Honda XR 600 1996
5.611 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Kommentarer
Honda XR 600
Årgang:
1996
Motor:
* 597 ccm - 97,5 mm cylinder (standard 97 mm) x 80 mm slaglængde.
* Kompressionsforhold: 9,0:1 - Kickstart.
* 1 cylinder - 4 SOCH/RFVC ventiler med kædetrukket overliggende knastaksel - Luftkølet.
* 1 stk. 38 mm Keihin karburator.
* Stort oliekredsløb - 2,3 liter.
* 5 trins gearkasse, flerpladet kobling i oliebad og kædetræk.
* Kompressionsforhold: 9,0:1 - Kickstart.
* 1 cylinder - 4 SOCH/RFVC ventiler med kædetrukket overliggende knastaksel - Luftkølet.
* 1 stk. 38 mm Keihin karburator.
* Stort oliekredsløb - 2,3 liter.
* 5 trins gearkasse, flerpladet kobling i oliebad og kædetræk.
Hestekræfter
Standard:
* 46 HK (34,3 KW) ved 6000 rpm.
* 51,9 NM (38,3 ft. lbs) ved 5000 rpm
* Tørvægt: 120,5 kg = 2,61 kg pr. HK.
* 46 HK (34,3 KW) ved 6000 rpm.
* 51,9 NM (38,3 ft. lbs) ved 5000 rpm
* Tørvægt: 120,5 kg = 2,61 kg pr. HK.
Fælge
Standard: Alu nav og fælg og stål eger.
* Foran: 21' med 256 mm skivebremse
* Bagpå: 18' med 220 mm skivebremse
* Foran: 21' med 256 mm skivebremse
* Bagpå: 18' med 220 mm skivebremse
Dæk
Grovkornede knopdæk:
* Foran: 90-90 / 21 Michellin S 12 Cross/Competition
* Bagpå: 140-80 / 18 Michellin S 12 Cross/Competition
* Foran: 90-90 / 21 Michellin S 12 Cross/Competition
* Bagpå: 140-80 / 18 Michellin S 12 Cross/Competition
Topfart
* 150 km/t står den vist til de fleste steder, og det kan den ifølge speedometeret stadig klare.
Men det er ikke så relevant - At den så kan køre 80-90 km/t på en grusvej, uden at det er voldsomt ubehageligt, og så kradser grus op, når man vrider den i øret, det er til gengæld ganske relevant :)
Men det er ikke så relevant - At den så kan køre 80-90 km/t på en grusvej, uden at det er voldsomt ubehageligt, og så kradser grus op, når man vrider den i øret, det er til gengæld ganske relevant :)
Tuning
* MIVV Sportline potte.
* Oversize rustfri forrør.
* Og så er den boret hele 0,5 mm op, og er dermed oppe på vanvittige 597 ccm.
Har aldrig haft den på rullebånd, så ved ikke hvor meget, det rent faktisk giver.
* Oversize rustfri forrør.
* Og så er den boret hele 0,5 mm op, og er dermed oppe på vanvittige 597 ccm.
Har aldrig haft den på rullebånd, så ved ikke hvor meget, det rent faktisk giver.
Styling
Har fået pulverlakeret stel, fodhvilere, støttefod, bremsepedal, motorbeslag, varmeskjold, beskyttelsesbøjler øverste bro og et hav af andre stumper - Har gennemgået en mindre renovering, som kan ses i fotoalbum.
Har bl.a. fået følgende dele:
* Polisport HALO forlygte.
* Zeta handguards med LED blink.
* KTM EXC forskærm.
* Sort bagskærm med LED baglygte
* LED blink bagpå
* Sorte stickers "custom made" til den hvide tank og sidedæksler.
* Hjemmelavet sædebetræk i 3 mm sort spalt læder.
Har bl.a. fået følgende dele:
* Polisport HALO forlygte.
* Zeta handguards med LED blink.
* KTM EXC forskærm.
* Sort bagskærm med LED baglygte
* LED blink bagpå
* Sorte stickers "custom made" til den hvide tank og sidedæksler.
* Hjemmelavet sædebetræk i 3 mm sort spalt læder.
Ekstraudstyr
* Blinklys - Det er ikke standard på såda en svend, ligesom tændingslås og batteri heller ikke er :)
* KTM EXC lyskontakt monteret, da den oprindelige ikke havde knap til blinklys.
* Bekyttelsesplade under motoren/stellet i rustfri, hvis nu man skulle lande på en sten.
Ellers er pointen jo, at den skal holdes "simpel" og let.!
* KTM EXC lyskontakt monteret, da den oprindelige ikke havde knap til blinklys.
* Bekyttelsesplade under motoren/stellet i rustfri, hvis nu man skulle lande på en sten.
Ellers er pointen jo, at den skal holdes "simpel" og let.!
Bemærkninger
En bund ærlig maskine - Det du ser, er det du får. Ikke så meget pis i det. Træder du i kickstarten, så starter den (hver gang). Drejer du den i øret, så kommer du fremad, og spiller du helt, så bliver du straffet.
Der er ikke så meget, der kan gå i strykker, og alt "undøvendigt" lir er sparet væk - Ingen tændingslås, ingen batteri, ingen køler der kan koge over, ingen chock-kobling i bag-navet og sådan kan man blive ved... Den er lavet til at kunne holde til lidt af hvert, og det gør den også.! Da den blev introduceret tilbage i 1985 var den næsten alt andet overlegent, og vandt bl.a. Baja 1000 4 år i streg fra 1986 samt adskilige andre løb.
Jeg stod af den sommeren 2010 og brækkede armen ganske grundigt - Eneste skader på cyklen var nogle skod-handguards, som jeg selv havde sat på.! Derudover så skulle det ene blinklys lige have et los, så det sad lige igen, og så et lille ryk i styret med forhjulet op af en lygtepæl - Ellers var den ski pæn ligeglad :D
Det er lidt noget andet, end min DT 175 :)
Der er ikke så meget, der kan gå i strykker, og alt "undøvendigt" lir er sparet væk - Ingen tændingslås, ingen batteri, ingen køler der kan koge over, ingen chock-kobling i bag-navet og sådan kan man blive ved... Den er lavet til at kunne holde til lidt af hvert, og det gør den også.! Da den blev introduceret tilbage i 1985 var den næsten alt andet overlegent, og vandt bl.a. Baja 1000 4 år i streg fra 1986 samt adskilige andre løb.
Jeg stod af den sommeren 2010 og brækkede armen ganske grundigt - Eneste skader på cyklen var nogle skod-handguards, som jeg selv havde sat på.! Derudover så skulle det ene blinklys lige have et los, så det sad lige igen, og så et lille ryk i styret med forhjulet op af en lygtepæl - Ellers var den ski pæn ligeglad :D
Det er lidt noget andet, end min DT 175 :)
Honda XR 600
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 4
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Men kommer du forbi med 40-50 af de store, så kan vi da godt snakke om det
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jeg har ikke lige mulighed for at gå ud og tage et billede af min lige nu, da den holder nede i garagen - Men der skulle gerne sidde en lille fjeder (som i øvrigt drillede mig under renoveringen) eller på nogle modeller en stift, inden under grebet, som går ind og trykker på kontakten.
Den er placeret imellem bolten der holder bremsegrebet og der hvor grebet går ind og trykker på bremseforstærkeren. Det er vel et hul på 2-3 mm. Ø og ca. 20 - 30 mm. dyb.
Håber det kan hjælpe dig lidt
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Ja, min har kun en kaburator - En 38 mm en af slagsen, og studsen er også kun lavet til, at der skal sidde en enkelt på...
Du kan se den i mit fotoalbum
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3
har din kun en min har da to karburator
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Mellemrøret var svejset, da jeg købte cyklen. Men det er noget hjemme-tilpasset noget, men det holder ganske udemærket.
Jeg kan dog ikke rigtigt give dig råd eller vejledning om, hvod og hvordan det er bikset sammen.
Også en fin XTer du har dig
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Hej
fed XR !!
Har du selv lavet mellemrør mellem forrør og potte ?
Eller fulgte det med udstødningen ??
mvh
Jesper
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 25
Kan godt se det jeg vist bare skal have skiftet den kobling.. købte sådan noget benzintilsætning til at rense motoren i sidste uge, det hjalp nu også lidt på problemet med at den var træg at trække på baghjul.. men ændrer vist ikke på at koblingen skal skiftes engang når jeg har tid..
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 25
Ser fandeme fed ud din.. !! Hvad er det for en kobling du har købt til din, og købte du strammere fjedre også? Skal nemlig også have skiftet på min..
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Så fik jeg den også synet og snart ejerskiftet - Den gik lige igennem, og det eneste han gad nævne var, at der ikke var nogen refleks under nummerpladen...
Ikke noget med at bakse med, at den skal være startet, for at tænde positionslys eller noget.!
Og så kom der også lige en stak friske billeder i lidt kønnere omgivelser end haven
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Sku en skøn maskine sådan en XR !
Som du selv skriver "lidt noget andet end min DT 175" Jo tak, der er ikke meget til fælles
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 40
Håber du får glæde af den....:)
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
så fik du den:-)
godt den bliver i området.
glæder mig til at se projektet tage form.
ses