Yamaha DT 175 [Tidl. motorcykel] 2000
4.108 visninger
|
Oprettet:
Yamaha DT 175
Årgang:
2000
Motor:
* 171 ccm - 66 mm cylinder x 50 mm slaglængde.
* Kompressionsforhold: 6,8 : 1 - Kickstart.
* 1 cylinder - 2 takter (med olieblander) - Luftkølet.
* 28 mm Mikuni karburator med indsugningsforstærker.
* 6 trins gearkasse og kædetræk.
* Kompressionsforhold: 6,8 : 1 - Kickstart.
* 1 cylinder - 2 takter (med olieblander) - Luftkølet.
* 28 mm Mikuni karburator med indsugningsforstærker.
* 6 trins gearkasse og kædetræk.
Hestekræfter
* 17,5 HK ved 7000 rpm.
* 18,63 NM ved 5500 rpm
Det er hvad jeg har kunne læse mig til, selvom jeg har mine tvivl om, at den kan matche det i dag.
* Tørvægt ifølge registreringsattest - 90 kg.
* Det giver 5,14 kg pr. HK - Ikke voldsomt meget, men den kan da komme frem.
* 18,63 NM ved 5500 rpm
Det er hvad jeg har kunne læse mig til, selvom jeg har mine tvivl om, at den kan matche det i dag.
* Tørvægt ifølge registreringsattest - 90 kg.
* Det giver 5,14 kg pr. HK - Ikke voldsomt meget, men den kan da komme frem.
Fælge
Standard stålfælge:
* For: 21" med skivebremse.
* Bag: 18" med trommelbremse.
* For: 21" med skivebremse.
* Bag: 18" med trommelbremse.
Dæk
Mudderdæk.
* For: Michellin T63 80/90 - 21
* Bag: Michellin T63 120/80 - 18
Og så er der ekstra stærke (cross) slanger i begge hjul,
* For: Michellin T63 80/90 - 21
* Bag: Michellin T63 120/80 - 18
Og så er der ekstra stærke (cross) slanger i begge hjul,
Topfart
* 110 har jeg haft den oppe på ned af bakke i medvind, men så er der heller ikke meget mere at give af.
* Har fået den renoveret og en større gearing på, så nu går den vel realistisk set 105 - 110. Kan sikkert godt pines længere op, men lysten er ikke lige til stede.
Det er ikke en hurtig maskine, men den løfter gerne snuden i 1. hvilket er meget sjovt.
* Har fået den renoveret og en større gearing på, så nu går den vel realistisk set 105 - 110. Kan sikkert godt pines længere op, men lysten er ikke lige til stede.
Det er ikke en hurtig maskine, men den løfter gerne snuden i 1. hvilket er meget sjovt.
Tuning
* Plomben i forrøret er fjernet, og så er afgangshullet i bagpotten boret op.
* Cylinder er boret op til 66,25 mm, så den er oppe på hele 173 ccm.
* Og så er forreste tandhjul skiftet fra 15 til 16 tands.
Så den er en værre vildbasse :)
* Cylinder er boret op til 66,25 mm, så den er oppe på hele 173 ccm.
* Og så er forreste tandhjul skiftet fra 15 til 16 tands.
Så den er en værre vildbasse :)
Styling
* Små blink
* Acerbis handguards.
* Den er hævet i bag, hvilket faktisk klær den ganske godt.
* Acerbis handguards.
* Den er hævet i bag, hvilket faktisk klær den ganske godt.
Ekstraudstyr
Sne, mudder, salt, isslag eller hvad moder-natur nu smider i hovedet på os.!
Bemærkninger
Dette var min første MC, som blev købt som helårs transportmiddel. Og det var ikke småting, som den transporterede mig igennem.
Kørte 4000 km fra d. 1/9-09 til 1/4-10 hen over den vildeste vinter i mands minde, og den startede hver morgen selv i -15 grader (så længe man huskede lidt karburatorsprit). Brugte den til hverdag de 10 -12 km til og fra arbejde på snoede og usaltede landeveje.l
Jeg har kørt i sindsyg tæt tåge i - 10 grader, så jeg hver 5. minut var nød til at standse og skrabe is af inder- og ydersiden af visiret, for at kunne se ud.
Den har indtil flere gange kørt 10 - 20 km i over 10 - 20 cm sne, og det vildeste snefald vi har kørt sammen i er nok omkring de 40 - 50 cm.
Den har kørt i fuldstændig isslag, hvor den med ca. 40 km/t i 6. gear lavede hjulspin på asfalt/is ved under halv gas. Har også prøvet at kure sidlæns uden nogen vejgreb på for- eller baghjul med 30 - 40 km/t.
Vi har været på tur langs vestkysten i storm med vindstød af orkanstyrke, hvor flere af bilerne blev skubbet mere sidelæns en vi gjorde.
Fik hen over vintren nyt stempel, honet cylinder, nyt udstødning, renset i hoved og ræv og smurt i alle ender og kanter. Nye for- og bagbremsere, for- og bagdæk, slanger, kæde og tandhju, hjullejer for og bag og jeg skal gi dig skal jeg.
Men selv efter, at jeg fik min XR 600, så tog jeg den af og til ned i kiosken - Bare for sjov. Der er lidt knallert over den, men man smiler hele vejen, for i guder hvor er den bare let at køre på. Mere taknemmelig maskine skal man nok lede længe efter...
Den er genial til vinterkørsel og snævert og kuperet terræn, fiks i byen, acceptabel på landevejen og absolut udelukket på motorvejen :)
SOLGT d. 10-04-2011
Kørte 4000 km fra d. 1/9-09 til 1/4-10 hen over den vildeste vinter i mands minde, og den startede hver morgen selv i -15 grader (så længe man huskede lidt karburatorsprit). Brugte den til hverdag de 10 -12 km til og fra arbejde på snoede og usaltede landeveje.l
Jeg har kørt i sindsyg tæt tåge i - 10 grader, så jeg hver 5. minut var nød til at standse og skrabe is af inder- og ydersiden af visiret, for at kunne se ud.
Den har indtil flere gange kørt 10 - 20 km i over 10 - 20 cm sne, og det vildeste snefald vi har kørt sammen i er nok omkring de 40 - 50 cm.
Den har kørt i fuldstændig isslag, hvor den med ca. 40 km/t i 6. gear lavede hjulspin på asfalt/is ved under halv gas. Har også prøvet at kure sidlæns uden nogen vejgreb på for- eller baghjul med 30 - 40 km/t.
Vi har været på tur langs vestkysten i storm med vindstød af orkanstyrke, hvor flere af bilerne blev skubbet mere sidelæns en vi gjorde.
Fik hen over vintren nyt stempel, honet cylinder, nyt udstødning, renset i hoved og ræv og smurt i alle ender og kanter. Nye for- og bagbremsere, for- og bagdæk, slanger, kæde og tandhju, hjullejer for og bag og jeg skal gi dig skal jeg.
Men selv efter, at jeg fik min XR 600, så tog jeg den af og til ned i kiosken - Bare for sjov. Der er lidt knallert over den, men man smiler hele vejen, for i guder hvor er den bare let at køre på. Mere taknemmelig maskine skal man nok lede længe efter...
Den er genial til vinterkørsel og snævert og kuperet terræn, fiks i byen, acceptabel på landevejen og absolut udelukket på motorvejen :)
SOLGT d. 10-04-2011

Yamaha DT 175
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
- Hvordan passede 120/80-18 derpå? Var der fin nok plads i bagsvingeren? Uden at ramme kæde osv.
Håber du gider at svare. - Gerne på min profil eller i PM
Mvh.
Emil
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 41
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Den var altid garant for lidt god spas
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 67
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Hej...
Handguardsne er Acerbis, og er nogle universale, som passer på de fleste cykler. Der er flere der sælger dem på nettet.
Ang. hævning, så var der på min boret et nyt hul i stellet, sådan at støddæmperen blev monteret længere tilbage, og dermed blev den højere - Jeg ved ikke hvor lovligt det er, men det holdt fint på min...
Ronnie
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
Hey
Jeg ser du har handguards på den, er det bare nogle universal du har købt??
Hvordan har du hævet den i røven, kunne jeg osse godt tænke mig at få gjort på min.
Hilsen Kim
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
lige en høj , dine foto viser den lige i sit rette element
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 6
kan kun give dig ret i at der er et eller andet over banditterne.. plus et stk høj retur
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jamen i er da begge velkomne - Lagde godt mærke til, at jeg fik det formuleret som om, at det kun var Bjørn, der var velkommen
Men er hjemme hele dagen i morgen, og skal have skiftet bagdæk og slange. Elllers har jeg nattevagt i 7 dage, så der går lidt tid, før jeg får tid igen...
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jeg regner med at flå bagdækket af den i morgen, men hvis du ikke kan der, så er det helt okay - Jeg går nok ikke igang med lejerne igen, før jeg er sikker på, at jeg kan få dem ud.
Det med huset er en lang historie, som du kan få over kaffen
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
det er en aftale da.
og hvorfor er det ikke mig der skal sælge dit hus.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jens: Hvis du er kommet op af den bakke på en FZer, så har du da brugt den som løbehjul
Men den skal nok være kørt til midt i marts, så vi kan komme ud og kaste lidt mudder.!!
Men det er fanme lidt koldt at køre længere ture på den i øjeblikket, men bruger den jo hver dag til og fra arbejde, så det kommer helt af sig sevl, at der kommer nogle km på klokken...
Bjørn: Jeg har primært været ude at køre lidt off-road, når der har været fremvisninger af huset (er jo ved at sælge). Så plejer jeg at smutte en halv time i grusgraven og lege lidt. Ellers er det sådan noget impulsivt noget, når jeg ikke har travlt, og lige falder over noget, som jeg bare må prøve at køre igennem...
400 km mere, og så mangler jeg lige at skifte bagdækket og hjullejerne, for de trænger godt nok efterhånden... Har både dæk, slange og lejer liggende.
Hvis du har lyst en dag Bjørn, så kan du da kigge ud og give et nap med de hjullejer. Så kan du tage din bagsvinger med, og så giver jeg en spand kaffe eller noget
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
fede nye billeder.
spiller, men hvorfor var jeg ikke med?
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
He he... Ja det var ligesom dens manddomsprøve... Som knøs forsøgte jeg af flere omgange på min Yamaha 4g, men den gav altid op på det sidste steje stykke.
Jeg er lidt over halvvejs med at køre den til efter renovation, så den er ikke helt klar til at få ordentlig gas endnu - Men det nærmer sig, og det kribler i hele kroppen for at komme ud og lege igen.
Jeg så dig forresten forleden, hvor du kørte ind til p-arealet hos Bjørn på din XTer. Havde desværre ikke lige tid til at stoppe og sprarke lidt dæk, men det når vi nok
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
hvor har du købt resavedele til den?:)
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
skal vi snart ud at trille eller hur?
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 21
tak for hilsen, ja mon ikke en Dt kan bruges som vinter cykel og som et godt stykke legetøj.. men det må du jo vide som ejer af samme model dog en del nyere. smider lige en høj samtidig
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 13
ja det sku da en sjov lille maskine.. hvor du fra i vestjylland vi ku jo køre noget offroad en dag det er sjovere når man er 2
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 13 MC-er: 3
Tak for din extra høje. Det var nogle pæne ord om min cykel. Du får lige en høj tilbage. Jeg havde engang storebroderen til din cykel, en XT600 (se evt. mine billeder) Den var fed.
MVH
Peter
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 40
Tillykke med din første Mc. Ens første gang er nu noget rigtig speciel...:) Den ser rigtig fin ud til den pris må man sige...en rigtig mudderged! Velkommen og en høj herfra!
MVH MIC.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 29 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 108 Svar: 310
http://www.wemoto.com/index.dyn
Her kan du vist få lidt af hvert.
Men ja det er fordi det er R modellen, den har også anden bagsvinger på og motoroen er også vandkølet. Derudover har en et speciel system i motoren som hedder ypvs, det gør den yder ekstra:) meeeeen den har kørt man kilometer min, så tror ikk på den har så mange mere:D
okt 2008
Følger: 460 Følgere: 65 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 222
nice DT du har fået der tillykke
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 29 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 108 Svar: 310
høj flot dt, tillykke med den!:) høj herfra. men nu når du ska ud og køre offroad så tænk dig godt om. Jeg har li skam brækket mit lårben 2 steder fordi jeg ikke havde set et hul som var på en forhøjning. Heldigvis skete der ikke andet med min dt 125 r end at den fik smadret baglygte og instrumentbrat. Held og lykke med den!:)
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jeg takker for velkomsten, også selvom den blev stemt ud første gang.
* Så kom der nye billeder, som klær den noget bedre *