{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki GPZ 600 R (ZX600A) 1987

2.441 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

carsten p
Mand | 38 år | Oprettet: 21. mar 2007


Kawasaki GPZ 600 R (ZX600A)

Årgang:
1987
Motor:
Motor: 4-cylindret, 4 takts rækkemotor, vandkølet, dobbelt oliepumpe med oliekøler, 2 overliggende knastaksler, 16 ventiler (4 per cylinder) med en slagvolumen på 592,7 cm^3. Boring/slag: 60.0 / 52.4 mm.

Transmission: 6-trins gearkasse med fler-pladet kobling i våd-smøring.

Karburatorer: 4 stk. Keihin CV32.
Hestekræfter
75 hk (55 kW) ved 10.500 rpm.
52 Nm ved 9.000 rpm.
Fælge
For: 110/90-16
Bag: 130/90-16
Dæk
Der skal enten Dunlop eller Michelin på, når den er færdig.
Topfart
0-100 km/t: 3.9 s.
226 km/t.
Tuning
Ingen ting!
Styling
Ingen ting! Den skal fremstå som original på nær lakeringen. Jeg vil præge den med mit helt eget mix af farveblanding på kåber og stel.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Dette er de første billeder af min Kawasaki GPZ 600 R. Det hele kalder jeg for "Projekt motorcykel". Jeg er i gang med at uddanne mig til Diplomingeniør i Maskin-teknik, og i den forbindelse vil jeg gerne have noget mere praktisk erfaring, så alt ikke kun er teori.

Det er planen at denne Kawasaki i løbet af cirka et års tid, vil blive total renoveret. Jeg købte den lige før sommerferien under en annonce som reservedels-cykel, og nu mangler jeg faktisk kun at sætte topstykket på, så er motoren total renoveret.

Jeg vil løbende lægge billeder op af mit projekt, og vil også opdatere min webside, så der vil ligge et cv for mig, samt en større beskrevet beskrivelse af projektet. Forhåbentlig er der andre der kan drage erfaringen af mit arbejde, eller komme med gode råd.

Følg med her på motorcykelgalleri.dk


d. 17/11-09

Nu er følgende emner blevet lavet:
- Motoren er blevet totalt renoveret, følgende er skiftet ud: Krumtappen, 4 stk. ventiler, gearkassen er skiftet ud samt nye koblingsplader > yderligere er alt selvfølelig blevet renoveret.
- Eneste minus er, at jeg nu bagefter egentlig gerne ville have haft topstykket glasblæst, så der ikke var så meget sod i udstødningskanalerne :-(

Begge mine kawa'er er nu helt skilt ad, og jeg er i gang med at rengøre alle dele, skal nu have indkøbt nye bolt og møtrikker i rustfast stål. Alt elektronik er målt igennem, og renoveret hvor det er nødvendigt.

Nuværende plan er at få det sidste kontrolleret og det sidste rengjort, derefter begynder jeg på at samle cykelen igen...

Følg med her på motorcykelgalleri.dk



Kommentér på:
Kawasaki GPZ 600 R (ZX600A)
  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
      1. apr 2017 Så har jeg nået at gå efter
    Det er ski svært at finde info man kan bruge til nået syndes jeg men 1000 tak det er gode info ??


  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
      1. apr 2017 Super tak ??
    Det vil jeg kikke på ????


  •   1. apr 2017 NB: Jeg kan anbefale dig to hjemmesider, hvis du skal have nye komponenter:

    http://www.wemoto.com (Søg på GPZ600R)

    http://www.cmsnl.com (Søg på ZX600A1-5) 1=årgang 1985, 2=årgang 1986 osv. Husk at vælge UK model, da karburatorene er forskellig mellem USA og EU modellerne.

    Ved wemoto kan du også købe en manual som har været til stor hjælp for mig selv.

    Mvh
    Carsten


  •   1. apr 2017 Min har stadig den lyd. Det er en lyd som kommer fra den primære kæde som forbinder krumtappen med akslen til koblingen. Du kan se kæden på billede nr. 11 (på de gamle billeder her på hjemmesiden). Alle de GPZ600R motor jeg har hørt i tomgang har denne rasle lyd...

    Jeg tror ikke det er kædestrammeren til kamakslerne...

    Jeg vil anbefale dig at skifte til nye tændrør, og når du gør det, så kan du tage en kompressionsmåling for at se om alle cylinder ligger inden for det specificerede kompressionstryk. Hvis det er uden for spec ville jeg indstille ventilklaring og her vil du også kunne se om timingen af kamakslerne er korrekt. Husk at passe på de fire små olierør gummi propper! De sidder ikke fast når dækslet fjernes! Jeg har tabt én af dem før, hvorefter du skal have fjernet hele bundkaret.

    Herefter ville jeg rense karburatorene og foretage en inspektion af stilstanden. Jeg plejer at bruge et ultralydsbad med acetone. Det er godt for at fjerne benzinrester. Derefter samle og indstille til grundindstillingen. Når det er monteret på cyklen igen skal de fire karburator synkroniseres med hinanden.

    Jeg selv var igennem dette sidste forår, da jeg købte endnu en GPZ600R fra Tyskland. Den gik også meget ujævnt.

    Min erfaring siger at problemet med dårlig motorgang plejer årsagen at ligge i karburatorene...

    Jeg håber det kan hjælpe dig videre... det eneste jeg kan fortælle er at rasle lyden ikke er unormal for denne motortype. Alle mine tre motorer har denne lyd.

    Mvh
    Carsten


  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
      29. mar 2017 Det er i tomgang den rasler/slår i det
    Og så har den nogen dage hvor den køre godt og ander hvor den køre knap så godt smiley
    Der er nogen der snakker om knastkæde eller knastkæde strammer der er for slidt.
    Men ved du hvad der forårsager den mislyd ves din stadig gør det efter du har renoveret den.


  •   29. mar 2017 Hej Claus M

    Ja det har denne type åbenbart. Jeg har tre motorcykler af denne type GPZ600R. Jeg er faktisk gået i gang med at skille denne motor til denne cykel ad igen, da der kommer lidt olie igennem spindelstyret og forbi paraplyen og bliver afbrændt i udstødningen.

    Hvad er dit problem med din gpz'er? Er det kun i tomgang eller er der også problemer i andre lastområder?

    Mvh
    Carsten



  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
      28. mar 2017 Hvordan gik motoren da du fik den stadet op
    Hade den stadig den mislyd når den står i tomgang?
    Jeg ved godt det er mange år siden men håber du vil svare


  •   12. sep 2009 Til Morten V
    Tak for kommentaren... Dog bliver det ikke det endelige maler arbejde! Det var lige efter jeg havde fået alle dele til cyklen (alt lige fra koblingskabel, til kontakter og kåber)... Lige nu er alle kåber behandlet og klar til at sende til maler på nær tank og bagstykke (der hvor baglygten sidder). Så det bliver forhåbentligt meget bedre... regner med at male den i en dyb rød farve og male stellet samt fælge mat sort. Dog er jeg ikke helt sikker endnu... men det bliver jeg nok....


  •   12. sep 2009 Mange fine billeder -
    - af cyklen i adskilt tilstand. Det ka' vi li'. Og kreativt malearbejde - spændende at se, hvad det ender med ... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
      12. sep 2009 Velkommen til.
    Det ser ud som et godt projekt, og det er fedt at se du gerne selv vil.

    HUSK nu at lodde alle samlinger på ledningsnettet - ikke noget med klemmesamlinger og den slags... :o)
    Det er sgu så øfferen at fejlsøge i regnvejr fordi vandet har ødelagt samlingerne.


Annonce