Aprilia SL 1000 Falco-SOLGT [Tidl. motorcykel] 2005
4.142 visninger
|
Oprettet:
Aprilia SL 1000 Falco-SOLGT
Årgang:
2005
Motor:
Rotax 2-cylindret 998 ccm
langsliggende 4 takts vandkølet V-60 motor med 2 x 2 overliggende knastaksler med kombineret kæde/tandhjulstræk.
Dobbelte balanceaksler.
4 ventiler pr. cylinder.
Twin-spark (2 tændrør/cyl).
Integreret elektronisk multi-point insprøjtning med 51mm spjældhuse.
Tørsump smøring, seperat olietank, dobbelt olie pumpe med oliekøler.
Dobbelte radiatorer.
Flerpladet hydraulisk servo-assisteret kobling i oliebad.............
Dobbelt boksramme i aluminium og magnesium. Medbærende motor. Stellet er fremstillet af Benelli.
langsliggende 4 takts vandkølet V-60 motor med 2 x 2 overliggende knastaksler med kombineret kæde/tandhjulstræk.
Dobbelte balanceaksler.
4 ventiler pr. cylinder.
Twin-spark (2 tændrør/cyl).
Integreret elektronisk multi-point insprøjtning med 51mm spjældhuse.
Tørsump smøring, seperat olietank, dobbelt olie pumpe med oliekøler.
Dobbelte radiatorer.
Flerpladet hydraulisk servo-assisteret kobling i oliebad.............
Dobbelt boksramme i aluminium og magnesium. Medbærende motor. Stellet er fremstillet af Benelli.
Hestekræfter
86 HK med luft begrænser
118 HK uden begrænsninger
128 HK med potter og remapped EProm
Ca. 107 Nm ved 7.000 omdr.
118 HK uden begrænsninger
128 HK med potter og remapped EProm
Ca. 107 Nm ved 7.000 omdr.
Fælge
Brembo aluminium:
For: 3,5 x 17"
Bag: 6.00 x 17"
For: 3,5 x 17"
Bag: 6.00 x 17"
Dæk
For: 120/ZR - 17"
Bag: 180/55 - 17"
Begge Metzeler Sportec M3
Bag: 180/55 - 17"
Begge Metzeler Sportec M3
Topfart
Aner det ikke ...
Tuning
Bremser for - 4 stemplet Brembo & 2 x 320 mm flydende skriver
Bremser bag - 2 stemplet Brembo & 220 mm flydende skive
Original Aprilia Carbon race slip-on potter
Original Aprilia race re-mapped dynamic EProm
Bremser bag - 2 stemplet Brembo & 220 mm flydende skive
Original Aprilia Carbon race slip-on potter
Original Aprilia race re-mapped dynamic EProm
Styling
Original Aprilia Carbon hugger
TiTax Bremse og koblingsgreb
Bagdæmper fra Matris (Öhlins)
Upside down gaffel fra marzocchi (gold)
Rizoma diodeblink
Stålarmerede bremseslanger
Stålarmeret koblingsslange
Defa Alarm med startspærre
Original Aprilia Falco sædeskal
TiTax Bremse og koblingsgreb
Bagdæmper fra Matris (Öhlins)
Upside down gaffel fra marzocchi (gold)
Rizoma diodeblink
Stålarmerede bremseslanger
Stålarmeret koblingsslange
Defa Alarm med startspærre
Original Aprilia Falco sædeskal
Ekstraudstyr
Originale Aprilia Sidetasker
Løftebukke
Løftebukke
Bemærkninger
Vejer 190 kg !
Købt den 30. august 2010.
Model 2004 (sidste model), første registrering marts 2005 – enejers mc med alle service overholdt, passet og plejet.
Ideer til vinteren 2010/11 => underkåbe/plov, andet kåbeglas (mørkttonet), nyt bagdæk og en "ende til anden" rengøring med vatpinde :=) Cyklen er dog afleveret super flot af sidste ejer.
Havde det ikke været fordi jeg kørte alt alt for stærkt på denne cykel, så var det den bedste af dem alle !!
Desværre alt for overset !!
Købt den 30. august 2010.
Model 2004 (sidste model), første registrering marts 2005 – enejers mc med alle service overholdt, passet og plejet.
Ideer til vinteren 2010/11 => underkåbe/plov, andet kåbeglas (mørkttonet), nyt bagdæk og en "ende til anden" rengøring med vatpinde :=) Cyklen er dog afleveret super flot af sidste ejer.
Havde det ikke været fordi jeg kørte alt alt for stærkt på denne cykel, så var det den bedste af dem alle !!
Desværre alt for overset !!

Aprilia SL 1000 Falco-SOLGT
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 491
Ducatien er helt perfekt til min kørestil. Jeg ønskede mig en cykel med mere sport i end Apriliaen, og valget var mellem RSV4 og Ducati 1098. Havde jeg haft penge til det, så havde jeg beholdt Falcoen. Den var virkelig god at køre på - og jeg var rigtig glad for den.
Ducatien fik også 100 km på uret i dag. 100 fornøjelige kilometer. Selvfølgelig kan Ducatien også køre stærkt, men jeg finder blot nogle små snoede veje, så er tempoet moderat. På store brede veje kører den også alt for stærkt
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Ja, naturligvis.
Den er givet i bytte på en Triumph Speedmaster i Esbjerg. Jeg var rigtig glad for cyklen, men kørte alt alt for stærkt på den, og syntes den var lidt anstrengende i bykørsel.
Er du glad for Ducatien ?
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 491
Hej Jørgen,
Må man spørge af ren nysgerrighed, hvor den er røget hen i verden?
Mvh,
Allan
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Dagens test kørsel (første i år) har vist, at K&N filteret + Iridum tændrør har fjernet nykkerne, den trækker absolut rent og med gigantisk overarm fra 1.500 omdr. Fedest, nu kan den race og cruise :=)
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Tak for roserne. Ja, den er født som på billedet, det er den sidste årgang med special lakering og sort stel samt anden forgaffel bla. mange andre ændringer.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
da være dk flotteste Falco!!,er den født m sort stel ?
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
cykel med kanon gode køreegenskaber!!
Og virkelig flotte billeder!!
Mvh
Poul
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Jeg vil garantere, at der kommer LANGT bedre billeder, der er lidt arbejde undervejs......ups, regnvejrsdage og EBAY :=/......tager nye billeder når cyklen er som jeg vil have det :=)
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.938
Fed kværn du der har skaffet dig. Men ta´ lige nogle flere billeder fra siden. så vi kan nyde den fra den vinkel.
;O)
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 6 Emner: 11 Svar: 252
den ser rigtig godt ud, høj på vej
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
nice bike