Honda XRV 650 AT - Solgt - [Tidl. motorcykel] 1988
2.993 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
Honda XRV 650 AT - Solgt -
Årgang:
1988
Motor:
Væskekølet, firetakts, 52 graders v-motor med én overliggende knast og 3 tændrør, pr cylinder.
647cc
Boring x Slaglængde = 79 x 66 mm
Kompressionsforhold: 9.4:1
2x 32mm CV karburatorer
Elektrisk starter
5 gear
647cc
Boring x Slaglængde = 79 x 66 mm
Kompressionsforhold: 9.4:1
2x 32mm CV karburatorer
Elektrisk starter
5 gear
Hestekræfter
57 Hp @ 8000 rpm
60 Nm @ 6000 rpm
Så det er ikke en motor der tager fat umiddelbart helt fra bunden.
60 Nm @ 6000 rpm
Så det er ikke en motor der tager fat umiddelbart helt fra bunden.
Fælge
21 tommer foran
17 tommer bag
Guldfarvede
17 tommer bag
Guldfarvede
Dæk
Front: 90/90-21
Bag: 130/80-17
Michelin Anakee
Bag: 130/80-17
Michelin Anakee
Topfart
ca. 165-170 km/t
Tuning
Intet
Styling
Original HRC lakering
Marvin potte (giver ihvertfald bedre lyd)
Marvin potte (giver ihvertfald bedre lyd)
Ekstraudstyr
12V stik gemt under kåben
Bagagebærer
Sigma cykelcomputer
Højere kåbeglas
Speciallavet sæde, med skum fra et kørestolesæde.
Bagagebærer
Sigma cykelcomputer
Højere kåbeglas
Speciallavet sæde, med skum fra et kørestolesæde.
Bemærkninger
Affjedring foran: luftunderstøttede gaffelben.
Affjedring bag: Pro-link, med justerbar returdæmpning.
Bremse for: 296mm skive, og stålarmerede slanger.
Bremse bag: 210mm skive
Tørvægt: 185kg
Tankkapacitet: 25 liter
Anslået forbrug: 15-22 km/l
Cyklen blev købt d. 28 Juli i Hameln i Tyskland, og blev kørt de 420 km hjem bag i en VW Touran :| Vi var to mand om at få den pillet fra hinanden og bakset ind.
Derhjemme blev den hevet over på en trailer, og dagen efter samlede jeg den selv, ved at hive forenden udover kanten på traileren og sætte gaffelbenene og forhjulet på. Derefter kunne den vippes ned så baghjulet kunne monteres.
De første dage gik med prøvekørsel i haven, men så d.2 August kørte jeg cyklen op på vores terrasse, og bakkede traileren hen til, så den kunne komme til syn. Den gik glat igennem (efter den var løftet af traileren 2 mand, og op igen) i middelstand, og næste dag, d.3 August, kørte jeg til GF for at hente forsikringsbeviset, og derefter direkte til SKAT i Haderslev for en afgiftsvurdering. Det tog ca. 45 min så havde jeg betalt afgift og plade, og kørte hjem, og tog en laang tur. Den kører rigtig godt, og de eneste jeg har gjort er at rette forgaflen efter turen, og skifte nogle skruer der var knækkede.
Alt i alt, en rigtig behagelig landevejs-mc, der skal hives lidt offroad, og måske (pga studie økonomi) skiftes til en Blata 125 enduro/motard med tiden.
Affjedring bag: Pro-link, med justerbar returdæmpning.
Bremse for: 296mm skive, og stålarmerede slanger.
Bremse bag: 210mm skive
Tørvægt: 185kg
Tankkapacitet: 25 liter
Anslået forbrug: 15-22 km/l
Cyklen blev købt d. 28 Juli i Hameln i Tyskland, og blev kørt de 420 km hjem bag i en VW Touran :| Vi var to mand om at få den pillet fra hinanden og bakset ind.
Derhjemme blev den hevet over på en trailer, og dagen efter samlede jeg den selv, ved at hive forenden udover kanten på traileren og sætte gaffelbenene og forhjulet på. Derefter kunne den vippes ned så baghjulet kunne monteres.
De første dage gik med prøvekørsel i haven, men så d.2 August kørte jeg cyklen op på vores terrasse, og bakkede traileren hen til, så den kunne komme til syn. Den gik glat igennem (efter den var løftet af traileren 2 mand, og op igen) i middelstand, og næste dag, d.3 August, kørte jeg til GF for at hente forsikringsbeviset, og derefter direkte til SKAT i Haderslev for en afgiftsvurdering. Det tog ca. 45 min så havde jeg betalt afgift og plade, og kørte hjem, og tog en laang tur. Den kører rigtig godt, og de eneste jeg har gjort er at rette forgaflen efter turen, og skifte nogle skruer der var knækkede.
Alt i alt, en rigtig behagelig landevejs-mc, der skal hives lidt offroad, og måske (pga studie økonomi) skiftes til en Blata 125 enduro/motard med tiden.
Honda XRV 650 AT - Solgt -
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 540
Hej jeg har lige skiftet de to besværlige på denne xrv som jeg også har haft. . jeg brugte en alm lang top til skraldenøgle sæt. Prøvede mig frem og lod toppen falde ned over tændrøret, hvorefter en "forlænger" kunne få bid i toppen. efterfølgene når det er løsnet kunne jeg lirke det hele op med en spidstang. Ikke nemt men ej umuligt..
jul 2004
Følger: 43 Følgere: 35 MC-er: 13 Emner: 44 Svar: 135
Hej
Lige er kort spørgsmål; hvordan har du skiftet de to tændrør som sidder "nede" i topstykket? Findes der en spec. Honda 18mm topnøgle eller hvordan? De to tændrør som sidder "normalt har jeg skiftet"
På forhånd tak
/Lars
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 540
Mon ikke det er den jeg lige har købt! af Matias fra Århus! sjovt nok lige at læse forhistorien bag den.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Dejlig kværn Niels, men kan godt forstå at du savner Hondaen
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
Fandme en fin en du har fået Niels, men kan den følge med Yamaha'en?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 15
Høj herfra... også fordi du har fået den ind i den Touran
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 1
rigitg fin sahara racer