Honda CBR 1100 XX Blackbird - totalskadet [Tidl. motorcykel] 1999
3.016 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR 1100 XX Blackbird - totalskadet
Årgang:
1999
Motor:
Motor: 4-cylindret, 4-takts vandkølet rækkemotor. 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder..
Kubik: 1.137 cm3
Boring/Slaglængde: 79/58 mm/mm.
Kompression: 11:1.
4 stk. 42 mm spjældhuse PGM-FI insprøjtning
DID 530ZVM gold kædekit
Kubik: 1.137 cm3
Boring/Slaglængde: 79/58 mm/mm.
Kompression: 11:1.
4 stk. 42 mm spjældhuse PGM-FI insprøjtning
DID 530ZVM gold kædekit
Hestekræfter
164 hk/121 kw v. 9500 o/min (fra 2001 har den "kun" 152 pga. katalysator)
124 Nm ved 7250 o/m
Målt til 135 hk på Carstens MCs rullefelt april 2011 som helt standard.
124 Nm ved 7250 o/m
Målt til 135 hk på Carstens MCs rullefelt april 2011 som helt standard.
Fælge
Originale Blackbirdfælge
For: 3,5X17"
Bag: 5.5X17"
For: 3,5X17"
Bag: 5.5X17"
Dæk
120/70/17 Bridgestone BT023
180/55/17 Bridgestone BT023
180/55/17 Bridgestone BT023
Topfart
285 - 290 km/t
Tuning
Ingen til motor
Hyperpro fjedre i forgaffel
Hyperpro bagfjeder
Hyperpro fjedre i forgaffel
Hyperpro bagfjeder
Styling
Tankpad
Puig DB kåbeglas, Dark smoked
Hvide blinklysglas foran og bagpå
Puig DB kåbeglas, Dark smoked
Hvide blinklysglas foran og bagpå
Ekstraudstyr
Ermax hugger
Bemærkninger
Dejlig Blackbird - hentede den 18/3 2010 med 29.300 km på klokken.
I vinterhi 2010 efter 36.090 km.
Bedste opgradering til den må være et fjederkit fra Hyperpro. Det har fjernet svampefølelsen når man kører frisk i sving, og ændret den til at være super præcis og stabil. Har virkelig gjort en kæmpe forskel!
Mål og vægt: Totallængde: 216 cm. Akselafstand: 149 cm. Sædehøjde: 81 cm. Frihøjde: 13 cm.
Tankkapacitet: 24 L - inkl. 4 liters reserve.
Vægt: 223 kg.
Vægt/Kraftforhold: 1,36 kg pr hk.
Bremse For: 310 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med flydende caliberhus og 3 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk skivebremse med flydende caliberhus og 3 stempler.
Stel: Monocoque i aluminium. Medbærende motor.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel. Ø 43 mm gafflben. 120 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Trinløs justerbar returdæmpning. 120 mm fjedervandring.
Forskelle fra karburator til indsprøjtningsmodellen:
Den nye Blackbird har kva indsprøjtningssystemet fået hurtigere gasresponse, jævnere og højere beliggende momentkurve, let formindsket brændstofforbrug (for en given hastighed), 2 liter større tank (nu 24 l). Dertil er stellet forstærket og kølingen effektiviseret. Desuden er der reviderede Dual-CBS bremser og opdateret affjedring. Og sikkert meget, meget mere.
Totalskadet d. 19/5 2011 i et sving i Harzen. Svinget knækkede voldsomt, og selv fuld nedlægning var ikke nok til at komme gennem svinget, så måtte prøve at bremse blødt, men den skred med det samme og gled ned i grøften. Øv!
I vinterhi 2010 efter 36.090 km.
Bedste opgradering til den må være et fjederkit fra Hyperpro. Det har fjernet svampefølelsen når man kører frisk i sving, og ændret den til at være super præcis og stabil. Har virkelig gjort en kæmpe forskel!
Mål og vægt: Totallængde: 216 cm. Akselafstand: 149 cm. Sædehøjde: 81 cm. Frihøjde: 13 cm.
Tankkapacitet: 24 L - inkl. 4 liters reserve.
Vægt: 223 kg.
Vægt/Kraftforhold: 1,36 kg pr hk.
Bremse For: 310 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med flydende caliberhus og 3 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk skivebremse med flydende caliberhus og 3 stempler.
Stel: Monocoque i aluminium. Medbærende motor.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel. Ø 43 mm gafflben. 120 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Trinløs justerbar returdæmpning. 120 mm fjedervandring.
Forskelle fra karburator til indsprøjtningsmodellen:
Den nye Blackbird har kva indsprøjtningssystemet fået hurtigere gasresponse, jævnere og højere beliggende momentkurve, let formindsket brændstofforbrug (for en given hastighed), 2 liter større tank (nu 24 l). Dertil er stellet forstærket og kølingen effektiviseret. Desuden er der reviderede Dual-CBS bremser og opdateret affjedring. Og sikkert meget, meget mere.
Totalskadet d. 19/5 2011 i et sving i Harzen. Svinget knækkede voldsomt, og selv fuld nedlægning var ikke nok til at komme gennem svinget, så måtte prøve at bremse blødt, men den skred med det samme og gled ned i grøften. Øv!

Honda CBR 1100 XX Blackbird - totalskadet
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Hey Martin
Jeg er rigtig glad for det nye dæk. Så der skal trilles nogle km i år.
Hvordan går det med dig og nakken? - Er du nået dertil hvor du kan begynde og overveje MC igen?
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 210
Haha, jeg tvivler nu - men du er ikke den første der vædder imod mig
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Med sådan en begejstring du snakker med Martin, så bliver jeg ikke overrasket hvis du når og få en MC i år
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 210
Jeg synes faktisk Kawa'en er meget sjovere end FZ1'eren. Den har selvfølgelig ikke samme antal hk, men den leverer dem det meste af tiden. Motoren er sjov og køreegenskaberne underholdende. Og så er vindbeskyttelsen og frihøjden bedre. Nå ja - og så koster den kun cirka det halve...
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Ahhh..
Hvad med den Yamaha du prøvede???
Den var du da også begejstret for
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 210
Hey Lars
Jeg har noget bøvl med et piskesmæld, så venter nok til starten af næste sæson og ser hvordan det går. Vil have noget der er lidt mere oprejst og med bedre vindbeskyttelse til nakken. Må også gerne føles lettere end en Blackbird, og så skal den have en større frihøjde.
Indtil videre peger det nok i retningen af en Kawasaki Versys, men nu må vi se
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Hey Martin
Hvad så nu hvor de har tot.skadet din MC.. Er det så ud og kigge efter en ny?
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
Hey.
Det er da en rigtig fin solsort du har der, den har hermed lige fået en høj.
Tjek evt. www.cbrclub.dk
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 210
Har nu kørt 3200 km på den - og synes den bliver bedre og bedre for hver tur jeg kører på den
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 74
Den er da ikke så tosset at kigge på.
Jeg håber den bringer dig glad rundt i landet
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 43 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 375
Det er noget andet end Kawasakien...
Har dog en rettelse til din tekst, BB's med PGM-FI insprøjtningen har dog "kun" 152 HK.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 158
Hejsa med dig Martin. Den bliver du glad for, det kan jeg næsten love dig
Velkommen til og høj sendt afsted.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
Super fed maskine - høj herfra
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 641
Flot cykel.. Næsten lige så fin som min.. *G*
Du får lige en høj, selvom den fortjener en ekstra høj, men har ikke flere tilbage..
Kig forbi min sorte fugl og smid din stemme..
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
virkelig nice solsort ;-))