{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda XR 600 1996

5.649 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Ronnie B
Mand | 48 år | Oprettet: 9. jan 2009


Honda XR 600

Årgang:
1996
Motor:
* 597 ccm - 97,5 mm cylinder (standard 97 mm) x 80 mm slaglængde.
* Kompressionsforhold: 9,0:1 - Kickstart.
* 1 cylinder - 4 SOCH/RFVC ventiler med kædetrukket overliggende knastaksel - Luftkølet.
* 1 stk. 38 mm Keihin karburator.
* Stort oliekredsløb - 2,3 liter.
* 5 trins gearkasse, flerpladet kobling i oliebad og kædetræk.
Hestekræfter
Standard:
* 46 HK (34,3 KW) ved 6000 rpm.
* 51,9 NM (38,3 ft. lbs) ved 5000 rpm

* Tørvægt: 120,5 kg = 2,61 kg pr. HK.
Fælge
Standard: Alu nav og fælg og stål eger.
* Foran: 21' med 256 mm skivebremse
* Bagpå: 18' med 220 mm skivebremse
Dæk
Grovkornede knopdæk:
* Foran: 90-90 / 21 Michellin S 12 Cross/Competition
* Bagpå: 140-80 / 18 Michellin S 12 Cross/Competition
Topfart
* 150 km/t står den vist til de fleste steder, og det kan den ifølge speedometeret stadig klare.
Men det er ikke så relevant - At den så kan køre 80-90 km/t på en grusvej, uden at det er voldsomt ubehageligt, og så kradser grus op, når man vrider den i øret, det er til gengæld ganske relevant :)
Tuning
* MIVV Sportline potte.
* Oversize rustfri forrør.
* Og så er den boret hele 0,5 mm op, og er dermed oppe på vanvittige 597 ccm.

Har aldrig haft den på rullebånd, så ved ikke hvor meget, det rent faktisk giver.
Styling
Har fået pulverlakeret stel, fodhvilere, støttefod, bremsepedal, motorbeslag, varmeskjold, beskyttelsesbøjler øverste bro og et hav af andre stumper - Har gennemgået en mindre renovering, som kan ses i fotoalbum.

Har bl.a. fået følgende dele:
* Polisport HALO forlygte.
* Zeta handguards med LED blink.
* KTM EXC forskærm.
* Sort bagskærm med LED baglygte
* LED blink bagpå
* Sorte stickers "custom made" til den hvide tank og sidedæksler.
* Hjemmelavet sædebetræk i 3 mm sort spalt læder.
Ekstraudstyr
* Blinklys - Det er ikke standard på såda en svend, ligesom tændingslås og batteri heller ikke er :)
* KTM EXC lyskontakt monteret, da den oprindelige ikke havde knap til blinklys.
* Bekyttelsesplade under motoren/stellet i rustfri, hvis nu man skulle lande på en sten.

Ellers er pointen jo, at den skal holdes "simpel" og let.!
Bemærkninger
En bund ærlig maskine - Det du ser, er det du får. Ikke så meget pis i det. Træder du i kickstarten, så starter den (hver gang). Drejer du den i øret, så kommer du fremad, og spiller du helt, så bliver du straffet.

Der er ikke så meget, der kan gå i strykker, og alt "undøvendigt" lir er sparet væk - Ingen tændingslås, ingen batteri, ingen køler der kan koge over, ingen chock-kobling i bag-navet og sådan kan man blive ved... Den er lavet til at kunne holde til lidt af hvert, og det gør den også.! Da den blev introduceret tilbage i 1985 var den næsten alt andet overlegent, og vandt bl.a. Baja 1000 4 år i streg fra 1986 samt adskilige andre løb.

Jeg stod af den sommeren 2010 og brækkede armen ganske grundigt - Eneste skader på cyklen var nogle skod-handguards, som jeg selv havde sat på.! Derudover så skulle det ene blinklys lige have et los, så det sad lige igen, og så et lille ryk i styret med forhjulet op af en lygtepæl - Ellers var den ski pæn ligeglad :D


Det er lidt noget andet, end min DT 175 :)
Kommentér på:
Honda XR 600
Annonce