masse fede sving-ture med mine NYE mc venner og veninder - tak for hyggeligt selskab på de snoede landeveje - det blev til 7.000 km
TL1000R : fik et sæt Pilot Power 2CT, hævet bagenden 5 cm for en hurtigere styring, og tilsidst kørt ind med en Powercommander for at give et bedre flow (samlet set var det en stor forbedring) lige inden sæsonen sluttede fik jeg monteret en 1/5 throttle turn = max gas ud af svingene ;o)
CHAUFFØREN : smed 10 kg, fik købt læderdragt + støvler, har været afsted på FDM´s 2-dags sving-kursus ( Niveau A ) på sjællands-ringen....ja faktisk både i Maj og August måned (det var noget der virkelig flyttede mine egen sving-egenskaber) og så har de 7.000 km selvfølgelig osse banket det sidste rust af ;o)
2010:
TL1000R : har henover vinteren fået en anden undertail på, og fået stomgrip på tanken (så jeg ikke glider af i svingene) ellers startede jeg sæsonen på et sæt friske Michelin Power Pure og med en nyt AFAM kædekit 16/42 (standard 17/39)
CHAUFFØREN : udover en masse svingture i frisk tempo (og i godt selskab) var jeg i maj måned på FDM sving-kursus ( Niveau B ) som kun køres på Jyllands-ringen
2011:
Startede sæsonen med komplet Hyperpro affjedring for+bag...det føles som en helt anden - og bedre - motorcykel
Og så har jeg købt mig en ny læderdragt - denne gang skulle det være en hel-dragt, men stadig en Alpinestars ;) det er sammen str men den sidder meget bedre på mig, og den er mere behagelig når man sidder på cyklen

Suzuki TL1000R
jun 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 7
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 37
Ove er den bedste!!!!!!;-)
jun 2010
Følger: 1 MC-er: 1
Du har dig.
Hvad er en speedohealer?? Jeg har en ide om at min viser forkert...Er det nemt at foretage/montere/lave..??
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
...lige så snart jeg finder ud af hvor fanden skævinge ligger ;o)
nov 2004
Følger: 55 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 75 Svar: 467
hvad hvis du er i skævinge kan du så finde hjem uden ?? gas
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Læste lige dit forum emne:
Rotationsdæmperen er noget hø, min TL 1000 banejern føltes som en gelebudding da jeg var på bane med den, men efter den er blevet skiftet til en R1 bagdæmper spiller det meget bedre
Mvh. Mathias
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
din TL1000R. De fælge er vist bare fast arbejde, men 'kæft det ser godt ud
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 8
en høj herfra
det er sku bare sjovere med en V.2er
til hverdag & fest V.2er trækker bedst
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 73
Pæn mc. En høj fra en forhåndværende gammel Roskilde dreng.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 121
Ja den var sgu fin - og kan næsten regne ud knægten var ellevild?
Gerne gerne, kunne forstå på Kim I skulle køre i dag, men når nok ikke lige til Roskilde i dag. =)
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 134
Hej Brian
Selv tak for turen i dag, hyggelige omveje vi fik kigget på ;O)
Smed en høj tilbage da jeg mener din cykel er meget flot og velholdt, og så er der rigtigt kælet for detaljerne.
Mvh Claus
P.S Kører gerne flere ture med dig, du kører jo fornuftigt ;O)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
Og det er Ove (Mr.Dyno) - det han laver fungere bare.
(normalt vis - de fik dog fucket min tændning op første gang så den skulle laves om)
Men nu fungere den bare og den trækker som et svin.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 64 MC-er: 7 Emner: 45 Svar: 848
og selvtak for en fed tur, hvor vi da også fik leget lidt indimellem. I forhold til hvor mange vi var, gik det fint med at alle kom med! Din fortjener også en høj herfra!
Vi ses en anden gang!
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 5 Emner: 62 Svar: 542
høj tilbag
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 8
Du får også en retur her fra. Din cykel er også rigtig fin.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 209
sender også en x-tra høj til din mc, fede farver den har.. og v2 er den jo også.. ses sikkert i løbet af sommeren.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 35
også rigtig flot tl'er du har der.. arlen ness skal man bare have
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1
Tak og i lige måde oss en høj til dig!! Flot mc;)
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 4
Fed brum basse...
Ses der ude...
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Svar: 5
Rigtig fed Suzuki. Vi ses nok på vejene
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 62
Rigtig fed suki du har.. er helt vild med bremseskiverne. høj herfra!
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 6
ekstra høj herfra... super fed motorcykel
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 107
høj retur.........
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Svar: 41
lige en høj her fra
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 219
alt iorden ingen skade sket kald så kommer jeg med en st
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 219
en stemme og en hoj til dig fra en gixxer
mar 2005
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 270
Alle de dele jeg har skiftet er købt gennem fælleskøb og kontaktpersoner i udlandet... Derfor har jeg ikke skrevet priser, da det ikke ville give et billede af hvad det koster... Men Hvis du skal have en Bitubo vil jeg skyde på den kan erhverves for ca. 5000.-
mar 2005
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 270
Kik på den lille hjemmeside jeg har smækket op, du kan nok finde svar der
www.crazyzone.dk
nov 2006
Følger: 200 Følgere: 196 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 758
Det står jo under billedet :o) Det er min datter :o)
mar 2005
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 270
Jo de kan da mærkes
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Og helt enig...efter 9 år skal der holdes godt fast i den for den vil gerne fremad....jeg elsker V2´erens voldsomme træk og fede lyd
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
til dig og din rigtig flotte TLR, den bliver du med garanti rigtig glad for, men pas på for du mærker ikke farten på den.
Du får lige en høj, det fortjener den.
Mvh. Jørgen
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 83
Super nice cykel, velkommen til.. Fede spejle forresten..
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.492
Flot og hurtig V2 med bos potter der giver den gode dybe lyd
og så er den i de rigtige farver , men pas nu på efter 9 års pause kan sådan en satan sq være en ordentlig mundfuld ;o)