Triumph Tiger 900 *DØD* [Tidl. motorcykel] 1993
2.814 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Kommentarer
Triumph Tiger 900 *DØD*
Årgang:
1993
Motor:
R-3 120grader forskudt på 885ccm; vandkølet med dobbelt overliggende og så et eller andet japaner carbs ( det behøver vi så ikke komme nærmere ind på :P )
Hestekræfter
90 BHP og et rimelig godt moment på 87,5 Nm, der kommer helt fra bunden
Det er omkring 0,45hk/kg eller 2,2kg/hk om man vil, så det er da fint nok for sådan en gammel satan :P
Det er omkring 0,45hk/kg eller 2,2kg/hk om man vil, så det er da fint nok for sådan en gammel satan :P
Fælge
19 for og 17 bag
Alu fælge med rustfri egere.
Alu fælge med rustfri egere.
Dæk
Helt nye CONTINENTAL TWINDURO 110/80 19 for og 150/70 17 bag
Jeg har fået afvide at de ikke holder ret mange miles, men rigtig godt gumme;)
Jeg har fået afvide at de ikke holder ret mange miles, men rigtig godt gumme;)
Topfart
135 Mph + på Dyno .... Det tror jeg ikke jeg skal ud og prøve på sådan en ged :P
Tuning
Dynojet kit og et styk Fætter Gasarm
Styling
Renthal Styr og Styr pad
Ekstraudstyr
Beskyttelsesplader og stænger omkring motoren. Viper potter, så der er lidt mere lyd i den. GPS. Scott Oiler. Varmepatron i vand og olie til om vinteren
Bemærkninger
Den er primært købt til bykørsel og leg i weekenderne. Skulle efter hvad andre siger være bundsatbil bygget, så der er stadig mange km i den. Fantastisk at smide rundt med i myldertidstrafikken i London ;)
Og det her er da heller ikke helt dårligt :P
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=873&msg=1
En af de første 3'ere triumph lavede. De modeller med carburator var deres "start" så de er utrolig godt bygget, faktisk hele cyklen. Dengang de første kom frem af Hinkly'erne var der mange anmeldere og testkøre der mente at de var "over engineered" . Ikke ment på en dårlig måde, men de var lidt bekymret for om fabrikken kunne blive ved med at lave maskiner der var så velbygget og så slidstærke uden at tabe penge. Men det ser jo ud til at lykkedes meget godt for dem ;)
Men jeg bekymre mig nu ikke endnu, den har kun lige rundet 32000 miles mens jeg har haft hende.
Tja, så blev den sq nakket den 4. April 2011 klokken mørkt om morgenen da jeg var så dum at tage bilen på arbejde :/
Hun blev fundet igen den samme morgen 5. April 2011, sammen med den snothvalp der havde stjålet den. Han liger nu på hospitalet med 2 åbne benbrud efter han blev smidt af. Domen var simpel, 160 km/h ind i et stenhegn. Jeg var igang med at skifte forskiver, så forhjulet var uden skiver, og kun fingerspændt fast .......... Jeg vil så sige at jeg prøvede at have medlidenhed med ham i ca 1 uge, men det kom aldrig naturligt til mig . Now that's justice :D
Og det her er da heller ikke helt dårligt :P
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=873&msg=1
En af de første 3'ere triumph lavede. De modeller med carburator var deres "start" så de er utrolig godt bygget, faktisk hele cyklen. Dengang de første kom frem af Hinkly'erne var der mange anmeldere og testkøre der mente at de var "over engineered" . Ikke ment på en dårlig måde, men de var lidt bekymret for om fabrikken kunne blive ved med at lave maskiner der var så velbygget og så slidstærke uden at tabe penge. Men det ser jo ud til at lykkedes meget godt for dem ;)
Men jeg bekymre mig nu ikke endnu, den har kun lige rundet 32000 miles mens jeg har haft hende.
Tja, så blev den sq nakket den 4. April 2011 klokken mørkt om morgenen da jeg var så dum at tage bilen på arbejde :/
Hun blev fundet igen den samme morgen 5. April 2011, sammen med den snothvalp der havde stjålet den. Han liger nu på hospitalet med 2 åbne benbrud efter han blev smidt af. Domen var simpel, 160 km/h ind i et stenhegn. Jeg var igang med at skifte forskiver, så forhjulet var uden skiver, og kun fingerspændt fast .......... Jeg vil så sige at jeg prøvede at have medlidenhed med ham i ca 1 uge, men det kom aldrig naturligt til mig . Now that's justice :D
Triumph Tiger 900 *DØD*
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Det eneste problem jeg kan kommer på ved den er at det ikke er en Norton.... så ville den jo lige være det bedre der gjorde den nærmest perfekt
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
Nej den er vist på en 180kg maks. Så den er rigtig hyggelig på små veje
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Den er tung at trække rundt med, men når man først er på den kan man ikke mærke at den vejer +200kg med fuld tank. Komforten er god, jeg skal dog have en af de der små ting på kåben, for jeg er lige små 5-10 cm for høj, så jeg får hele vinden fra kåben lige ind på hjelmen.
Det er ikke den mest økonomiske når man har andet filter, åbne potter og jetkit på, men hvis man køre "almindeligt så ligger den på en 16-18 km/l... Og ja, den trækker pisse godt, der er virkelig meget moment i den motor, så den rykker nemt afsted, og vil gerne på baghjul i de lave gear;) ... Jeg prøvede en af dem med indsprøjtning her for ikke så lang tid siden, og der er mere "stuerene" i det, hvis du ved hvad jeg mener. Men som sagt er det den første semi-mudderraket jeg har haft, så jeg har ikke så meget at sammenligne med....Eneste minus ved den er at når man bremser er der ca 1,5 meter vandring i forgaffelen før den rigtig tager ved :P. Og jeg er sq imponeret over den offroad, den trækker gennem det meste og styre godt... Og så skulle den være mere eller mindre umulig at slide op, efter hvad man læser og høre
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
Rigtig fed langtursged! Har godt nok haft en Africa Twin selv i den størrelse og syntes den var lidt tung, så er selv gået ned i størrelse
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Og jeg forstår godt folk der har dem der semi-mudderraketter nu, for fy for helvede den er sjov at køre på
Og man kan satme også smide dem rundt på landevejen, jeg kommer tit til at buge hele bagdækket
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
feeeeeee maskin!
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 2 Emner: 8 Svar: 39
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Den minder ikke ret meget om de andre jeg har, men der må jo være en grund til at mange taler godt om dem, og at der køre en del af den type cykler inde i byen, så jeg skulle jo prøve noget nyt ;). Men den er dejlig nem at smide rundt med pga højden
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
Den ser da mega fed ud
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 161
var da et lidt alternativt valg du der har anskaffet
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
den er feeed.
Hvad har sådan en kostet?
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
Det L - skilt er det mest ydmygende overhovedet
Looser Learner,
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Ja, jeg skal lige vende mig til det. Jeg skal også have fat i sådan et L(ooser) skilt til den, så ved folk da at man er farlig
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Det er til at køre rundt ovre i London med, så jeg ville have noget lidt højt
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
En cykel fra ´93?
Ligner ikke dig at købe den slags nymodens pjat??