Yamaha XS 750 2D [Tidl. motorcykel] 1978
1.773 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XS 750 2D
Årgang:
1978
Motor:
- 3-cyllindret luftkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende
- Kædetrukne knastaksler.
- 2 ventiler pr.cylinder.
- Boring: 68mm
- Slaglængde:68,6mm
- Slagvolume: 747cm3
- Kompressionsforhold: 9,2:1
- Kædetrukne knastaksler.
- 2 ventiler pr.cylinder.
- Boring: 68mm
- Slaglængde:68,6mm
- Slagvolume: 747cm3
- Kompressionsforhold: 9,2:1
Hestekræfter
- 74HK
Fælge
- For - 19" org. støbt
- Bag - 18" org. støbt
- Bag - 18" org. støbt
Dæk
- Metzler
Topfart
- 196 Km/t.
Tuning
Styling
- Ingen - men følg med i projektet
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Projekt.:
- Hardtail ombyg
- Dæk - Firestone Deluxe Champion (For 4.00 x 19)
(Bag - 4.50 x 18)
- Brembo bremsekalipre for og bag + wave skiver
- Stål aremrede bremseslanger
- Clip on styr
- K&N Filtre
- Single seat
- Ny komplet lak
- Xenon
- Rizoma Track 77 blinklys
- Mangler dele til at erstatte de originale med, så den igen en dag kan laves original.
- Hardtail ombyg
- Dæk - Firestone Deluxe Champion (For 4.00 x 19)
(Bag - 4.50 x 18)
- Brembo bremsekalipre for og bag + wave skiver
- Stål aremrede bremseslanger
- Clip on styr
- K&N Filtre
- Single seat
- Ny komplet lak
- Xenon
- Rizoma Track 77 blinklys
- Mangler dele til at erstatte de originale med, så den igen en dag kan laves original.

Yamaha XS 750 2D
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Se her, hvis du stadig er interesseret.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=95076
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Jeg har faktisk et stel med papirer, men det skal bruges til mit andet projekt - der er motor og det hele med. Jeg skal nok sige til hvis jeg beslutter at sælge det i dele
Spændende projekt du har gang i med din XS-er.
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 6
Kunne ikke være mere enig.. Tak
Har nu ikke en tuning i tankerne - satser mere på styling..
Men tak for tippet..
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Jeg syntes at min ( og din ) XS'er er RØVKEDELIG som standard, så du har min fulde sympati hvad en cafe' racer-ombygning angår...
Ang. motortuning siges det at den ikke ka' holde, men jeg tror på at et extra leje som jeg har lavet det, gør motoren MEGET mere stabil...
Og så er det vigtigt at du KUN bruger en GOD MINERALSK 15w-40 ell. 20W-50 motorolie....
Så skal det nok holde hvis du ikke banker den over 8000 omdr.min.
GOD ARBEJDSLYST...!
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 6
Jo, har også mine skrupler med det, men den bliver ikke "ødelagt" mere end den kan laves tilbage til original.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3
er det ikke synd at skrælle den ned til en cafe racer men oki hver sin smag