Honda CB 900 Bol'dor F2 (SOLGT) 1981

6.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CB 900 Bol'dor F2 (SOLGT)

Årgang:
1981
Motor:
4-cylindret, 4 takts luftkølet rækkemotor med to overliggende knastaksler.
Topstykke: 4 ventiler pr. cylinder
Slagvolumen: 901ccm.
Boring/slaglængde: 64,5/69 mm.
Kompressionsforhold: 8,8:1.
Makseffekt: 67 kW (91hk) ved 9000 o/m.
Maks drejningsmoment: 78 Nm
Karburatorer: 4 stk Kehin undertrykskarburatorer.
Smøresystem: Vådsump
Tændingsanlæg: CDI transistor tænding
Benzinforbrug: 12,5 km/liter

Motorvægt: 106 kg
Hestekræfter
91 BHP / 9,000 rpm

Fælge
Originale
Dæk
Fordæk: ?

Bagdæk: Avon AM18 Super Venom 130, 80, 18
Topfart
215 km/t
Tuning
Cyklen står i dette øjeblik 100 % standard og er derfor ikke tunet
Styling
Er igang med den helt store renovering men indtil videre er følgende gennemført:

- Ompolstret original sæde til et væsentlig mere etagepræget end standard

- Glasblæste karburatorer

- Glasblæst knastdæksel

- Cuppini 39 mm clip on styr

- Div polerede aludele

- Barracuda 4i1 udstødningssystem

- Små blinklys

- Slebede kølerribber
Ekstraudstyr
Ved købet medfulgte 2 store Krauser tasker (De bliver gode at have når jeg skal på langfart)

Har taget både tasker og holder af cyklen.
Bemærkninger
Dette er min første cykel og den blev købt d. 20.05.05 Jeg er godt igang med renoveringen og glæder mig ufattelig meget til at få det færdige resultat at se.

Stellet har jeg fået slyngrenset, koldgalvaniseret og malet.

Så har jeg kørt min allerførste sommer og det har været en kanon oplevelse. Min cykel har trods at jeg havde den skilt ad i vinters næsten opført sig som en ny - enkelte problemer er jeg dog stødt på:

1: når cyklen har stået stille i godt en uge er den svær at få igang - når den først har spundet springer den igang så snart man kigger på starterkanppen. ( Dette skulle efter sigende skyldes at vakumhanen er smadret )


2: Cyklen har gået godt 60.000 km og trænger til et par nye stempelringe, knastkæde, og ventilmanchetter for den ryger efterhånden en hel del....


16.02.07:

Så er jeg godt igang med at få løst sommerens observerede problemer plus enkelte ting som jeg skifter når jeg alligevel har alt skilt ad.

følgende bliver skiftet inden sommeren 2007:

: Knastkæder
: Knastkædestrammer
: Ventilmanchetter
: Tandhjul ved starter motor
: Benzinhane
: Bundkæde
: Motorpakninger
:Oliefilter samt olie
: Stempelringe og olieskrabere

Som det måske fremgår er der skam nok at gå igang med.

Kommentér på:
Honda CB 900 Bol'dor F2 (SOLGT)
  •   20. feb 2008 igen igen
    hej mikael, så kom der liv i hondaen igen, det var da kanon, den går jo ganske godt..!


  •   5. jan 2008 hej michael
    du skriver at det måske skyldes vakumhanen at din cykel ikke kan starte efter en uges tid har du fundet ud af om det var derfor ?din cykel får en høj herfra pft henrik hansi


  •   15. dec 2007 FLOT FLOT FLOT
    DU får en EKSTRA HØJ fra mig på grund af den flotte ORIGINALE stand - Du skriver i en af dine bemærkninger at du overejer at gå bort fra det originale, det syntes jeg simpelthen vile være en skam!!! Tænk lige lidt over hvor hurtigt du kan fjerne det originale på et splitsekund. Men aldrig genskabe det igen!!! Du har et meget flot eksemplar af en 25-30 år gammel mc, det må du bare ikke glemme! Hilsen en sand Bold'Or ven


  •   1. apr 2007 Lækker
    Total lækker cykel, har selv haft 2 og syntes de er rigtig fede !!!


  •   2. mar 2007 hejsa
    tak for den fine bedømmelse, det ser også ud til at du har en masse igang det skal nok blive godt..så god fornøjelse herfra


  •   20. jan 2006 dæmpere.
    tak for svaret. Det lyder helt super. Grunden til jeg spurgte om de var komplette var fordi at der på billed ser ud som om der skal sidde noget på de udhæng der går ud fra selve dæmperen. Men det er nok bare mig der ikke ved hvad jeg snakker om. Har du solgt dem endnu og er du til at handle med?
    Mvh Rune


  •   8. sep 2005 Ombygning
    Hej Michael,

    Jeg beklager jeg først har fået svaret dig nu smiley

    Jeg har selv kæmpe planer med min Bol d'Or her til vinter, hvor der blandt andet skal nye fælge, bredere bagfælg, anden bagsvinger og upside down forgaffel + renovering af motor, jeg synes skam ikke det er synd og bygge den om, så længe man får den til at køre bedre og se pænere ud end originalt.

    Jeg vil meget gerne sludre videre omkring ombygninger af Bol d'Or, så hvis du har lyst kan du jo tilføje mig på MSN, mit passport er flg.:

    tulip_jaka@hotmail.com


  •   22. maj 2005 Tak tak smiley
    Så fik jeg tilføjet lidt til geografien...

    Kenneth Ø:
    Cyklen er i en fin brugsstand og der er derfor mange småting at gå igang med til vinter - man er vel sin egen største kritiker?!

    Overvejer, når den alligevel skal shines op, måske at gå lidt væk fra den helt originale stand den nu står i, men har fra flere sider fået at vide at det ville være synd?
    Havde drømt om et lidt mere rippet look men den er skam også flot når den står som den gør...


  •   21. maj 2005 Velkommen
    Hej Mikael,

    Godt at se nogle flere Bol d´Or herinde smiley
    Din ser ud til at være et flot eksemplar, glæder mig meget til at se flere billeder.

    Hvor er du fra i landet?


Annonce