{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XV1000 Tr1 1981

11.048 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Poul N
Mand | 49 år | Oprettet: 23. nov 2007


Yamaha XV1000 Tr1

Årgang:
1981
Motor:
981 ccm V2
Hestekræfter
71 hk (84Nm)
Fælge
18 tommer bag og 19 tommer for.
Dæk
Standard.
Nye metzler dæk model Laser.
Topfart
Ca 200 km/t.
Tuning
Ingen
Styling
Ingen.
Ekstraudstyr
Krauser taskesæt og bagagebærer - K1.
Vindskærm.
Garmin Zumo GPS.
Bemærkninger
Komplet restaureret cykel.

Maskinen blev genindregistreret i september måned 2010.

Projektet blev så småt startet i 2004, og har løbet over ca 5 år.

De totale omkostninger løber op i omegnen af 75000kr, ex maskinens værdi før restaurering..
Motoren alene har kostet ca 40000kr at genopbygge fra bunden. Mens malearbejdet har kostet 10000kr ex. moms.

Bortset fra lakkering, forchromning og cylinderudboring, har jeg selv udført alt arbejdet.

Der er næsten udelukkende benyttet originale reservedele, og maskinen er lakkeret efter de originale farvekoder.
Farven på tank og dæksler kaldes Legato Maroon, og blev kun benyttet til yamaha Tr1 og Yamaha XS650 årgang 1981.
Maskiner i denne farve er derfor et meget sjældent syn :-)

Maskinen er opdateret på flere områder, i forhold til det originale design fra 1980/81.
Specielt motoren er blevet udstyret med nyere dele, i bedre kvalitet, end der var tilgængelige i 1980/81.
Lakkeringen er desuden betydeligt bedre udført, end da den kom fra fabrikken.

Flere data om maskinen kan findes via følgende link:

www.tr1.de

Kommentér på:
Yamaha XV1000 Tr1
  •   23. jul 2023 Hej Poul.
    Jeg har et par stykker. Den ene flot og kørende og den anden ved at blive køreklar, i urestaureret tilstand. Hvor bor du i landet, og kan vi evt. tale sammen om justering osv. af sådan et dyr?
    vh. Carsten Bak. (Odder)


  •   26. sep 2022 Mega flot arbejde. vh. Carsten TR1 ejer.

  •   16. jan 2021 Henrik E. Det er meget længe siden, at man kunne købe en ny 1000ccm mc til små 40000kr smiley

    Men min Tr1 er jo også ved at være en ældre dame smiley


  •   16. jan 2021 Henrik E. - Helt korrekt. Det der med helst ikke at give den for mange klø smiley

    Men bliver den behandlet ordenligt, kan de klare en del km.
    Ikke uhørt med 150000km på klokken.

    God cykel til lange ture, hvilket jeg da også stadig bruger den til. smiley


  •   11. jan 2021 Nyprisen var i 1984. 39995kr smiley husker også at den skal ikke køres så hårdt som min brormand gjorde . Han kom fra en kava 650 med 4 cyl som kunne tá et drag over nakken . Det betød at den stakkels tr1 fik hurtigt helt blå rør og den skød kaburatore af et par gange . Stakkels tr1. Efterfølgende fik han en honda cbx 1000 den kunne bedre tá tæskene

  •   11. jan 2021 Sådan en tr1 købte min storebror fra ny i 1984 jeg blev 18 år i 1985 og købte min første mc . En 2 år gammel yamaha xj 550 og hi skulle hele tiden køre dørtræk . De var meget jævnbyrdig begge med max hastighed på 185 km/t . Vi byttede tit og jeg husker denne tr1 for at være meget letkørt og et fantastisk træk lige der hvor man mest har brug for det altså fra 80-120 det er bare at dreje rullen i det høje gear . Lækker mc

  •   18. sep 2013 Den er sku fin. Rigtig fin endda. Men.......... Det eneste jeg synes skulle være gjord som du ikke har lavet er din forskærm. Den skulle ikke være chrome. Men samme farve som cyklen. Ved godt de var chrome - men jeg synes selv bedre om den gennemgående farvetema. :O)
    Ellers en fin cykel og et flot stykke arbejde med den motor.


  •   3. sep 2012 Hmm Tja Jow federe og bedre kan det nok ikke laves.Abselut flot cykel EKSTRA høj velfortjent


  •   20. apr 2011 flot arbejde
    KÆFT den er flot, det har taget noget tid. høj er smidt


  •   19. mar 2011 Klar til 2011
    Så blev cyklen hevet ud af garagen smiley

    Og den sprang i gang, næsten før jeg fik trykket på knappen smiley

    Lidt rengøring, pudseklud og småjusteringer mangles..men det er blot detaljer....

    Vi ses på landevejen i 2011 smiley


  •   23. sep 2010 Klar til syn.
    Så er der nye billeder fra mit Tr1 projekt, der nu nærmer sig sin afslutning smiley

    Maskinen er malet efter originale farvekoder. Som i dette tilfælde er Legato maroon.

    Farven er sjælden, da den kun blev solgt til årgang 81.
    Malingen kan ikke købes mere, så den er kopieret fra en original Yamaha reservedel.

    Personligt syns jeg maleren har lavet et godt stykke arbejde, da jeg har meget svært ved at se forskel på det originale og det nye.

    Kvaliteten er dog betydeligt bedre, hvilket billederne gerne skulle afspejle smiley





  •   21. jul 2010 hmm
    Vedr. udstødning, så kan du jo evt. sende et billede af rørene.
    Det originale bagrør er lidt specielt udformet, og nem at genkende smiley


  •   21. jul 2010 hmm
    Kommer an på hvilken forlygte du hentyder til smiley

    "Den grønne djævel" eksistere ikke mere, da den er tæt på at være restaureret færdig:-)
    Jeg udskifter forsidebilledet nå det sidste er monteret.

    Den originale forlygte er noget af det største, som jeg har set på en mc.
    Den originale forlygte måler ca 23cm i diameter, og er dermed større end den model der fx benyttes på BMW R100.
    Og det er jo heller ikke just en cykellygte smiley

    .



  •   21. jul 2010 hmm
    kom lige til at kigge dine billeder, er det en 8" forlygte du har på???


  •   20. jul 2010 hmm...
    Jeg har muligvis noget, men hvor godt det er, er jeg ikke helt sikker på... har potten og rørene med de skrå snit, men er ikke hundrede på røret på bagerste cylinder...


  •   18. jul 2010 rapand..
    Hej ørnhøj

    Har masser af tr1 stumper smiley

    Men hvis din 920rh har nogle fejlfri udstødningsrør (originale)
    kunne det da godt have interesse. I særdeleshed røret fra den bagerste cylinder, der ofte rådner væk smiley


  •   17. jul 2010 hey...
    har en halv xv 920r (den amerikanske udgave af tr1'eren) til at stå, hvis du mangler lidt stumper...
    fedt projekt i øvrigt... smed en høj mvh anden...


  •   17. jul 2010 Nye billeder fra projekt
    Så er der flere nye billeder fra mit Yamaha tr1 projekt.

    Indtil nu går alt planmæssigt. Batteriet blev monteret i dag, og motoren tørnet for første gang smiley

    Jeg mangler dog et par småting, før maskinen kan gøres helt færdig.
    Blinklyset driller lidt pga. af en dårlig stelforbindelse, og jeg mangler et nyt koblingskabel samt spedometerkabel.

    Men i det store hele, forventer jeg snart at være kørende igen.
    Og DET glæder jeg mig til smiley



  •   11. mar 2010 NMW racer..
    Ja det var jo ikke sådan en jeg tænkte på, men jeg kan da godt følge dig nicolas smiley

    Det er en vild bimmer smiley


  •   10. mar 2010 hej paul
    hi hi nu kan jeg
    jo godt forstå at du gerne vil eje en bmw:)
    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1310876.ece


  •   22. feb 2010 smiley
    Ja den skulle jo også helst ud at trille lidt med "de halvgamle" her til sommer smiley


  •   22. feb 2010 Wauw
    Den ser ud til at blive rigtig flot når du får den samlet.


  •   5. feb 2010 Status på prokjekt.
    Nye billeder er nu lagt ind smiley



  •   13. okt 2009 svend k
    Jeg er også selv lidt spændt på resultatet smiley
    Den har jo været længde undervejs...


  •   12. okt 2009 kædekasse
    Når maskinen er lavet i stand smiley
    Kædekassen er glasblæst, og de originale advarselsmærkater er produceret smiley
    Billede kommer strakt!


  •   12. okt 2009 høj.
    kædekassen, hvornår vender den tilbage(-:


  •   12. okt 2009 Jeps smiley
    Resultatet skulle i hvert fald helst blive mere end almindeligt godt smiley

    Der er meget få originale eksemplare tilbage, og gode reservedele er dælme svære at skaffe.
    Det er derfor ved at være sidste udkald, hvis man skal lave en hæderlig restaurering af en Tr1.

    Jeg har måtte importere mange af de nye dele fra både Tyskland, Holland og Japan.
    Enkelte dele har det tage mig flere år at finde. Fx emblemerne til sidedækslerne.

    Man skal virkeligt tænke sig godt om, før man begynder at genopbygge en klassisk japaner. Mange giver op undervejs smiley


  •   12. okt 2009 Velkommen til
    godt projekt du har startet:-)


Annonce